חגי הקניות באינטרנט הם ימים מיוחדים עבור מנהלי קמפיינים PPC. בדרך כלל אנו יכולים להשיק קמפיינים חדשים ובזהירות לעצב אותם לשלמות, כדי שנוכל לקצור את הפירות למשך חודשים ואף בשנים הבאות.
קמפיינים של PPC בחגי הקניות באינטרנט הוא שונה. יש לנו 24 שעות להביא מקסימום תוצאות מתוך מה שאנו עושים. המודעה הלא נכונה או ה"ביד" הלא נכון או הגדרות לא נכונות עלולים להרוס את היום (ואולי אפילו את השנה!). גם אם אתם מחליטים שלא להשתתף בחגי הקניות באינטרנט, אתם עלולים להסתכן בלשרוף את התקציב שלכם.
שימו לב: כאשר מתייחסים לחגי הקניות באינטרנט בעצם מדברים על כל הסופ"ש שלו. במהלכו, חשוב שתהיה אסטרטגיית פרסום שמגדילה את ההצלחה של העסק שלכם.
חגי הקניות הצפויים:
- 1 נובמבר 2021 – יום הטבעונות העולמי
- 4 נובמבר 2021 – סיגד
- 11 נובמבר 2021 – יום הרווקים הסיני
- 26 נובמבר 2021 – בלאק פריידי
- 28 נובמבר 2021 – חנוכה
- 29 נובמבר 2021 – סייבר מאנדי
לא משנה באיזו אסטרטגיה אתם בוחרים, העצות שלהלן יסייעו לכם למקסם את הפוטנציאל. אנו נסקור בדיוק מה אתם אמורים לעשות כדי להתאים את הצעות המחיר והתקציב, מודעות הטקסט, תוספי מודעות, מודעות באנרים ושיווק מחדש, אסטרטגיה של מילות מפתח, קמפיינים של קניות ועוד.
איך מכינים קמפיינים PPC לחגי הקניות באינטרנט
על מנת להתכונן לחגי הקניות באינטרנט, חובה להגדיר אילו קידומים אתם מתכננים. ראשית כל לברר:
- מה תהיה ההצעה שלכם? וכן מהי הצעת הערך לכל מוצר?
- האם יש ברשותכם מספיק מלאי?
במידה ואין לכם מלאי גדול, מומלץ להיות פחות אגרסיבי בהצעות המחיר (בידים), או פשוט לדחוף את המוצר דרך רשת הקניות או החיפוש- מה שעובד עבורכם.
אם אינכם בטוחים שיהיה לכם מספיק מלאי לקידום ספציפי, וודאו שיש לכם הצעת גיבוי מוכנה עבור מילות המפתח הגנריות שלכם.
סקירה של ביצועי השנה שעברה:
אין צורך להעמיד פנים שהאירוע השנה הוא יחיד במינו. למרות השינוי בנוף ה-PPC יש מס' תובנות שאפשר ללמוד תוך התבססות על ביצועי העבר, לדוגמא:
- מה למדתם מהמודעות שהפעלתם? האם יש הודעות גנריות המשיגות ביצועים טובים יותר מאחרות?
- האם מודעות שתיארו את יתרונות/ תכונות המוצר טובות יותר מאשר מודעות עם מחיר, שילוח, ועוד מידע ספציפי?
- מה היתה הצעת המחיר שהביאה אתכם לעמדה הקדמית?
- האם כל מילות המפתח או קטגוריות המוצרים התבררו כקשים לפרסום ?
- מה היו הביצועים של חלקים בחשבונכם שלא היה בהם קידום?
- באיזה שיעור גדלו ההוצאות שלכם?
- האם השיווק מחדש שלכם ברשת המדיה כשל או שהוא הצליח ביום עצמו?
- מה קרה בימים שלאחר יום שישי השחור? בכמה אתם צריכים להוריד את הצעות המחיר שלכם בימים הקרובים לאחר הקידום, כדי למנוע אובדן כסף?
וכן הלאה. למדו ממה שקרה בשנה שעברה ותוכלו להשיג יותר בשנה זו.
חשבו והגדירו את חוקי המעורבות
עניין אחד שאינו PPC.
יש שקול את התרחיש הבא: אתם מצפים להוציא 5,000 $ ביום שישי השחור ומטרתו ROAS 800% (החזר השקעה). עם זאת, ביום שישי השחור מגיעה השעה 13:00 בצהריים ואתם בזבזתם את כל $5,000 ויש ROAS של 1,100%. מה אתה עושים? מנהלי PPC יאמרו בוודאי : להגדיל את התקציב. אבל בכמה? מה העסק יכול להרשות לעצמו? כמה מלאי נשאר? ומה עם הROAS היה 700%? אתם אמורים להמשיך ולהגדיל את התקציב? אם לא נשאר מלאי, יש לכם תכנית גיבוי מוכנה לקידום?
הגדרת כללי האינטראקציה שלכם לאותו יום יכולה להיות חזקה מאוד. אתם עלולים לחשוב שאתם תתמודדו עם תרחיש חלום אם זה יקרה, אבל מה אם באותו יום האתר שלכם מתחיל לטעון באטיות בגלל התנועה הגבוהה למשל?
לפתע אין לכם תשובה עד שכבר מאוחר מידי. לכללים של אינטראקציה יש פוטנציאל לחסוך הרבה כאב ראש ולתת לכם הזדמנות טובה יותר להוציא את המרב ממכירות אותו סוף שבוע.
טיפים
תקציב והצעות מחיר לחגי הקניות באינטרנט
הצעת המחיר היא אחד החלקים המכשילים ביותר. לא בהכרח ביום שישי השחור עצמו, אלא אחר כך. אם אתם מפעילים כל סוג של הצעות מחיר אוטומטיות, יהיה עליכם להפעיל הצעות מחיר באופן ידני למשך לפחות שבוע- 2 לאחר יום שישי השחור, עקב זרם הנתונים. אין מערכת הצעות שבה ניתן להתעלם מנתונים שנוצרו במסגרת זמן מסוימת. זה מהווה בעיה, כאשר הקמפיין ימיר הרבה יותר טוב ביום שישי השחור מאשר בשבועות שלאחר מכן.
כדי לפתור זאת מומלץ לפעול כך:
- הורידו את הצעותיכם שבוע לפני יום שישי השחור. אם אתם מפעילים הצעות מחיר אוטומטיות ב- Google, הסירו את הצעות המחיר והסתכלו בעורך AdWords כדי לראות מהן הצעות המחיר. אם כי יש מס' בעיות שאתם צריכים לצפות, בהתאם ליום ולשעה שבהם אתם מורידים את הצעות המחיר שלכם, ייתכן שתקבלו הצעת מחיר שונה מזו המוצעת בשאר הזמן. בייחוד עם הצעות המחיר העצמיות של ROAS ו cpa- (תשלום פר רכישה), השינויים האוטומטיים קורים באופן דינמי בהתבסס על יום בשבוע ועל השעה ביום (בין גורמים אחרים). לכן, יש סיכוי שלא תוכלו לקבל את ההצעה שבפועל אתם צריכים להחזיר לאחר יום שישי השחור, אבל זה הסיכוי הטוב ביותר שיש לכם. עדיף להחזיר הצעה קודמת שעשויה להיות ב 20-30% נמוכה יותר מאשר להמשיך ולהפעיל את הצעות המחיר עבור סוף השבוע של יום שישי השחור.
- הגדילו את התקציב שלכם, באופן משמעותי. למותר לציין כי עליכם להגדיל את התקציב שלכם ביום שישי השחור. לדוגמה, חיפושים אחר עסקאות של סמארטפון עולים פי 10. ולא, אתם לא יכולים פשוט להריץ "משלוח סטנדרטי" ולחשוב שגוגל יגבה אתכם. הפעלת "אספקה רגילה" אינה פועלת ביום שישי השחור. ההגדרה 'מסירה רגילה' ב- AdWords פועלת על סמך נתונים היסטוריים. זה לא יכול לעשות שום דבר בזמן גל של תנועה ביום אחד.
טיפים לכתיבת מודעות לחגי הקניות באינטרנט
כתיבת מודעות ליום שישי השחור דומה לכתיבת מודעות לקידומי מכירות במהלך השנה. ודאו שהם רלוונטיים למבצע, ונצלו את מירב שטח מודעה, כדי שהמשתמשים יהיו מודעים לקידום המכירות שלכם. עם זאת ישנם כמה גורמים ספציפיים שצריך לקחת בחשבון בעניין יום שישי השחור. אם אתם חדשים או זה יום שישי השחור הראשון שלכם אתם יכולים לבחור רק לבצע את טקטיקות החובה. אבל אם הייתם כבר בסיטואציה הקפידו להשקיע עוד קצת זמן לביצוע הטקטיקות המומלצות נוספות.
חובה עבור כולם:
- להגדיר תוספת לקידום
- להוסיף אזכורים של חגי הקניות באינטרנט במודעות שלכם
מומלץ גם:
- לשקול ספירה לאחור עד סיום ההצעה שלכם
- לשקול את תוספי הsitelinks למוצרים ספציפיים שתהיה להם דרישה רבה
- לשקול להוסיף הפניות מלאי
קבוצת מודעות – על מנת להשיג רלוונטיות גבוהה למונחי החיפוש כדאי להשתמש בקבוצות מודעות ממוקדות ליום הזה. את קבוצות המודעות החדשה שיצרתם תוכלו לשמור ולעשות בה שימוש חוזר עם מעט שינויים ועדכונים קלים גם בחג הבא.
התאמת דף הנחיתה לרוח יום שישי השחור - לאחר שבחרתם את מונחי החיפוש בהם תרצו להופיע בדף החיפוש של גוגל, כתבת מודעות רלוונטיות לחג וסיימתם להכין את קמפיין הפרסום, השלב הבא יהיה להתאים את דף הנחיתה ו/או האתר.
פרסום מודעות ברשת המדיה של גוגל- רשת המדיה מגיעה לכ- 90% ממשתמשי האינטרנט ומאופיינת בעלות נמוכה לקליק יחסית לרשת החיפוש. למרות שפרסום מודעות ברשת זו הינו פחות ממוקד, ביום זה הוא עשוי להיות יעיל יותר וזאת מאחר וכמות החשיפה היא אין סופית ולכן גולשים פתוחים יותר להצעות ומבצעים חדשים.
איך לערוך תוספי מודעות בקידום: תוסף המודעה צריך להיות חלק חיוני עבור אסטרטגיית קידום המודעה שלכם. המודעות עבור חגי הקניות באינטרנט הן לא יוצאות דופן. השורה הנוספת של המודעה יכולה לעזור מאוד לבדל את המודעות שלכם מהמתחרים, כשהיא מדגישה את מכירת הבלאק פריידי לדוגמא.
נוסף על כך, עליכם להגדיר את הקידום לפעול במסגרת זמן מסוימת. עבור חגי הקניות באינטרנט, זה אמור להיות מיום שישי עד ראשון. זה יגרום למודעה שלכם לתפוס עוד שטח בתוצאות, ויוסיף תחושה של דחיפות להצעה שלכם.
רק זכרו, רואים את תוסף המודעות רק אם מיקום היעד וציון האיכות גבוהים מספיק. לא מספיק לסמוך רק על תוסף המודעות להדגיש את הקידום שלכם.
- הוסיפו אזכורים של חגי הקניות באינטרנט למודעות. אחת השיטות הישנות היא להבטיח שהמודעות שלכם רלוונטיות, ואחת מהדרכים הטובות ביותר היא לאזכר אירועים עכשוויים כמו החגי הקניות באינטרנט. עם כל הדגש על הרוח המיוחדת של היום, מבצעים ומתנות, אל תשכחו להביא את "הקריאה לפעולה" הקלסית שכולנו התרגלנו אליה. אל תתנו ללקוחות להתבלבל לרגע בין סתם ברכה ל"חג" לבין פרסום ייעודי ליום שישי השחור. אם תרצו את ההשפעה הגדולה ביותר עבור המאמץ הנמוך ביותר, אפשר רק לשנות את הכותרת השנייה בכל המודעות שלך לטקסט המאזכר את הצעת החגי הקניות באינטרנט שלכם. אפשר לעשות זאת במהירות בעורך האדוורדס. עבור CTR גבוה יותר, המרות טובות יותר ושיעור ה ROI, מומלץ להקדיש את הזמן לכתוב קריאייטיב של מודעה יותר ספציפית עבור המוצרים והקטגוריות החשובים ביותר שלכם. זכרו, בלאק פריידי לדוגמא הוא יום ב"ווליום גבוה". כל זמן שאתם משקיעים בכתיבת מודעות טובות יותר ישתלם לכם יותר מכל זמן אחר בשנה- גם אם המודעות מופיעות רק ביום אחד.
- הוסיפו ספירה לאחור (מומלץ): ספירה לאחור אפקטיבית בחגי הקניות באינטרנט. ניגע ברשימה של 2 טקטיקות להשיג את המקסימום מספירה לאחור. ביום שישי השחור עצמו, שיקלו להפעיל קידום ספציפי שתקף רק עבור אותו יום. שיקלו לחלק את הקידום שלכם לשניים. ככה אתם יכולים להשתמש בטיימר ספירה לאחור שהסתיים בצהריים עם נניח, הנחה של 33%. ואז עוד הנחה של 30% המסתיימת בחצות. כדאי להוסיף כמה שיותר תחושת דחיפות במודעות יום שישי השחור שלכם. זה כבר הוכח כי ככל שקרוב יותר המועד האחרון שלקוח מקבל, כך גבוה יותר שיעור ההמרה שתקבלו. אם תוכלו ליצור שני תאריכי יעד ביום שישי השחור, ייתכן שתראו עלייה נוספת בהמרות באמצע היום.
שנו את ה- Sitelinks שלכם למוצרים ספציפיים ומדויקים לפי דרישה [מומלץ] - Sitelinks הם בדרך כלל לא אזור המיקוד הגדול ביותר בעת כתיבת מודעות. ביום שישי השחור, כדאי להוסיף חיזוק ל- sitelinks שלכם. רעיון אחד הוא לכלול את המוצרים הספציפיים שבהם אתה מבצעים קידומי מכירות ל- - sitelinks שלכם.
נניח שאתם מפעילים קמפיין עבור רמקולי .Bluetooth ביום שישי השחור, שיקלו להוסיף קישורי sitelink ספציפיים יותר להצעות שאתם מפעילים:
- Soundlink: 33% הנחה עכשיו
- 20% הנחה על כל מוצרי בוס
- 25% הנחה אוזניות Bose
- כל המכירות של הבלק פריידיי
הסיבה שהעצה הקצת יותר רחבה מהרגיל היא כי במהלך יום שישי השחור אתם צפויים לשכנע את הצרכנים לקנות משהו שהם לא באמת צריכים.
רבים מאיתנו פשוט מתחילים לחפש מוצרים שונים כדי לראות אילו עסקאות נמצאות שם בחוץ. רק בגלל שמישהו מחפש במיוחד רמקולים Bluetooth זה לא אומר שהם לא יכול להיות מעוניין באוזניות או בסוגים אחרים של רמקולים אם אפשר למצוא עסקה טובה.
הוסיפו הפניות מלאי [מומלץ] - שימוש במודעות בפרמטרים של ספירה לאחור המתייחסים לסטטוס המלאי שלכם, יכול להיות יעיל מאוד ביום שישי השחור. נניח שאתם יוצרים קידום אגרסיבי עבור רמקולים של Bose. זה בדיוק מוצר מבוקש, במחיר הנכון עם קידום יוצא דופן. אתם מתחילים למכור את זה ואתם יכולים לראות את זה נמכר עד הצהריים. אבל אתם יכולים לנצל את זה במודעות שלכם. על ידי שימוש בפרמטרים של ספירה לאחור כדי לציין כמה מוצרים נותרו, תוכל ליצור מחסור נוסף: "חסוך 33% על רמקולים של בוס- נשארו רק 58 במלאי".רק וודאו שיש לכם מבצעים לגיבוי עבור כאשר נגמרים אלה של מוצר מסוים.
תייגו את המודעות הנוכחיות שלכם עם תווית "ירוק- עד" (רלוונטיות לאורך כל השנה)
הפעלת PPC עבור לקוחות תמיד גורם לכם לחשוב על דרכים לעשות דברים בצורה יעילה יותר. במיוחד ב- eCommerce, כפי שיש מס' פעמים בשנה, כאשר עומס העבודה עולה באופן משמעותי. יום שישי השחור הוא אותו יום. לפני שתתחילו את מודעות יום שישי השחור שלכם, עליכם לקחת את כל המודעות בקבוצות המודעות שבהן תוסיפו את קידום יום שישי השחור ותוסיפו את תווית "ירוק- עד". כך תוכלו בקלות להשהות את המודעות ולהפעיל אותן שוב כאשר המכירה תסתיים.
כתבו את המודעות שלכם לפחות שבוע מראש - אתם מכירים את ההודעות שאתם מקבלים מ- Google AdWords בנוגע למודעות המושהות שלכם שלא אושרו? כאשר אתם מכינים את המודעות שלכם מראש (טענו אותן לחשבון AdWords שלכם), עליכם לוודא שהן יאושרו, או שלא יאושרו, גם לפני שתזדקקו להן. זוהי טעות נפוצה לכתוב או להעלות את המודעות באותו יום שבו אתם זקוקים להן. אתם תאבדו זמן יקר.
השתמשו בכלל אוטומטי להשהות ולהפעיל מודעות - לכל מקרה, מומלץ לבדוק את המודעות בחשבון שלכם ו"לחיות" את תוצאות החיפוש. למרות שאנו מעריצים גדולים של אוטומציה, ראינו את הדברים האלה משתבשים בגלל הסיבות הכי מטופשות. אמנם זה לא נעים,אבל אתם יכולים בדרך כלל לחיות בלי מודעות במשך חצי יום או אפילו כמה ימים, אבל ביום שישי השחור אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד שעה אחת של זמן.
הגדלת קניות חוזרות ב Google
קמפיינים של קניות מסובכים כשמדובר ביום שישי השחור. יש לכם הרבה פחות שליטה מאשר מסעות הפרסום הרגילים שלכם בחיפוש, אך קמפיינים של קניות עדיין מהווים יותר מ -50% מההכנסות ברוב חשבונות AdWords למסחר אלקטרוני. יש כמה זוויות שתוכלו לנקוט בקמפיינים של קניות ב- Google ביום שישי השחור, אך הגישה שלי היא: צרו מסע פרסום חדש של קניות עבור המוצרים החשובים ביותר שלכם, השתמשו במבנה קבוצות מודעות של מוצר יחיד) להתחיל את זה לפחות שבוע מראש, רצוי שבועיים, תלוי כמה מוצרים יש לכם. זה יכול להיות קל מאוד עבור מוצרים בודדים לחמוק דרך סדקים בקמפיין הקניות שלכם. על ידי יצירת קמפיין חדש, תוכלו לפקוח עין על המוצרים הספציפיים שאתם מצפים שיניבו ביצועים טובים ביום שישי השחור. רק זכרו שאם אתם משתמשים בטקטיקה כגון פילוח קמפיינים של קניות המבוססים על שאילתת חיפוש, עליכם להמשיך עם קמפיין זה. אתם יכולים במהירות להסתבך עם החזר ה- ROI שלכם אם תשנו את האסטרטגיה של מוצרי המפתח שלכם פתאום.
בסדר. אז יש לכם קידום. זה עדיין לא אומר שכל המוצרים שלכם חשובים באותה מידה. אם אתם מסתכלים על ההזמנות שלכם מ -60 הימים האחרונים, חייבת להיות רשימה של 10, 20, 50 מוצרים שנמכרים יותר משאר המוצרים שלכם. הוסיפו אותם לקמפיין החדש של הקניות. השתמשו בקידום מכירות כדי להשיג חשיפה רבה יותר.
הוספת מבצעים למסע הפרסום של קניות. מבצעים הם הדבר היחיד שאנו אוהבים יותר מקניות. פנקו את הלקוחות שלכם במבצע מיוחד לתקופת החגים, וכמובן שחשוב לציין זאת בפניהם.
בין אם מדובר בהנחות מיוחדות, משלוחים חינם, כניסות מוזלות לאתרים וחוויות משפחתיות או רישום מוקדם במחיר מוזל (לקורסים למשל), הלקוחות אוהבים לחשוב שהם מקבלים בונוס בגלל התקופה הזו.
אם עדיין אין לכם גישה לקידומי Merchant Center מומלץ לשלוח בקשה באופן מיידי. אתם יכולים להספיק ולהיכנס לפני יום שישי השחור.
הכנות הזנת הקניות - זה המקום שבו אתם צריכים לקבל החלטה. האם אתם משתמשים בקידום הדורש קוד קופון או האם אתם מורידים את התמחור בעדכון שלכם ומראה אותו במודעות?
בדרך כלל, אתם עושים החלטה זו באסטרטגיה של העסק (קופון או לא קופון) או על ידי המגבלות של הפלטפורמה שלכם. אם אתם מפעילים את קוד הקופון, חשוב שתגדירו את 'קידומי מכירות' ב- Merchant Center. אחרת המחיר שלכם במודעות של קניות ב- Google לא ישקף את המחיר הנמוך בפועל, וזה ללא ספק יקטין את שיעור הקליקים שלכם.
מחירים מוזלים צריכים להשתקף ב"פיד"
זה חיוני שה"פיד" שלכם יכיל את אותו מחיר כמו באתר האינטרנט שלכם עבור כל מוצר בודד. משתי סיבות:
- אם המחיר שלכם אינו נמוך יותר בעדכון שלכם, המודעות שלכם יציגו את המחיר המקורי שלכם, דבר שיגרום נזק חמור להצלחתכם ביום כמו החגי הקניות באינטרנט.
- קיימת סבירות גבוהה ש- Google תתפוס את פער המחירים ולא תאשר את המוצר שלכם. שוב, מהרגע שאתם מעדכנים זאת עד שהמוצר מקבל אישור על ידי Google עשויים לעבור 4-6 שעות. זה זמן שאתם לא יכולים להרשות לעצמך להפסיד. וזה אם אתם מעדכנים את זה בכלל!
עדכנו את הפיד שלכם לעתים קרובות יותר ביום שישי השחור. בדרך כלל, אתם מגדירים את עדכון הקניות כל 24 שעות, בלילה. ביום שישי השחור מומלץ לעדכן אותו בתדירות גבוהה יותר. במיוחד כאשר המוצרים יוצאים מהמלאי או כאשר אתם משנים את הקידומים שלכם.
טיפים לשיווק מחדש בחגי הקניות באינטרנט - רוב חנויות ה eCommerce מפעילות שיווק דינמי מחדש, אבל ביום שישי השחור שליחת הודעות גנריות לא יפרצו את הרעש הדיגיטלי. עצתנו: ליצור רשימת קהל חדשה אך ורק עבור יום שישי השחור. פירוש הדבר שתיצרו קהל חדש לגמרי יום לפני יום שישי השחור, שאינו כולל אורחים קודמים. בדרך זו תוכלו להגדיר הצעת מחיר אגרסיבית יותר לאנשים שביקרו באתר שלכם ביום שישי השחור והצעת מחיר נוספת לאנשים שביקרו באתר שלכם לפני יום שישי השחור
טיפ בונוס - צמצום הצעות המחיר לשיווק מחדש לאחר יום שישי השחור. הפחיתו את מאמצי השיווק מחדש שלך בימים שלאחר יום שישי השחור. רוב המשתמשים יקנו מה שהם צריכים, או שהם פשוט לא היו מעוניינים מלכתחילה. מומלץ בחום כמה תמונות סטטיות בתמהיל השיווק מחדש שלכם ביום שישי השחור. בדרך כלל זה עובד נהדר. אבל ביום שישי השחור אתם רוצים משהו שיידחף דרך הרעש ויספק מסר המשקף כראוי את המחסור של היום. יכול להיות ניצחון קל כתוצאה מכמה באנרים שתוכננו בגדלים הפופולריים ביותר. הדבר היחיד אשר יסבך את הדברים, הוא לנסות לפלח את ה- retargeting . כאשר משתמש המבקר בחלק של הרמקולים לדוג', תוצג בפניו מודעה של יום שישי השחור הכוללת את הקידום שלכם. תוכלו לנסות מודעת באנר כללית, אך היא תהיה יעילה יותר אם תתאמצו עוד קצת ותיצרו מודעות ממוקדות יותר.
אסטרטגיית מילות המפתח של יום שישי השחור שלכם: לשנות או לא לשנות?
מילות המפתח שלכם צריכות להישאר פחות או יותר אותו דבר ביום שישי השחור. מומלץ מאוד להוסיף או להפעיל מחדש מילות מפתח שהושהו בעבר במוצרים שלהם אתה מבצע קידומי מכירות. ביום שישי השחור, רוב תיק מילות המפתח שלכם ימירו טוב יותר משאר השנה, ופירוש הדבר שתוכלו להרשות לעצמכם להפעיל מחדש מילות מפתח אלו שהושהית עקב ביצועים נמוכים. גם ההפך הוא הנכון. כאשר מילות מפתח גדלות פי 3-4 בנפח החיפוש, מומלץ לשקול השהיה של חלקים מחשבון AdWords שלכם שאינכם מציגים בהם קידומי מכירות.
האם עלי לפרסם עבור הביטוי "יום שישי השחור + מילת המפתח שלי"? כן בהחלט. אתם כבר תופיעו כאשר מישהו מחפש את מילת המפתח שלכם, כך שתוכלו גם לשלוט על החיפוש על ידי הוספת יום שישי השחור לכמה ממילות המפתח שלכם. עם זאת, זה לא יעשה או יכשיל את ההצלחה שלכם.
מונח חיפוש זה עשוי להמיר הרבה יותר גבוה מאשר מילות המפתח הרגילות שלכם, כך שאם השוק שלכם הוא גדול מספיק זו טקטיקה מצוינת להוסיף יום שישי השחור למילות המפתח שלכם.
האם אנו צריכים לפרסם עבור מילת המפתח "יום שישי השחור"? בדרך כלל, לא. היא רחבה מדי כדי שתוכל למקד ביעילות. היוצא מן הכלל הוא ליצור קמפיין שממקד רק את רשימות השיווק מחדש שממוקדות למילה יום שישי השחור. מצאו את הרשימה הגדולה ביותר שלכם. קבעו את כל מי שביקר באתר שלכם במהלך 6 החודשים האחרונים.
מה לעשות ביום שישי השחור כדי למטב את הקמפיינים שלכם
הדבר הראשון שיש לבדוק הוא מצב המעקב שלכם. האם אתם מאחוריו או שאתה עוקבים בזמן אמת?
אם אתם מייבאים עסקאות מ- Google Analytics, ייתכן שלא תראו נתוני המרות בממשק AdWords עד למחרת. זה עושה את זה קשה מאוד כדי לייעל את מסעות הפרסום שלכם ביום. לכן, אם אתה מסתמכים על Google Analytics כדי לעקוב אחר ההכנסות שלכם, עליך להתמקד על ידי סקירת הביצועים שלכם ב- AdWords ב- Google Analytics במקום בממשק AdWords. אם אתם משתמשים בקוד מעקב ההמרות הרגיל, אתם תהיו בסדר שכן יש עיכוב של 30-60 דקות בנתונים שאתם רואים.
תרחישים שיש להיות מוכנים אליהם בחגי הקניות באינטרנט
- מיקום ממוצע נמוך במוצרי מפתח. הקפידו לבדוק את הנתונים הסטטיסטיים המוקדמים בכל הנוגע למיקום הממוצע שלכם ביום שישי השחור. אם אתם מגיעים נמוך עבור חלק ממוצרי המפתח שלכם, שקלו להגדיל את הצעות המחיר שלכם. המיקום שלכם צריך להיות בטווח המיקוד 2-3. הדבר יהיה תלוי במידה רבה בהחזר ה- ROAS שלכם, אך ככל שתקבלו את המיקום הגבוה יותר, כך יגדלו שיעור הקליקים.
- אין מכירות במוצרי מפתח. ייתכן שזה אפילו לא קשור למאמצי ה AdWords שלכם. האם המתחרה שלכם מריץ הצעה טובה יותר מאשר לכם? אם כן, ייתכן שתרצו לחקות את קידום המכירות או לחתוך את ההפסדים.
- תקציב מקסימלי. אתם צריכים לבדוק באופן שגרתי את התקציב שלכם. ודאו כי אתם לא על מקסימום, שלא תצאו החוצה. אתם צריכים לבדוק באופן שגרתי את התקציב שלכם. אם אתם מקטינים את הסכום המקסימלי, שקלו להוסיף תקציב נוסף על סמך כללי ההתחייבות שלכם שיצרתם.
בשורה התחתונה: כל פעולה שאתם עושים היא חיונית, משום שאתם מכוונים את עצמכם להצלחה ביום שישי השחור. קחו את הזמן והכירו את הטקטיקות, כי אתם לא יכולים פשוט להיות במצב תחזוקה רגיל . צאו מאזור הנוחות שלכם והתחילו לבצע כמה שינויים בחשבונכם. אם יש לכם שאלות על אופטימיזציה של ה PPC שלכם עבור יום שישי השחור, יידעו אותנו! :)