גוגל קפאין – גרסת מנוע החיפוש החדשה של גוגל

באוגוסט האחרון הכריזה גוגל על כך שהיא עתידה להשיק את גוגל קפאין – Google caffeine, הוא בעצם שם הקוד לגרסה החדשה אשר תשדרג את מנוע החיפוש הפופולארי.
גרסת ה"קפאין" של מנוע החיפוש של גוגל תהפוך לפעילה רק לאחר תקופת החגים בארה"ב אשר תסתיים בתחילת 2010, זאת על מנת למנוע שינויים בדירוג האורגני וכדי לא לפגוע במיקומם של אתרים בתוצאות החיפוש בתקופת השיא של עונת הקניות והצריכה בארה"ב.
ההכרזה של גוגל על השקת "קפאין" הגיעה במקביל לקיום המגעים לשיתוף פעולה בין שתי ענקיות התוכנה MICROSOFT ו YAHOO תזמון שכזה תרם לחיזוק ההשערות לגבי הסיבה האמיתית להשקת גוגל קפאין, אשר על פי הספקולציות נובעת מתחושת האיום שחשים בגוגל למעמדו המוביל של מנוע החיפוש שלהם, אך בגוגל דחו את הטענות והוסיפו שהשיפורים במנוע החיפוש נעשים ללא קשר למתחרים אלא על מנת להציג תוצאות איכותיות יותר עבור הגולשים וכחלק משיפור מתמיד באלגוריתם של מנוע החיפוש.

אז על מה כל הרעש ובאילו שיפורים מדובר?
ראשית,"גוגל קפאין" אמור לשדרג את מנוע החיפוש ברמת התשתית, כלומר שיפור יכולת הסריקה והאינדוקס של מחשבי גוגל את הרשת אשר יאפשרו להציג מספר רב יותר ומדויק יותר של תוצאות חיפוש אורגניות. בנוסף לכך, לאחר השינוי משתמשי גוגל צפויים לחוות שיפור לא רק באיכות התוצאות האורגניות אלא גם בזמני טעינת העמוד לאחר שהקישו את מילות החיפוש.
כמו כן, האלגוריתם החדש של "גוגל קפאין" אמור לזהות יותר ביעילות אתרים 'מזויפים', כלומר אתרים אשר עוסקים בקידום אתרים ומילות המפתח שבהם בלבד ואינם מספקים תכנים ומידע איכותיים לגולשים, לפיכך ועל פי ההערכות אופן השימוש במילות מפתח יקבל דגש מוגבר בשלב שבו מדרג מנוע החיפוש את תוצאות החיפוש האורגניות.
דגש נוסף שאליו "גוגל קפאין" מפנה את תשומת הלב הם אתרי הרשתות החברתיות והקישורים הנכנסים או ההצבעות של הגולשים באתרים אלו על תכנים, הסיבה לכך כנראה נובעת מן הרצון של גוגל להלחם בתופעה של קניית קישורים אשר אינה תורמת לשיפור תוצאות החיפוש האורגניות ומייצרת לעיתים דירוגים אשר אינם מציגים אתרים לפי טיב התוכן שבהם אלא לפי כוחם הכלכלי של בעליהם.
ברמת המשתמש לא צפויים שינויים קיצוניים בממשק הגלישה של האתר והאופן שבו מוצגות תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, ובכל זאת בבדיקות שנערכו על ידי גולשים באתר הניסיוני של "גוגל קפאין" נצפו שינויים במיקום שבו מוצגים תוצאות וידאו ותמונות וכעת הן מוצגים האמצעי/תחתון של העמוד במקום בחלקו העליון, מה שאולי יכול לרמז על השינוי במידת החשיבות ובמשקל שהאלגוריתם של "קפאין" נותן לטקסטים על פני תמונות וקטעי וידאו.
מעבר לשינויים הצפויים מנוע החיפוש של גוגל ימשיך כנראה לדרג את תוצאות החיפוש האורגניות גם על פי אותם פרמטרים של האלגוריתם הישן, כלומר החשיבות של כותרות, תגיות, צפיפות מילות מפתח, תגיות אלט, זמן השהייה של הגולשים בעמוד, זמן טעינת העמוד וכמות הגולשים שהוא מושך אליו עדיין יהוו ככל הנראה גורם חשוב בחישוב התוצאות האורגניות וקידום האתרים.
לסיכום, ניתן להתרשם שהשינויים הצפויים מכוונים לייצר תחרות הוגנת יותר ושוויונית בין האתרים הגדולים לבעלי משאבים ואתרים קטנים יותר.

גרסה להדפסה

תגובה אחת

  1. פינגבק:Mayday - גוגל מעדכנת את האלגוריתם עבור תוצאות חיפוש זנב ארוך | בלוג קידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *