גוגל עוברת לניידות בלהט. בעקבות ההצהרות של נקסוס אחת, הטלפון הרשמי של גוגל, הרכישה של אדמוב ושיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לנוקיה גוגל מוכנה לעשות כמה מהלכים רציניים על המסך הקטן, ובצדק. כבר כיום נמכרים יותר טלפונים חכמים מאשר מחשבים שולחניים ומחשבים ניידים. פייסבוק הצהירה לאחרונה שמעל 50% מהגולשים באתר מגיעים מהטלפונים החכמים וכל מי שיבדוק בגוגל אנליטיקס בשנה האחרונה יבחין בעליה משמעותית בגולשים שמגיעים מטלפונים חכמים.
הימים הראשונים של פירסום נייד
לפני הגיעם של  הטלפונים החכמים לשוק, פירסום בנייד הוגבל למסכים הקטנים של הניידים המסורתיים. גישה לאינטרנט בטלפונים אלו היתה במילה אחת מייגעת. מיותר לציין שהטכנולוגיה לעולם לא "המריאה". האייפון שינה כל זאת בסוף 2007, ע"י הצגת מסך מגע מלא עם דפדפן HTML. פתאום, היה הגיוני לגלוש לאתרים גם מטלפונים ניידים. כמובן להיכן שמגיעים הגולשים מגיעים גם המפרסמים.
גוגל אדוורדס והנייד
מייד לאחר השקת האייפון, גוגל הציגה מאפיין חדש בגוגל אדוורדס תחת לשונית "הגדרות". המאפיין הזה איפשר למפרסמים מקוונים לאגד פירסומי אדוורדס לטלפונים ניידים. ע"י שינוי מתג, ניתן היה להציג פירסומים מקוונים בניידים המתבססים על דפדפן, סביב העולם.
נשמע טוב, נכון? באופן תיאורטי כן, לאפשר פירסום מקוון לפירסומים קיימים, על מכשירים חדשים עם מעט-או-ללא עבודה כלל נשמע מדהים. אולם, הפירסומים הללו היו במקור מעוצבים למשתמשים שהתחברו לאינטרנט במקום יחסית קבוע, על מסכים בגדלים שבין 10 ל-20 אינטש.
למה זה משנה? משתמשים שמתחברים לאינטרנט דרך מחשב (נייח או נייד עם מסך רגיל) הם בדפוס מחשבה שונה לחלוטין מעמיתהם הניידים. באופן כללי, משתמשי מחשבים ישקיעו זמנים ארוכים במקום קבוע ויכולים להשקיע שעות בחיפוש ומחקר.
חווית הגלישה היא הרבה יותר נסבלת, חיפוש מהנוחות של הבית או המשרד הוא הרבה יותר מהנה מאשר לנסות לנווט מסך מגע בגודל 2-4 אינטש תוך כדי הליכה ברחוב סואן או בזמן נסיעה באוטובוס.
בנוסף, למשתמשי המחשבים יש יותר זמן. כאשר אתה בתנועה בטח יש לך משימות לבצע ואתה בד"כ בנסיעה. משתמשים ניידים "חוטפים" גלישות קטנות באינטרנט, ובד"כ מתחברים לאינטרנט כשהם זקוקים לתשובה מהירה.
עכשיו ניתן להתחיל לתאר מדוע פירסומים שעוצבו באופן אסטרטגי למחשבים שולחניים לא יעילים בגירסה הניידת של אדוורדס.

א' ב' בפרסום לנייד

כבה את התקן הפירסומת הניידת אם לא עשית זאת כבר. אתה תדליק אותו שוב רק כשתהיה מוכן. (הגדרות, רשתות והתקנים, ערוך וכבה).

צור העתק של קמפיין האדוורדס שלך והוסף את המילה "נייד" או שם אחר שיסייע לך להבדיל את הקמפיין החדש מהקמפיין הרגיל.

התאם את התמחור לערכים נמוכים יותר. בנקודה הזאת, למעט מאוד מפרסמים יש מספיק מידע כדי לקבוע בבהירות כמה אפקטיביים הפירסומים הניידים לעומת  פירסומי אדוורדס המסורתיים. בנוסף, מעט מאוד מפרסמים העדיפו את האופציה של האדוורדס הנייד. למה לסכן CPC גבוה יותר אם אין צורך?

בחן מחדש את המודעות שלך. אתה רוצה להבטיח שהפרסומות שלך מובנות וממוקדות. זכור, רוב המשתמשים הניידים גולשים עם מסכים בגודל 2-4 אינטש. המטרה של הפירסומות הללו צריכה להיות יחסית דומה לפירסומות האדוורדס המסורתיים שלך. אולם, יכול להיות שיש יותר אפשרויות להתאמה גיאוגרפית נוכח אפשרויות הייעוד המוגברות של מכשירים ניידים. גם, נצל את המאפיין החדש של גוגל אין-אד טלפון. הדבר יאפשר למשתמשים להתקשר לעסק שלך באופן ישיר מה-SERP במחיר של לחיצה רגילה.

בחן מחדש את דף הבית ושפר אותו כדי שיהיה יותר ידידותי לניידים.

  1. הסר תמונות לא נחוצות, הן לוקחות הרבה מקום.
  2. ודא כי מספר הטלפון שלך נכלל. לטלפונים חכמים רבים יש טכנולוגית לחיצה-לשם-צילצול  או "לחץ להתקשרות) מובנית שתאפשר למבקרים להתקשר ישירות לעסק עם מגע פשוט במסך.
  3. השתמש בצבעים מנוגדים ופונטים פשוטים. עיצוב נקי הוא אפילו יותר חשוב במכשירים ניידים.
  4. ארגן את התוכן ברשימות קצרות, הדגש מושגים חשובים אם אפשר.

בחן את מילות החיפוש הנוכחיות שלך מילות חיפוש מסוימות יכולות  לעבוד טוב יותר מאחרות באיזור נייד ובחינה תציג את ערכן.

בדוק מחדש את יעדך וארגן את ציפיותך פירסום נייד היא דרך מעולה להשאר מחובר לקהל שלך כשהוא רחוק מהמחשבים שלו. הורד ציפיות מהפירסום הנייד כי קטן הסיכוי שמשתמשים יבצעו רכישה ממכשיר נייד. CPC נמוך יותר יכול לעזור באיזון ההבדל שבין ההמרות.פעולות שכדאי לבדוק: שיחות ישירות לעסק שלך.לחיצות על קישורים מסויימים.שיתוף מאפיינים (אימייל לחבר, טוויטר, שיתוף מיסרונים)

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *