פרסום ביוטיוב - Youtube Promoted Videos
הדרך לחבר בין סרטוני וידאו לקהל היעד שלכם.
הפרסום ביוטיוב היא דרך יעילה וחדשנית יחסית המאפשרת לכם לפרסם את אתרכם, מוצרכם, ביתהעסק שלכם או השירותים שאתם מספקים בדרך חדשה ויצירתית. לא מדובר בהעלאת וידאו לאתר ולקדם אותו באמצעים שונים כגון רשתות חברתיות או קמפיין ויראלי, אלא בפרסום הרגיל הממקם את הסרטון שלכם לצד סרטונים אחרים בדומה לפרסום בגוגל תחת "קישורים ממומנים".
החל משנת 2010 ניתן לנהל מודעות וידאו ביוטיוב באמצעות גוגל אדוורדס ורצוי לעשות זאת דרך מפרסם מוסמך .
המספרים של יוטיוב
- למעלה מ-77 שעות וידאו עולות לאתר מדי דקה נכון ליוני 2012!
- מדי חודש מציג האתר למעלה מ-6 מיליארד סרטונים לגולשים ברחבי העולם.
- אתרי יוטיוב ופייסבוק משולבים זה בזה, וחלק גדול מן התכנים של יוטיוב זוכים לפרסום בפייסבוק על ידי הגולשים ותורמים להפצה ויראלית של התוכן ללא עלות נוספת למפרסם.
תוכניות שותפים
יוטיוב החל בשיווק תוכנית שותפים, לפיה הוא מאפשר לרשתות תוכן ומשתמשים שמייצרים את הסרוטים להפוך לשותפים ברווחים. בארץ, ספקיות תוכן כמו HOT, קשת, ערוצי חדשות וספורט – הפכו לשותפים עסקיים של יוטיוב. יוטיוב שואבת מיצרני תוכן אלו את התכנים והסרטונים ובתמורה לכמות הצפויות והפרסומות הנצפות – מתחלקת ברווחים עימן.
מדוע כדאי לפרסם ביוטיוב?
האוכלוסייה הייחודית של משתמשי יוטיוב ברחבי העולם הופכת אותו לנכס האינטרנט הרביעי בגודלו ברשת האינטרנט , החיפושים שאנשים מבצעים ביוטיוב הם כה רבים עד שהוא הפך גם למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. התכונה 'חיפוש וידאו' כוללת התנהגויות ויעדים, השונים באופיים מהחיפוש המסורתי של טקסט, חיפושים אלו יכולים להניב ערך רב אף יותר מבחינת המשווק שמפיץ מסר הכלול בסרטון וידאו.
יתרונות למפרסמים:
כאמור, יוטיוב הפך בתוך פרק זמן קצר יחסית לקהילה הגדולה בעולם לשיתוף סרטוני וידאו. גידול מהיר זה מציע מספר יתרונות, הן למשתמשים והן למשווקים.
- גישה לקהילה גדולה של משתמשים המעורבים באופן מעמיק בתוכן שהם צורכים.
- שיטות להעברת המסר שלכם ולהגנה על המותג שלכם בסביבות בטוחות.
- פלטפורמות פשוטות בשירות עצמי להעברת הפרסום שלכם ולמדידת יעילותו.
מיקוד
יוטיוב מציע את רוב האפשרויות המסורתיות למיקוד לתוכן, שאותן אתם כבר מכירים:
- מיקוד לפי מילות מפתח.
- מיקוד לפי הקשר.
- גיל
- מין
- מיקום
- העדפת שפה
כלי המיקוד לווידאו
כלי מיקוד הווידאו מאפשר למפרסמים למקד לסרטוני וידאו, ערוצים ושווקים אנכיים ספציפיים ביוטיוב. באמצעות הכלי, מפרסמים יכולים ליצור תוכניות פרסום ביוטיוב למדיה ממוקדות ביותר שמבוססות על וידאו, למיקוד דרך חשבון אדוורדס שלהם. את סרטוני הווידאו, הערוצים והשווקים האנכיים שנבחרו דרך הכלי ניתן לייבא כמיקומים לחשבון אדוורדס קיים. הכלי אומנם עובד בעברית, אך בשל מיעוט התוצאות בעברית מומלץ להשתמש בו בשלב הזה רק ככלי משלים.
כדי להתחיל לעבוד עם הכלי:
- גלשו אל www.google.com/videotargeting
- הזינו קריטריוני חיפוש, מילת מפתח או לפי קהל, כדי להציג רשימה של תוצאות רלוונטיות.
- הוסיפו סרטוני וידאו, ערוצים ושווקים אנכיים לתוכנית המדיה שלכם, על ידי לחיצה על הסימן + סימן או הוסיפו לתוכנית פרסום למדיה.
- לחצו על עבור אל תוכנית נוכחית של פרסום למדיה בקטע הימני העליון של הכלי.
- לחצו על שמור ובחרוו את המיקום שבו תרצו לשמור את תוכנית הפרסום למדיה שלכם (לדוגמא, חשבון אדוורדס שלכם)
כלי המיקומים
כלי המיקומים מאפשר למפרסמים למקד ספציפית ליוטיוב דרך מערכת אדוורדס. כלי המיקומים מעניק למפרסמים גמישות למקד לכל אתר יוטיוב, או לקטגוריות ספציפיות באתר שמתאימות למוצר או לשירות שלהם. לדוגמה, מפרסם שממקד למוצרי בישול, יכולים לרצות למקד רק לסרטוני וידאו על בישול ביוטיוב ולא לכל הדומיין של יוטיוב. כלי המיקומים מאפשר לבצעו סוג זה של מיקוד מותאם אישית.
כדי למצוא את המיקום ב-Youtube.com כמו גם את המיקומים האחרים ביוטיוב בצעו שלבים אלו:
- פיתחו את כלי המיקומים
- בחרו רשימת כתובות אתרים
- הזינו Youtube.com תיבת הטקסט
- לחצו על קבל מיקומים זמינים
לאחר השלמת השלבים לעיל, אתם אמורים לראות רשימה של מיקומים ביוטיוב שבהם המודעה שלכם כשירה להצגה. נוסף על כך, הכלי יציג את מספר ההופעות שיש לכל מיקום ביוטיוב בארצכם, לפי יום, כמו גם את הפורמטים של המודעות שנתמכים במיקום.
העריכו כל מיקום שמוצע כנגד היעדים של מסע הפרסום שלכם, ובחרו את כל המיקומים שעונים על מטרות אלה. לאחר שהוספתם לרשימתכם את כל המיקומים הרצויים, לחצו על המשך והם יתווספו לקטע מיקומים המנוהלים שבכרטיסייה רשתות.
מה מציע יוטיוב למפרסמים?
דרכי פרסום ביוטיוב
בדומה לגוגל, גם כאן ניתן לעשות פרסום אורגני (קידום אתרים)ופרסום ממומן. פרסום אורגני הוא למעשה העלאת סרטים ליוטיוב. השיטה היא פשוטה - עליכם לבנות סרטון, להגדיר עבורו מילות מפתח אליהן הוא יקושר ולפיהן הוא יופיע בתוצאות חיפוש. מומלץ לעשות פרסום על בסיס הקשר – הכוונה לפרסם את הסרטון במקום רלוונטי – אחרת הסרטון לא יזכה לכניסות רבות. בסופו של יום סרטון נמדד על פי כמות הצפיות בו. זה לא סוד שרובנו מחפשים לצפות בסרטים הנצפים ביותר – כנראה שאלו גם הסרוטים הטובים ביותר. השיטה השנייה היא פרסום ממומן. כמו פרסום בגוגל אדוורדס , גם כאן ניתן לעשות פרסום ממומן. פתיחת חשבון נעשית בחינם ואף ניתן להשתמש בחשבון הגוגל אדוורדס שלנו. המודעות יכולות להופיע בתוך, לצד או על גבי סרטוני הווידאו. כמו כן ניתן להוסיף כפתורים על גבי הסרטון – שיובילו בלחיצה לסרטונים אחרים שלכם.
פרסום ביוטיוב בניהול עצמי (אדוורדס)
תוכלו להשתמש בחשבון אדוורדס הנוכחי שלכם כדי למקד מודעות לדפי יוטיוב דרך רשת התוכן של גוגל. המודעות מתומחרות באופן תחרותי ומבוססות על מודל אדוורדס למכירה פומבית של מודעות. תוכלו לבחור במיקומים אוטומטיים או במיקומים מנוהלים. כמעט כל פורמט מודעה של אדוורדס - תמונה, וידאו, טקסט - יכולים להופיע בתוך, מעל או סביב תוכן וידאו, בדפים של יוטיוב. (למעט מודעות אדוורדס InVideo, הזמינות עבור חשבונות מנוהלים בלבד ומופיעות בכל האתרים של בעלי אתרים המציגים תוכן וידאו למעט יוטיוב, מכיוון שיוטיוב מציע פורמט InVideo משלו.
מיקוד לפי מיקומים אוטומטיים ומיקוד לפי הקשר
כשאתם משתמשים במיקוד למיקום אוטומטי עבור מסע הפרסום שלכם, גוגל משתמשים במיקוד לפי הקשר כדי לפזר אוטומטית את המודעות שלכם ברחבי רשת התוכן. יוטיוב נכלל ברשת. המודעות שלכם עשויות להופיע או שלא להופיע ביוטיוב, והן יופיעו רק כאשר הן רלוונטיות לתוכן הדף של יוטיוב.
מיקומים מנוהלים
תוכלו לבחור מיקומים ספציפיים כדי לשלוט במקום שבו המודעות שלכם יופיעו בתוך, או סביב לתוכן של יוטיוב. תוכלו לעשות זאת בשתי דרכים:
- תוכלו להוסיף את הדומיין או הקטגוריות של יוטיוב כמיקומים.
- לחלופין, תוכלו להציב את המודעות שלכם במיקומי תוכן וידאו ייעודיים ברשת התוכן. אפשרות זו תכלול מיקומים ברשת התוכן שזמנים ביוטיוב, ביחד עם שותפים אחרים בעלי אתרים לווידאו.
פרסום ביוטיוב בניהול עצמי (וידאו מקודם)
ניתן גם ליצור חשבון בניהול עצמי לווידאו מקודם (Promoted Videos) הפועל מעל מערכת אדוורדס ומשתמש במודל התמחור של אדוורדס. עליכם לקשר את חשבונות יוטיוב ו-אדוורדס שלכם כדי להפעיל סרטון וידאו מקודם. וידאו מקודם הוא פורמט מודעות ייחודי הספציפי ל-יוטיוב, המקדם וידאו קיים של יוטיוב עם תמונה, טקסט של מודעה ומילות מפתח. מודעות אלו מופיעות לצד תוצאות החיפוש של יוטיוב. לחיצה על המודעה תעביר את המשתמשים לדף המקושר של הווידאו ביוטיוב.
פרסום ביוטיוב באמצעות אדוורדס:
למפרסמים הממקדים ליוטיוב באמצעות אדוורדס יש גישה לאותן אפשרויות מיקוד הזמינות לכל מסעות הפרסום הממקדים לרשת המדיה של גוגל. תוכלו לפרסם ביוטיוב באמצעות אדוורדס, עם מסעות פרסום במיקוד לפי הקשר או עם מיקומים מנוהלים.
כדי למקד ל-יוטיוב עם מסע פרסום במיקוד לפי הקשר, ודאו שהצטרפת לרשת המדיה של גוגל ולאחר מכן המודעות שלכם יהיו כשירות להצגה ביוטיוב. כדי למקד ל-יוטיוב עם מיקומים מנוהלים, השתמש בכלי המיקומים כדי למקד לאתר יוטיוב כולו או למיקומים ספציפיים בתוך האתר.
פורמטים של מודעות הזמינים דרך חשבונות אדוורדס בניהול עצמי, כוללים:
- מודעות טקסט
- מודעות לתצוגה
- מודעות כיסוי מסוג InVideo
- סרטונים מקודמים
- מודעות סרטון זורם
- מודעות סרטון מסוג 'לחצו להפעלה'
- מודעות לנייד (טקסט או לתצוגה)
זיכרו!
לסרטוני וידאו שקודמו ביוטיוב יש עדיפות על פני מודעות טקסט ביוטיוב.
תקציבי פרסום גדולים (מעל 10,000$)
מכירת מודעות ישירה של יוטיוב תוכלו לרכוש מלאי מודעות המבוססות על חוזה דרך מכירת המודעות של יוטיוב. התמחור הפורמטים של מודעות יוטיוב מבוסס על הוצאה מוגדרת מראש עם התחייבויות למחיר גבוה יותר, ומודל שמירה מבוסס הופעות. מלאי המכירות הזמין כאן שונה מזה המוצע עבור חשבונות מנוהלים של אדוורדס, ושונה מהמלאי המוצע דרך חשבונות וידיאו מקודם של יוטיוב.
כמה עולה לפרסם ישירות ביוטיוב?
הסכמי הפרסום ישירות ביוטיוב עבור מפרסמים בארה"ב שממקדים לארה"ב, מחייבים חשבון מנוהל בידי נציג מכירות של גוגל והתחייבות של המפרסם למחיר גבוה*. ההזדמנויות הבאות מוצעות לפרסום ישיר ביוטיוב, ומחירי המינימום עבור כל אחד מהן עשויים להשתנות בכל עת, על כן בדקו את המחיר ישירות אצל נציג המכירות שלכם:
- דף הבית של יוטיוב.
- דף צפייה של יוטיוב.
- דף חיפוש ביוטיוב.
- ערוצי מותגים של יוטיוב.
תוכלו גם ליצור מסע פרסום בניהול עצמי ביוטיוב עם סרטונים מקודמים, פורמט מודעה ייחודי המקדם וידאו ביוטיוב עם תמונה, טקסט של מודעה ומילות מפתח. מודעות אלה מופיעות לצד תוצאות חיפוש של יוטיוב ובמיקומים אחרים ביוטיוב וברשת המדיה. לחיצה על המודעה תעביר את המשתמשים לדף המקושר של הווידאו ביוטיוב. חשבון סרטונים מקודמים מופעל על בסיס מערכת אדוורדס ומשתמש במודל התמחור של אדוורדס.