כבעל עסק, מי כמוך יודע שמשימת איתור הלקוחות עשויה להיות מאתגרת מאד. תכנית הקישורים הממומנים Google Ads מאפשרת למקם את העסק שלך בגוגל כך למעשה, תוכל להגיע ללקוחות פוטנציאלים בדיוק בזמן שהם מחפשים את השירות או המוצר שאתה מציע.
בנוסף, מאפשר לך Google Ads, לעקוב אחר הביצועים של כל אחת ואחת ממודעות הפרסום שלך, לכוונן בהתאמה את הקמפיינים שלך ולהגדיר מחדש את גובה ההשקעה בהם בכל רגע שתרצה, במהירות ובקלות.
אדוורדס יכול לסייע לקדם כל סוג של עסק. אתה יכול לעשות שימוש במודעות כדי למשוך לקוחות "להקליק" ולהגיע לאתר שלך.

בחר מילות מפתח, כתוב מודעה, הכנס פרטי תשלום, ושובר התנסות
בכל חיפוש ב-Google יופיעו לצד תוצאות החיפוש הטבעיות, הקישורים הממומנים הרלוונטיים ביותר עבור המשתמש. כל מה שנותר לגולשים לעשות הוא פשוט ללחוץ על המודעה שלך על מנת לבצע קניה או לקבל מידע נוסף אודותיך.
לדוגמא, במידה ונרשום את המילה "עפיפונים" נקבל את תוצאות החיפוש הטבעיות מצידו הימני של המסך וסידרה של קישורים ממומנים מצידו השמאלי של המסך.
על מנת להמחיש את יתרונות הפרסום בGoogle Ads, הקמנו חנות פיקטיבית בשם "יוסי עפיפונים". יוסי, בעל העסק, מבקש להביא לקוחות חדשים לחנות, ולשם כך פנה לחברת בניית אתרים והעלה אתר לאינטרנט. בעלי עסקים אחרים עמם הוא בקשר סיפרו לו על Google Ads כדרך טובה להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
הפרסום בGoogle Ads מאפשר לך ליהנות ממודעה גמישה הניתנת לעריכה בכל עת, משליטה במיקום המודעה ובתוצאות החיפוש, כולל דיווח שוטף על תוצאות הפרסום.
כמו כן, באפשרותך להפסיק את הפרסום בGoogle Ads בכל זמן שתבקש, ללא כל מחויבות מצדך. אבל היתרון הגדול ביותר עבורך הוא האופטימיזציה. כלומר, היכולת לבחון את התוצאות ולשפר את הקמפיין תוך ניצול מקסימלי של תקציב הפרסום שלך. ככל שתבצע אופטימיזציה טובה יותר של המודעות שלך, כך תוכל להפחית את עלויותיך ולשפר את ההחזר על ההשקעה.
בכל חיפוש של משתמש, Google Ads מבצעת מכירה פומבית אוטומטית (מכרז) בין המפרסמים השונים שבחרו במילת המפתח אשר המשתמש מחפש. במכירה הפומבית נבחרות המודעות שיתפרסמו וכן נקבע סדר המודעות, בהתבסס על ציון האיכות של המודעה המבוסס על רלוונטיות המודעה לחיפוש ועל העלות לקליק המקסימלית שהגדיר כל מפרסם ביחס למילת המפתח.
יתרה מזאת, הפרסום בGoogle Ads מאפשר לך לפרסם בהתאם לתקציב שלך - כך שהשליטה נמצאת לגמרי בידיים שלך!
בGoogle Ads אתה לא מתחייב מראש על תשלום חודשי קבוע. באפשרותך לבחור את הסכום שמתאים לך לשלם עבור כל הקלקה ואת התקציב היומי או החודשי שלך. את התקציב אתה יכול לשנות בכל עת לפי צרכי העסק.
התשלום הוא רק עבור תוצאות - משתמשים שהקליקו בפועל על המודעה שלך.
רק עם הקלקה על המודעה יחוייב המפרסם בתשלום.
המפתח המבוקשת.
כך לדוגמא, אם יוסי, בעל חנות העפיפונים, יבקש להגדיר את המילה "תחביב" כמילת מפתח במודעתו - העלות עבורה עשויה להיות יקרה יותר מהעלות עבור המילה "עפיפון" כמילת מפתח. זאת מאחר והמילה "תחביב" היא מילה כוללת לתחומים שונים ופחות ספציפית מהמילה "עפיפון", ולכן הביקוש עבורה בקרב מפרסמים אחרים, עשוי להיות רב יותר.
ציון האיכות המשמש לקביעת ההצעה המינימלית נגזר משיעור הקליקים של מילת המפתח, מהרלוונטיות של מילת המפתח ושל טקסט המודעה לקבוצת המודעות, מאיכות דף הכניסה שלך ומגורמים נוספים.
מטרתנו היא לעודד מודעות רלוונטיות עבור כל המשתמשים שלנו, ולכן מערכת התמחור שלנו מתוכננת כך שתעדיף מודעות ומילות מפתח רלוונטיות יותר. ההתאמה היא השלב הראשון הדרוש לשם השתתפות במכירה הפומבית עבור מילת מפתח. כדי להתאים עליך לעמוד בהצעת העלות לקליק המינימלית. מודעות עם ציון איכות גבוה יותר עשויות להופיע בדירוג במיקום גבוה יותר ובתדירות גבוהה יותר גם אם עלותן המקסימלית לקליק נמוכה מזו של מודעות אחרות.
אם הצעת העלות לקליק שהגדרת עבור מילות המפתח שלך שווה להצעה המינימלית שנקבעה על-ידי המערכת או עולה עליה, המודעה שלך זכאית להיכנס למכירה הפומבית של המודעות.
טיפים לכתיבת מודעה
בGoogle Ads מה צריך לדעת לפני כתיבת מודעה לצורך כתיבת המודעה שלך בGoogle Ads 95 תווים בלבד., עומדים לרשותך כדי להשתמש בהם בצורה האופטימלית, כדאי לך להצטייד בתשובות מדויקות לשאלות הבאות:
- מה העסק שלך עושהר האם יש לך מספר שירותים או מוצריםר מהםר
- מיהו קהל היעד העיקרי שלך, למוצרים או השירותים שברצונך לספקר
- האם ברצונך להגיע לקהלים שונים בעזרת מאגר נפרד של מילות מפתח או מודעותר
- מה מטרתך: למכור מוצר ברשת, לרשום אנשים למאגר מידע, למשוך לקוחות לחנות שלך או לגרום ללקוחות פוטנציאליים להתקשר אליך במה להתמקד בכתיבת המודעה. המודעה שלך ב-Google Ads מורכבת מכותרת ומשתי שורות טקסט. לכן, כדי שתביא לתוצאות האופטימליות, חשוב שהניסוח שלה יהיה מדויק ככל האפשר.
להלן מספר המלצות והכוונות למבנה המודעה: - הכותרת היא הדבר הבולט ביותר במודעה. זהו הדבר הראשון שהלקוח הפוטנציאלי שלך יראה, לכן חשוב שהיא תהיה ברורה, רלוונטית ומושכת.
- טקסט המודעה מוגבל ל-35 תווים בכל שורה. עובדה זו מחייבת אותך לנסח את המודעה באופן ברור וממצה, שימשוך את תשומת-לב המשתמשים וייחד את העסק שלך. משתמשים נוטים לחפש מוצרים או שירותים, לכן הימנע משימוש בשם החברה שלך בכותרת המודעה, אלא אם המטרה שלך היא זיהוי שם המותג?החברה שלך.
- חשוב שתתחיל בזיהוי מטרות הפרסום והקהל שלך. מה ברצונך להשיגר מיהו הלקוח האידיאלי שלךר לאחר מכן, כתוב מודעה ישירה, פשוטה ומפתה, ספר מה מייחד את המוצר או השירות שלך מהמתחרים שלך. הדגש במודעות שלך את נקודות הייחוד העיקריות והקפד לתאר כל תכונה ייחודית או הצעה מיוחדת.
- יחד עם ציון התועלות של המוצר או השירות שלך, על המודעה שלך להעביר גם מסר מניע, ליצור קריאה משכנעת לפעולה שתצוד את עינו של הלקוח ותפתה אותו להקליק. משפטי קריאה לפעולה יכולים להיות: קנה, מכור, הזמן, דפדף, הירשם
ו-קבל הצעת מחיר.
Google Ads - כיצד לבחור מילות מפתח
מודעות הפרסומת המוצגות ב-Google Ads מופיעות בהתאם למילות החיפוש של הגולשים.
לדוגמה: מודעת העפיפונים של יוסי תופיע בכל פעם שהגולשים ישתמשו במילות חיפוש כמו: עפיפון, עפיפונים, מתנות, חביב, משחקים וכד' - זאת במידה ואלו מילות המפתח שהוגדרו על ידי יוסי.
מילות מפתח הן מילות חיפוש, הקשורות לעסק או לשירות שלך. מילות המפתח נבחרות על-ידך ומאפשרות לך למקד את המודעות שלך ללקוחות פוטנציאליים. לכן לבחירה נכונה של מילות מפתח חשיבות עליונה בהצלחת המודעה: ככל שמילות המפתח יהיו ספציפיות יותר, ממוקדות יותר וקשורות בצורה נכונה ומדויקת לעסק שלך ולקהל היעד שלך - כך יגדל הסיכוי שמודעתך תופיע בתוצאות החיפוש ובדפי התוכן הרלוונטיים ביותר ותגיע לקהל הלקוחות הנכון והמתאים ביותר עבורך.
אז איך מוצאים את מילות המפתח הנכונות ביותר למודעה שלך.
- ראשית יש לחשוב באילו מילות מפתח עשוי להשתמש גולש שמחפש את העסק או השירות שלך במנוע החיפוש של גוגל.
- שירות Google Ads מאפשר לך לקבל עזרה בבנייה או בחידוד רשימת מילות המפתח, ולסקור מראש את נתוני ופולריות והביצועים של מילות מפתח שונות. כל שעליך לעשות הוא להזין את מילות המפתח או את כתובת האתר בכלי מילות המפתח שבאתר Google Ads, ולקבל וריאציות נוספות ומונחים קשורים, שעשויים לשפר
את יעילות המודעות שלך. - להצגה אופטימלית של המודעה, כלול מילות מפתח רלוונטיות בווריאציות שונות, לרבות ביחיד וברבים. במידת האפשר, שקול להשתמש במונחים השגורים בשפה המדוברת, בסלנג, באיותים שונים, בשגיאות כתיב, במילים נרדפות, במספר המוצר או במספרים סידוריים.
- כדאי לדעת שמילות מפתח מסוימות ישיגו עבורך יותר הופעות של המודעה, ומילות מפתח אחרות יעניקו לך פחות הופעות אך גם אפשרות ליותר קליקים.
כך לדוגמה, ניתן להשתמש במילות מפתח שליליות כדי להפחית הופעות לא רלוונטיות של מודעות ולהגדיל את ציון האיכות שלך.
כדי לשפר את ציון האיכות שלו ובמקביל להימנע מהקלקות לא רלוונטיות על מודעתו, הוסיף יוסי בעת בחירת מילות המפתח גם את מילת המפתח השלילית: "-רודף". כך שהמודעה של יוסי לא תוצג לגולשים המבצעים חיפוש עבור הספר "רודף העפיפונים".
איך כדאי לקבוע את תקציב הפרסום
במהדורת המתחילים המומלצת למפרסמים חדשים, יש להגדיר תקציב פרסום חודשי. תקציב הפרסום החודשי הוא הסכום שאותו אתה מוכן לשלם עבור מסע פרסום ספציפי של Google Ads היא להציג את בכל חודש. ברירת המחדל של המודעה שלך בתדירות הגבוהה ביותר האפשרית, תוך שמירה על מסגרת התקציב החודשי שלך. לתשומת לבך, כל עוד מסע הפרסום שלך פעיל, תחוייב מדי חודש בעלויות שיצבור הקמפיין שלך עד לתקרת התקציב החודשי שקבעת. כדי להימנע מצבירת עלויות יש להשהות את מסע הפרסום ולהפסיק את הופעת המודעות. שים לב שאתה יכול לעדכן את התקציב החודשי באופן עצמאי, בכל עת, בהתאם לצרכי העסק שלך. בניגוד למהדורת המתחילים, במהדורה הסטנדרטית של Google Ads, התקציב מוגדר ברמה היומית ולא חודשית.
Google Ads מספק לך מידע על כמות הקליקים והביקושים למודעתך לפי מילות מפתח והערכת עלויות. מידע זה מאפשר לך לקבל החלטות נכונות בזמן אמת, בעת בחירת מילות המפתח, ולהפיק את המרב מהתקציב שלך.
בGoogle Ads אין דרישה להוצאה מינימלית. הסכום שתשלם עבור הפרסום תלוי אך ורק בך. לדוגמה: ניתן להגדיר תקציב חודשי בסך 200ש"ח ועלות מקסימלית בסך 10 אגורות עבור כל קליק על המודעה. לפי מה מעריכים "עלות לקליק" העלות לקליק היא הסכום שאתה משלם בכל פעם שמשתמש מקליק על המודעה שלך, העלות לקליק משתנה בהתאם למילת החיפוש והתחרות של המפרסמים עליה. שירות "התמחור החכם" של Google Ads מעניק לך באופן אוטומטי את המחיר הנמוך ביותר הדרוש בכדי לשמור על מיקום המודעה שלך. כך שהעלות הממשית שלך לקליק תהיה זולה יותר או שווה לעלות המקסימלית לכל קליק שהגדרת. העלות לקליק צריכה לייצג את הערך של כל קליק עבורך.
קביעת העלות לקליק במהדורת המתחילים העלות לקליק נקבעת על ידי כלי אופטימיזציית התקציב המתאים את
הצעתך באופן אוטומטי עבור כל הופעה. מטרת כלי אופטימיזציית התקציב הוא להביא לכמות הקליקים הגבוהה ביותר עבור המודעה שלך במסגרת התקציב החודשי שלך.
- במידה וברצונך להבטיח שהצעתך תהיה תמיד ההצעה הגבוהה ביותר ביחס למתחרים, ניתן לבחור את העלות לקליק ללא שימוש בכלי אופטימיזציית התקציב. לביצוע פעולה זאת בחר באפשרויות התמחור המתקדמות והגדר בעצמך את העלות המקסימלית לקליק. במצב זה תבחין בשתי עמודות חדשות שנוספו לדף 'מסע הפרסום שלי': העמודה עלות ממוצעת לקליק מציגה את המחיר בפועל שאתה משלם עבור קליקים בכל מילת מפתח, והעמודה מיקום מציגה את דירוג המודעה שלך, בממוצע, ביחס למודעות אחרות, עבור כל מילת מפתח.
קביעת העלות המקסימלית לקליק, אינה מחייבת אותך בהכרח לשלם את המחיר המקסימלי שציינת עבור כל קליק. שירות "התמחור החכם" של Google Ads מקטין סכום זה באופן אוטומטי כך שהעלות האמיתית לקליק בה תחויב תהיה גדולה רק ב-5 אג' מהמינימום ההכרחי לשמירת מיקום המודעה שלך בדף. כך לדוגמא: אם העלות המקסימלית לקליק שלך היא 2.50 ש"ח וההצעה הגבוהה ביותר הבאה היא 1.25 1.30 ש"ח. ש"ח, תקבל את המיקום הגבוה יותר במחיר של
מילון למונחים שהוזכרו בהקשר Google AdsGoogle Ads - תכנית הפרסום בקישורים הממומנים שללפרסם במנוע החיפוש של גוגל בשיטת תמחור של עלות לקליק.
תוצאות אורגניות?טבעיות - תוצאות שעלו במנוע החיפוש בעבור צירופי מילים שהוקלדו על ידי המשתמש. התוצאות נקבעות לפי אלגוריתם שקובע את הרלוונטיות שלהן לאותו חיפוש, ואינן מושפעות מתשלום לאותו מנוע חיפוש. התוצאות הטבעיות ב-גוגל ממוקמות בחלק המרכזי של עמוד תוצאות החיפוש, לעומת התוצאות הממומנות, שברוב המקרים
ממוקמות בצד העמוד תחת הכותרת "קישורים ממומנים" או "Sponsored Links".
קישורים ממומנים - Sponsored Links - מודעות בתשלום המופיעות בצד עמוד תוצאות החיפוש. מודעות אלו מופיעות כאשר יש התאמה בין מילת החיפוש של הגולש ומילת המפתח שהגדיר העסק המפרסם. התשלום למנוע החיפוש הוא עבור התוצאות (כלומר עלות לקליק) ולא עבור החשיפה. כלומר לא הקליקו, לא שילמת.
החזר על השקעה (ROIReturn On Investment) הוא היחס בין) - החזר על השקעה ( עלות הפרסום לרווח שנוצר מהמרות כגון מכירות או הפניות. ההחזר על ההשקעה מצביע על הערך שהעסק שלך מקבל בתמורה לעלות מסע הפרסום. באפשרותך להעריך את ההחזר על ההשקעה של מסע הפרסום שלך באמצעות חישובים אלה: החסר את עלויות
הפרסום מהכנסותיך ממכירות, ולאחר מכן חלק את הסכום בסך עלויות הפרסום. = החזר על ההשקעה (ROI)
מילת מפתח - המילה אותה המחפש מקליד בתיבת החיפוש שתביא להופעת המודעה שלך.
מילות המפתח שאתה בוחר לקבוצת מודעות נתונה משמשות למיקוד המודעות שלך ללקוחות פוטנציאליים.
ציון איכות - ציון האיכות מהווה את הבסיס למדידת האיכות והרלוונטיות של המודעות שלך, ולקביעת הצעת העלות המינימלית לקליק עבור Google Ads. ציון איכות נקבע לפי שיעור הקליקים של מילת המפתח שלך ב-Google Ads, הרלוונטיות של מודעת הטקסט, מילת המפתח והעמוד באתר שאליו מגיע הגולש מהמודעה - דף הנחיתה שלך. ציון האיכות אם כן, הוא אחד
הגורמים המשמעותיים, הן בקביעת דירוג המודעה בתהליך המכירה הפומבית המתרחש בכל חיפוש מחדש, והן בקביעת העלות המינימלית לקליק.
גוגל מאמינים שמודעות באיכות גבוהה מניבות קליקים רבים יותר, מחזקות את אמון המשתמש ומביאות לביצועים טובים יותר בטווח הרחוק.
עלות לקליק - שיטת תמחור של עלות לפי הקלקה, לפיה אין תשלום עבור חשיפת המודעה, אתה משלם כאשר המשתמש מקליק עליה.
עלות לקליק מינימלית - המחיר הנמוך ביותר שאתה יכול לשלם עבור קליק, על מנת שמילת המפתח שלך תציג מודעות. העלות לקליק המינימלית נקבעת בהתבסס על התחרות במילה.
עלות מקסימלית לכל קליק - העלות המקסימלית לקליק היא הסכום המרבי שאתה מוכן לשלם עבור קליק אחד על המודעה שלך. תוכל להגדיר עלות מקסימלית לקליק ברמת מילת המפתח או ברמת קבוצת המודעות. שיטת התמחור החכם מקטינה סכום זה באופן אוטומטי, כך שהעלות לקליק הממשית שתחויב בה תהיה גדולה רק בחמש אגורות מהמינימום ההכרחי
לשמירת מיקומה של מודעתך על גבי הדף.
מילת מפתח - המילה אותה המחפש מקליד בתיבת החיפוש שתביא להופעת המודעה שלך. מילות המפתח שאתה בוחר לקבוצת מודעות נתונה משמשות למיקוד המודעות שלך ללקוחות פוטנציאליים.
כלי מילות המפתח - כלי שיסייע לך בבנייה או בחידוד של רשימת מילות המפתח ויציג את נתוני הפופולריות והביצועים שלהן.
אפשרויות התאמה למילות מפתח - תוכל להגדיר את מילות המפתח שלך לפי התאמות רחבות, התאמות לביטוי, התאמות מדויקות, או התאמות שליליות. אפשרויות אלו יסייעו לך לשפר את מיקוד המודעה שלך, לשפר את ציון האיכות של המודעה שלך ולחסוך בקליקים לא רלוונטיים, זאת כדי להגדיל את ההחזר על ההשקעה שלך.
מילת מפתח שלילית - ניתן להשתמש בהתאמה שלילית כדי למנוע חיפושים מסוימים, שעשויים להיות לא רלוונטיים. לשם כך, Google Ads מוסיפים את מילות המפתח הרגילות שלנו (כגון "עפיפונים") ולאחר מכן מגדירים את מילות המפתח השליליות באמצעות סימן מינוס לפני המילים שאינן רלוונטיות. (כך לדוגמא: - רודף). בדרך זו לא תוצג המודעה לגולשים המחפשים ביטוי שכולל את מילת המפתח השלילית (במקרה זה, גולשים המחפשים את הספר "רודף העפיפונים").
עלות לקליק ממשית - זהו הסכום שתשלם בכל פעם שמשתמש מקליק על המודעה שלך. שיטת התמחור החכם מספקת באופן אוטומטי את המחיר הנמוך ביותר האפשרי בכדי לשמור על מקום המודעה שלך. העלות הממשית לקליק שלך תהיה נמוכה יותר או שווה לעלות המקסימלית לקליק שציינת.
תקציב יומי מומלץ - התקציב היומי הדרוש לשם הופעת המודעות שלך בתדירות הגבוהה ביותר האפשרית, עבור מילות המפתח שלך. התקציב היומי של מסע הפרסום שלך משפיע על תדירות ההופעה של המודעה שלך ב-Google Ads. אם התקציב היומי שלך נמוך מהסכום המומלץ, אפשר שהמודעה שלך לא תופיע בכל הזמנים בהם משתמשים מקלידים את מילות המפתח הרלוונטיות. הקצאה בהתאם לתקציב היומי המומלץ מסייעת בהבטחת חשיפה מרבית. לתשומת לבך, במהדורת המתחילים ניתן להגדיר רק תקציב חודשי ולא יומי.