כללי

הבנת ראשו של המחפש

חברת Blue Nile Research העוסקת בעיקר במחקרי שיווק דיגיטליים, ערכה לאחרונה מחקר מקיף לגבי נטיות החיפוש של הגולשים באינטרנט, כשהמיקוד היה הבנה של תהליך יצירת שאילתת חיפוש. לטענת החברה, הצעד הראשון של עריכת מחקר מילים לקראת קידום אתר אינטרנט, זאת כדי להבין מה אנשים מחפשים ואיך הם מגיעים לאתר המסוים הזה, מספק תמונה די מוגבלת של אופי החיפושים הרלוונטיים.

במקום להניח הנחות לגבי התהליך של ניסוח שאילתת חיפוש, כפי שאנחנו נוטים לעשות במחקר מילים קלאסי, המחקר בשם "פסיכולוגיה של המחפש: תבניות של כיצד גולשים מנסחים שאילתת חיפוש" (מאנגלית: Psychology of the Searcher: Patterns in How Searchers Formulate Queries) בדק באילו דרכים הגולשים הגיעו לשאילתות החיפוש שלהם.

המחקר גילה שישנן שתי גישות שונות בהן הגולשים מנסים לגשר על הפער במידע שקיים אצלם בנושאים שונים ומגוונים. גישה אחת מתמקדת ב"מהירות התגובה", כלומר חשוב לגולש למצוא את החיפוש הרלוונטי במינימום זמן. לכן, השאילתה שלו בדרך כלל תכלול 2-3 מילים והגולש יהיה מוכן להקליק על מספר תוצאות, ואולי אף לערוך חיפושים נוספים עם שאילתות ספציפיות יותר.

הגישה השנייה מתמקדת ב"עומק התגובה", כשלגולש הזה חשוב שהתוצאות שלו יהיו כמה שיותר קרובות ומדויקות כבר בחיפוש הראשון. מדובר בסוג חיפוש יסודי יותר, כאשר השאילתה הראשונה בתהליך החיפוש תהיה למעלה מ-4 מילים ומדויקת יותר בתקווה להקליק על תוצאה אחת ולמצוא את התשובה.

כשהחברה הסתכלה על מספר המילים הממוצע בשאילתת חיפוש, היא גילתה שאין אורך מקובל על הרוב, כשמספר המילים הגבוה והנפוץ ביותר (שתי מילים, כפי שניתן לראות מטה), לא היווה יותר משליש מהמחפשים, רק 29%. הנתונים הללו מדגישים שקהל היעד של קהילת המקדמים הינו מגוון ולא חד ממדי, וחשוב שהמקדמים יפנימו זאת.

נתון מעניין נוסף שהמחקר בדק היה קשור לחיפוש בצורת שאלה. הרי גם אנחנו יודעים שאפשר לחלק את הגולשים באינטרנט לשניים, אלה ששואלים ואלה ש"מצהירים". "כמה תושבים יש בישראל" תהיה ששאילתת חיפש אחת, כש"תושבים בישראל" תהיה השאילתה השנייה. ובכן, במחקר נתגלה שרוב הגולשים אינם שואלים, כשרק 27% מהנחקרים ניסחו שאילתות חיפוש כשאלות. השאר, 73%, ניסחו אותם כהצהרות.

מילת השאלה הנפוצה ביותר בשאילתת החיפוש היא "איך" (How), מה שמעיד על כך שגולשים רוצים לדעת איך לטפל ולפתור בעיות יותר מאשר לדעת "מה גרם להם" או "למה זה קרה". מקדמים צריכים להתיישר לפי הלך הרוח של הגולשים ולתת להם את מה שהם מחפשים, כלומר פתרונות, הכוונה ומידע. זו הזדמנות בשביל מקדמים ליצור תוכן שמחנך, מיידע ומסביר.

כל אחד יכול לקחת את הדברים שהכי מתאימים לו מכאן, אך המסקנה העיקרית מהמחקר שמקדמים ומשווקים דיגיטליים צריכים לקחת איתם הלאה היא לא להתייחס לקהל שלך כאל מקשה אחת. יש להיערך לקהל שחושב ומחפש  דברים בצורה מגוונת ולייצר תוכן ואתר שמתאים ועונה על כל הצרכים הללו.

אודות אקטיביטק

מידע אודות הכותב קידום אתרים - באתר אקטיביטק חדשות קידום אתרים http://www.actvtec.co.il

אין תגובות עדיין.

הוסף את תגובתך

(חובה)