בחירת סוכנות פרסום

תחום הפרסום באינטרנט מצריך כיום התמחות ברמה גבוהה. מפרסמים הנוהגים להשקיע חלק ניכר מתקציב הפרסום שלהם באינטרנט פונים בדרך כלל לסוכנות פרסום המתמחה בפרסום באינטרנט בצורה בלעדית או בנוסף למשרד הפרסום הראשי. מעבר לכך, צמחו לאחרונה יותר ויותר חברות המציעות שירותים ספציפיים בפרסום באינטרנט כגון: פרסום בגוגל ניהול מדיה חברתית, פרסום בסלולר, פרסום מבוסס תוצאות וכו'. מפרסמים שונים יכולים לבחור בין מספר מודלים של עבודה עם הספקים השונים בתחום.

בחירת שותף פרסום

להלן מספר נקודות שכדאי לשקול בבחירת שותף מתאים לפרסום באינטרנט:

  • שותפות ארוכת טווח: מרבית ההיבטים של ניהול המותג מקבלים כיום ביטוי באינטרנט. משום כך, בחירת סוכנות פרסום הופכת לקשר ארוך טווח יותר. רצוי לפיכך להביא בחשבון פרמטרים בעלי חשיבות לניהול כגון אחריות, זמינות, שרות, יוזמה, מקצועיות וותק הצוות המטפל בשוטף וכדומה. . סוכנויות פרסום מקצועיות יהיו מוכנות ללא חשש להוכיח את ערבותן להצלחת הלקוח ע"י מודל כזה או אחר של תגמול על בסיס ביצועים והצלחה.
  • מגוון יכולות: הפרסום באינטרנט מצריך כיום סל רחב של יכולות שאינן בהכרח מצויות באמתחתן של חברות פרסום: חדשנות טכנולוגית, ניהול פרויקטים בסביבה דיגיטלית, פיתוח תוכן, הפקת ווידאו, ניהול מסדי נתונים, אבטחת מידע, כיסוי משפטי, פיתוח ממשקי משתמש ועוד. רצוי שבחירת שותף מתאים תביא בחשבון גם יכולות מסוג זה שחשיבותן להצלחה עשויה להיות קריטית.
  • הבנה אסטרטגית: באינטרנט כלים וערוצים רבים וכל יום מושקים רבים נוספים. עם זאת, הכלים השונים, חדשניים ומלהיבים ככול שיהיו, אמורים תמיד לשמש להשגת תוצאות עסקיות. בחירת סוכנות פרסום צריכה משום כך להתבסס על יכולתה לרתום את האפשרויות השונות הקיימות באינטרנט להבטחת הצלחת העסק ולא להיפך.
  • ניסיון: המשפט "אין חכם כבעל הניסיון" מתאים במיוחד לסביבות משתנות כגון הפרסום באינטרנט. רצוי בשל כך לבחור רק בסוכנות שיכולה לגבות את יכולותיה בניסיון משמעותי ורלוונטי.
  • היכרות מעמיקה עם המדיה: חלק משמעותי מתקציב הפרסום באינטרנט מוקצה כיום לרכישת מדיה. ההיכרות ויכולת המיקוח והניהול של המשרד את נושא רכש המדיה הם משום כך מרכיבים קריטיים להצלחה.

כיצד לבחור שותף מתאים לפרסום באינטרנט:
בחירת שותף לפרסום באינטרנט הינה צעד משמעותי בדרך ארוכה של שיתוף פעולה. רצוי ונהוג משום כל לבחון לעומק את יכולות המשרד ומהות ההצעה שהוא מגיש לפני שיוצאים לדרך. להלן מספר צעדים לשם בחירת שותף מתאים:

  1. המלצה: היכרות ישירה, עקיפה או שיחה עם לקוחות המשרד יכולה להקנות בטחון בבחירת המשרד הנכון. אם אין לכן היכרות אישית עם אחד מן המשרדים שאתם שוקלים, תמיד תוכלו לבקש לשוחח עם הלקוחות הקיימים.
  2. התרשמות מחומרים קיימים: מטבע הדברים, התוצרים של סוכנות הפרסום גלויים וחשופים לעיני כל. תחקיר קצר יאפשר להגיע ישירות לנכסים הדיגיטליים שמייצרת הסוכנות המועמדת ולהתרשם באופן אישי מהמראה והסטנדרט בו הם עומדים.
  3. פגישת היכרות: דרך טובה ובלתי מחייבת להתרשם מסוכנות פרסום, בייחוד מן הנפשות הפועלות (רצוי לבקש לפגוש את נותני השרות השוטף עצמם ולא רק את הבעלים והבכירים).
  4. התנסות בפתרון בריף: במקרים מסוימים כל האמור לעיל אינו מספיק כדי לקבל החלטת התקשרות. במקרה כזה, או כאשר ישנה התלבטות בין שני מועמדים ראויים, נהוג לתת למשרדים להתנסות בפתרון בריף אמיתי. כך ניתן ללמוד על דרך החשיבה, הניסיון וההתמודדות האמיתית עם האתגרים של אותו מפרסם. מיותר לציין כי התמודדות עם בריף אמיתי מצריכה העמדת משאבים אמיתיים מצד הסוכנות המתמודדת ולכן ראוי לגשת לכך כשלב אחרון בתהליך. במקרים אלו נהוג לציין אם יש או אין מתמודד נוסף על תקציב הפרסום ולהגדיר מראש מה הם הפרמטרים שיבדקו.

גרסה להדפסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *