אינדוקס האתר במנועי חיפוש

במהלך שיטוטי בין פורום קידום אתרים אחד למשנהו אני נתקל פעמים רבות בשאלות בסגנון: "לפני כמה ימים העליתי את האתר שלי והוא עדיין לא מופיע בתוצאות החיפוש, מה לעשות על מנת שגוגל יאנדקס את האתר?"  או "מדוע חלק מדפי האתר שלי אינם מופיעים עדיין בתוצאות החיפוש של גוגל ?".

אז התשובה הראשונה לכך היא שבהרבה מקרים בעיית אינדוקס האתר או עמודים ספציפיים מתוכו קשורה בתדירויות הסריקה של מנועי החיפוש, תדירות אשר משתנה בין דומיינים ובין תחומים שונים של חיפוש. לדוגמא – אתר ותיק בעל כמות גדולה של קישורים נכנסים אשר ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש ומתעדכן תכופות יסרק מן הסתם בתדירות גבוהה יותר לעומת דומיין חדש בעל מספר נמוך של קישורים נכנסים שכלל אינו מופיע בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש. וזהו המצב גם לגבי תוצאות החיפוש עבור ביטויים תחרותיים יותר ותחרותיים פחות, כלומר בתחומים תחרותיים קיימת מן הסתם פעילות רבה יותר אשר דורשת מגוגל ומנועי חיפוש אחרים תדירויות סריקה גבוהות יותר על מנת להציג את תוצאות החיפוש העדכניות והרלוונטיות ביותר לגולשים.

כנגד תדירויות סריקה אין הרבה מה לעשות חוץ מלהמתין בסבלנות כמה ימים נוספים (לפעמים גם שבועות) עד שאחד מרובוטי הסריקה של גוגל, בינג ושאר ירקות יגיעו לביקור גם בדומיין שלכם.

אבל… ישנם בכל זאת מקרים בהם הקידום בגוגל מתעכב מכיוון שלא מתבצע אינדוקס תקין של דפי האתר ואו הדומיין כולו ובאותם מקרים יש צורך לבצע מספר פעולות / בדיקות על מנת לקצר את זמן שהיית האתר ב'אזור הדמדומים' של תוצאות החיפוש.

בדיקות אינדוקס

במידה והאתר כבר עלה לאוויר אך עדיין אינכם מוצאים אותו בתוצאות החיפוש, רצוי לבדוק אילו דפים (אם בכלל) עברו אינדוקס במנוע החיפוש ואילו עדיין לא. להלן כמה כלים לבדיקה:

(Site: (yoursitename.com

הכנסו לאתר גוגל והקליקו בשורת שאילתת החיפוש את הפקודה "Site:" ולאחריה את שם הדומיין שלכם. בתוצאות החיפוש תקבלו את רשימת כל עמודי האתר שעברו אינדוקס ואת גרסת ה- 'cached' כלומר גרסת הסריקה האחרונה של כל עמוד שמופיע בתוצאות. ניתן ורצוי להשוות את רשימת הדפים שעברו אינדוקס על ידי גוגל עם מפת האתר שלכם כדי לזהות דפים שעדיין לא עברו אינדוקס בשלב זה.

מידע נוסף בנושא זה ניתן למצוא בבלוג קידום אתרים

Webmaster tools – כלי מנהל האתרים של גוגל

ניתן גם להעזר ב – Webmaster tools אשר מציג רשימה חלקית עבור ביטויים בהם דפים מהאתר ממוקמים בעמודים ראשונים. בדיקה זו מספקת אמנם רק תמונה חלקית לגבי רשימת הדפים המופיעים בתוצאות החיפוש אבל היא קלה לביצוע ומהוה אישור נוסף שהאתר אכן עבר אינדוקס וגם עם חלקי.

להלן כמה כלים / תוכנות נוספות המספקות נתונים לגבי דירוג דפי האתר במנועי חיפוש:

IBP

Rank Checker

Rank Tracker

mikes-marketing-tools.com/ranking-reports

rankchecker.net

גורמים לבעיות אינדוקס וכיצד ניתן למנוע אותם


וותק הדומיין

לדומיינים וותיקים יש מדד אמינות Trust – גבוה יותר (במידה והם לא תיפקדו בעבר כאתרי ספאם, ואו היו מקושרים ל'שכונות רעות' וכדומה) ובהרבה מקרים כבר מופנים אליהם קישורים נכנסים, לכן הם מאונדקסים בקלות רבה יותר מדומיינים חדשים אשר לעיתים 'נחשדים' כאתרי לווין.

כאשר אתם עומדים לרכוש דומיין מומלץ לבדוק את הוותק שלו.

Robot.txt

זהו קובץ המנצא בספריית הקבצים שלכם תחת ספריית הדומיין כלומר הספרייה הראשית. תפקידו של Robot.txt הוא להנחות את הזחלן של גוגל לאילו חלקים באתר להגיע ואילו דפים צריכים לעבור אינדוקס.
דוגמא לקובץ Robot.txt:

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /privatedir/
Disallow: /tutorials/blank.htm

השורות בהן הפקודה Disallow מופיעה מנחות את הזחלן לא לאנדקס שורות או ספריות שלמות משרת הקבצים שלכם. אם אתם מזהים דפים מהאתר המיועדים לאינדוקרס המופיעים לצד הפקודה Disallow פשוט הסירו אותם מן הרשימה.

תוכן משוכפל

מצב בו דפים שונים באתר מכילים טקסטים זהים, הזחלנים יודעים לזהות מצבים מסוג זה ולעיתים מסירים דומיינים שלמים מתוצאות החיפוש לאחר שזוהו בהם תכנים משוכפלים. דוגמא לשיכפול של תוכן באתר: מצב בו קישורים מהתפריט העליון ומהתפריט התחתון באתר מפנים לעמודים בעלי כתובת שונה אך טקסט זהה. במידה וזיהיתם תוכן משוכפל באתר, מומלץ להסיר אותו אם על ידי ביטול עמודים כפולים ומיותרים, או על ידי שימוש בפקודה noindex תחת תגית ה- META NAME של העמוד המשוכפל.                                                             לדוגמא:

<html>
<head>
<title>…</title>
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX">
</head>
בהצלחה,
צוות אקטיביטק

גרסה להדפסה

תגובה אחת

  1. פינגבק:גוגל קפאין עלה לאוויר | בלוג קידום אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *