מגמות שיווק לשנת 2023
שנת 2024 בפתח, ויש מספר מגמות שיווקיות חדשות הצפויות להשפיע משמעותית על האסטרטגיה של השיווק הדיגיטלי. להלן רשימה של 16 המגמות החשובות ביותר שאנו מחכים להן בשנה הקרובה.
- בינה מלאכותית (AI) משתלטת על הודעות באתר. הודות לכלים כמו אינטרקום ו דריפט, משווקים כבר יכולים להשתמש בכלי בינה מלאכותיים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית כדי לתקשר עם לקוחות. סביר להניח כי יותר מותגים יאמצו את הצ'אט החי כדי לשפר את האינטראקציה עם המבקרים באתר.
- ההתאמה האישית הולכת לשלב הבא. עיקרון מפתח של שיווק מבוסס חשבונות (ABM) מספק תוכן המותאם לחשבונות ספציפיים או לסוגי חשבונות מסוימים. כמו שעקרונות ABM הופכים למיינסטרים, כך מתחזק תוכן בהתאמה אישית. פלטפורמות שסופקו על ידי Adobe ו- Optimizely מאפשרות למשווקים להמליץ על חלקים ספציפיים של תוכן, בדומה לאופן שבו מציעה Netflix תכנים טלויזיונים.
- שיווק כמותי הופך למיינסטרים. אנו עומדים לפני עלייה של שיווק כמותי. ארגונים כמו יוניליוור וקראפט, שבעבר הסתמכו על שיווק ע"י "כישורים רכים", יוצאים עכשיו החוצה לעולם הטכנולוגי על ידי בניית צוותי מדעני נתונים שיעבדו יד ביד עם משווקים. בשנה הבאה, שיווק המבוסס על כמויות ימשיך לגאות כאשר לארגונים המתמקדים בנתונים יהיה קל יותר לגדול. עידן הנתונים הגדולים בעיצומו. הוא מוביל להחלטות טובות יותר ומהירות יותר בתעשייה מגוונת - החל מזיהוי מחלות וביטוח, ועד למסחר במניות, מניעת פשעים וחיזוי בחירות.
- המשווקים מתחילים לפתח תוכן מציאות משופרת. עם שחרורם של 14 iPhone ו- iPhone X, אפל הבהירו כי הם מהמרים על מציאות מוגברת (AR): טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות, שמשולבים בה אלמנטים וירטואליים המתמזגים עם הסביבה האמתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. ברגע שמכשירים חדשים אלה יהפכו למיינסטרים, מותגים יתחילו לנסות תוכן ממומן וממותג של מציאות מוגברת. לפני כמה שנים, מציאות וירטואלית הייתה צפויה להיות הדבר הגדול הבא בתוכן. בעוד VR פופולרי בקהילת הווידאו, הוא לא הפך למיינסטרים. זאת כנראה לטובה, שכן זה יכול להיות קשה עבור מותגים לייצר תוכן עם נקודת מבט מבוקרת. במקום מציאות מדומה, המציאות המוגברת אמורה להכות גלים בשנה הבאה. נראה הכי רחוק עם משקפי הAR (מציאות מוגברת) של אפל.
- מודעות במכונית הופכות לערוץ שיווקי חדש עבור מפרסמים מסוימים. צי של של מכוניות נהיגה עצמית נראה באופק. לאחרונה אובר הורתה על 24,000 מכוניות וולוו SUVs להצטייד בטכנולוגית הנהיגה העצמית האחרונה. אאודי A8 ו- מרצדס בנץ S- כולם במחלקה של נהיגה עצמית במידה מסוימת. מה יקרה כאשר נהגים כבר לא יצטרכו לשים לב לכביש? הם יצרכו תוכן, כמובן, ותוכן זה יגיע במודעות על גבי מכוניות. תתכוננו למותגים מסוימים שיתחילו להתנסות עם ערוץ שיווקי חדש זה כנראה כבר בשנה הקרובה.
- מותגים מתחילים לפתח תוכן מותאם קול. בשנה שעברה 20 אחוזים מהחיפושים המקוונים נערכו באמצעות חיפוש קולי. בשנת 2024 צפוי מספר זה לחצות את ה -50%. בדיוק כאשר המשווקים בצעו אופטימיזצית תוכן עבור Web 2.0 וניידים, הם יתחילו אופטימיזציה של תוכן לחיפוש קולי גם כן. כיוון שהחיפוש הקולי פשוט יותר מהקלדה, חיפושים נוטים להיות ארוכים יותר, מה שיחזק את "הזנב הארוך" בחיפושים.
- הגנת הפרטיות הופכת לנקודת מכירה חשובה. בשנת 2023 היו מס' הפרות בוטות של פרופיל נתונים. החל משבירת דוא"ל ה DNC ועד לפריצה של Equifax. לאבטחת סייבר יש השפעה ניכרת על היבטים רבים של העולם שלנו. במבט קדימה, הצרכנים יתחילו להעדיף מוצרים שמגנים על פרטיותם. אם הצרכנים לא יעדיפו את הפרטיות, כמה אגודות ממשלתיות יעשו זאת בשבילם, ורבות כבר עושות זאת. לדוגמה,לחוק חדש שעבר באיחוד האירופי בשם GDPR, תהיה השפעה גדולה על פעולות של עסקים להגנה על נתוני המשתמש. בגלל שילוב של גורמים, משווקים יתחילו להשתמש בהגנה על הפרטיות ואבטחת מידע כטענה בעלת ערך בתעשיות השונות.
- Instagram הופכת לערוץ יקר יותר מאשר פייסבוק. "אינסטגרם" גדלה בקצב מדהים. בשנת 2023, הודיעה Instagram כי כ- 800 מיליון אנשים משתמשים בפלטפורמה בכל חודש. הכלי האחרון שלהם, Instagram stories, הפך פופולרי יותר מאשר Snapchat רק שנה אחת אחרי שעלה לאוויר. מאז מותגים נוטים לראות מעורבות גדולה יותר ב-Instagram יותר מבכל פלטפורמת מדיה חברתית אחרת, ובעקבות שליטה אדירה בפרסום, Instagram עומדת להפוך לערוץ עבור מותגים המעוניינים בשיווק במדיה חברתית.
- מותגים מובילים משקיעים באירועים חיים. כשני שלישים מהמשווקים אומרים כי הם יגדילו את מספר האירועים החיים שיארחו בשנת 2023. זאת משום שמשווקים מכירים בכך שאירועים חיים הם אחד הערוצים השיווקיים היעילים ביותר. יש כנראה סיבה כי חלק מן הארגונים המצליחים ביותר בעולם, כולל Salesforce, Airbnb ו- Google, מארחים אירוע שנתי שנועד להביא לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים ועיתונות יחד תחת קורת גג אחת.
- משווקי B2B יוצרים מסעות פרסום רב-ערוציים. שיעור התגובה הממוצע לדוא"ל קר הוא נמוך, והוא ימשיך לרדת כאשר לקוחות הדוא"ל ישתפרו בסינון דואר הזבל. המשווקים הטובים ביותר מפתחים קמפיינים שיווקיים מורכבים המשתמשים בשילוב של דוא"ל, מודעות דיגיטליות וערוצים אחרים כדי לעודד לקוחות פוטנציאליים בדרכים חדשות ומרגשות. לדוגמא משווקי חברת הטלפוניה Twilio יכולים לשלוח הודעת טקסט בנוסף למייל. אז הם יכולים "לטרגט" מחדש לקוחות פוטנציאליים עם מודעות קהל מותאמות אישית כפי שמציעות הפלטפורמות פייסבוק וגוגל אדוורדס.
- טוויטר מת מוות שקט . טוויטר לא הצליחה להגדיל את מס' המשתמשים ב -2023. הפלטפורמה התמקדה ברכישת משתמשים במקום בשיפורים בפלטפורמת המודעות שלהם. כתוצאה מכך, משווקים כבר משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות כדי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. מגמה זו תמשיך בשנת 2023 כשטוויטר תמשיך להיאבק.
- LinkedIn רואה חיים חדשים בקרב משווקי B2B. בעוד טוויטר נאבקת על חייה, LinkedIn עשתה מספר שיפורים גדולים בפלטפורמה שלה. שיפור רחב של האתר רענון ממשק המשתמש ועוד. הפלטפורמה גם הראתה שיפורים טובים בביצועי המודעות שלה. הודות לשינויים אלה ואחרים, משווקים B2B צפויים להשתמש ב-LinkedIn יותר בשנה הקרובה.
- למידה ממוחשבת משנה את האופן שבו משווקים מנהלים מודעות. למה לשלם לסוכנות שיווק דיגיטלי אלפי שקלים כדי לנהל מודעות כאשר פלטפורמת למידה של מחשב יכולה לעשות את זה טוב יותר? פלטפורמות חדשות כמו Acquisio ו- Trapica מבטיחות לבצע אופטימיזציה של הוצאות פרסום באמצעות אלגוריתמים מתקדמים של לימוד - מחשב. משווקים פשוט צריכים להגדיר פרמטרים בסיסיים של קמפיין, והפלטפורמות לאחר מכן מבצעות מתיימרות לבצע את העבודה של זיהוי קהלים אידיאליים וקריאייטיב אפקטיבי. זוהי הבטחה שנשמעת כבר כמה שנים, עדיין לא נמצאה מערכת שממש הוכיחה את עצמה.
- ניבוי איכות הלידים גורם למשווקים לחשוב מחדש על השגתם. באמצעות ניבוי של איכות לידים, משווקים יוכלו לזהות את הלידים עם הסיכוי הטוב ביותר להמיר ללקוחות. כל מה שצריך הוא כתובת דוא"ל, וכלים כמו סורק באינטרנט המחפש אותות לקונים פוטנציאליים. אז הם "יירטו" לידים ממוינים, כך שרק האנשים המתאימים ביותר יועברו לידי טיפול המכירות.
- הצרכנים מצפים ליותר ממותגים בעיקר שרות מיידי. הודות לשילוב של שירותים, לצרכנים יהיו ציפיות גבוהות ממותגים מכל הסוגים. עזרי קול, משלוח באותו יום ותוכן לפי דרישה משמעם הוא שמשווקי B2C וגם B2B חייבים למצוא דרכים חדשות וחדשניות כדי לפנק לקוחות ולקוחות פוטנציאליים עם שירות מיידי כמעט.
- שיווק באמצעות משפיענים כאסטרטגיה שימושית ילך ויתחזק. כמעט 95 אחוזים של משווקים המשתמשים באסטרטגיה של שיווק משפיענים ברשת מאמינים שהם מצליחים. מותגים המעוניינים להתחבר עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות מדיה חברתית ימשיכו לפנות לשיווק של משפיענים. המשפיענים יוצרים תוכן משכנע שנראה אורגני במקרים רבים. הצרכנים, במיוחד הצעירים, מעדיפים תוכן שמרגיש פחות "מבוים" וטבעי יותר. עולם הפרסום משתנה. הוא נע לעבר תוכן ממומן מעודן המקודם על ידי משפיעים או מיקרו-משפיעים.
מסקנה
הפתעות שיווקיות לא ידועות ממתינות בשנת 2024, וכמה מתחזיות אלה כנראה לא יצליחו להתממש ,כמו גם הטכנולוגיה והציפיות לשינוי הצרכנים. עם זאת, רבות מן המגמות שתוארו כאן עשויות להתרחש.
בהתבסס על המגמות הנוכחיות, השיווק עשוי להפוך ליותר אנליטי, וממוקד יותר בשיווק דיגיטלי באמצעות חיפוש אורגני, קול ומדיה חברתית. בנוסף, פורמטים חדשים של תוכן, כגון מציאות מוגברת ומודעות במכוניות, יהפכו למיינסטרים.