Menu
077-3451111
צ'ק ליסט מקיף לבדיקת אתרים - 4.4 מתוך 5 בהתבסס על 7 הצבעות

דירוג משתמשים: 4 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar inactive
 

צ'ק ליסט מקיף לבדיקת  אתרים - לגזור ולשמור!


המון טיפים נכתבו על ביצוע בדיקה מקדימה בטרם העלאת אתר חדש לאוויר. החשיבות של ביצוע בדיקה מקיפה כזאת היא עצומה - שכן היא יכולה לתרום רבות לשיפור דירוג האתר, לנראות שלו, לקידום התוכן, להעלאת הנגישות ועוד. במאמר הבא ריכזנו עבורכם בצורת צ'ק ליסט את הטיפים המרכזיים בחלוקה לקטגוריות שיסייעו לכם בביצוע הבדיקה. הטיפים עצמם רלוונטיים הן לפן הטכני של האתר והן מבחינת ה-S.E.O.
seo check list



תוכן עניינים


general1

pT5e9jB6c בדיקת עמודי האינדקס באתר. 
  • ביצוע חיפוש בגוגל אחרי האתר.
  • האם עמוד הבית מוצג בתוצאה הראשונה? אם לא, יתכן שהמבנה של האתר דל מדי או הקישורים בתוכו דלים מדי. כל אלו יכולים להשפיע על התוצאות.

pT5e9jB6c בדיקת מספר דפי הנחיתה האורגניים ב-Google Analytics.

pT5e9jB6c האם המספר תואם למספר התוצאות בחיפוש האורגני בגוגל? 
  • באמצעות בדיקה זו ניתן לקבל אינדיקציה אמינה של כמות הדפים באתר שלכם שמנוע החיפוש מציג כבעלי ערך.

pT5e9jB6c חיפוש אחר המותג וערכים הקשורים למותג.
  • האם עמוד הבית מופיע בראש תוצאות החיפוש, האם העמודים המתאימים מופיעים שם?
  • אם העמודים הרלוונטיים אינם מופיעים בראש תוצאות החיפוש, ייתכן ויש סיבות אשר מונעות את הצגתם כגון חסימה על ידי מנוע החיפוש.

pT5e9jB6c חיפוש ב-Cache של Google אחר עמודי מפתח.
  • האם התוכן מוצג?
  • האם קישורי הניווט (Navigation Links) מוצגים?
  • האם קיימים קישורים אשר אינם מופיעים כלל באתר?
  • טיפ למתקדמים - מומלץ לבדוק את גרסת Text-Only של ה-Cache של העמוד.

pT5e9jB6c ביצוע חיפוש במובייל אחר המותג ועמודי נחיתה רלוונטיים.
  • האם בתוצאות מנוע החיפוש מופיעה תווית 'Mobile Friendly'?
  • האם עמודי הנחיתה שלכם מותאמים לנייד (רספונסיביים)?
  • האם תהליך הרישום באתר הם ידידותיים למשתמש ומותאמים לשימוש בנייד?
  • אם התשובה שלילית לשאלות הללו - יתכן והתוצאות האורגניות גם כן יפגעו.


חזור למעלה



list1

pT5e9jB6c ביצוע אופטימיזיצה ל-Title tags.
  • Title Tags צריכים להיות ייחודיים ולעבור אופטימיזציה.
  • שם המותג/חברה שלכם צריך להופיע ב-Title Tags כדי לשפר את אחוז ההקלקה (CTR).
  • Title Tags יכול לכלול בין 55-60 תווים. השתמשו בכלי הזה כדי לבדוק את אורך  הכותרות.
title tags
pT5e9jB6c דפים חשובים בעלי שיעור הקלקה גבוה - ביצוע אופטימיזיציה ל-Title Tags ו-Meta Description. זה יסייע לשיפור התנועה לדפים ואת הדירוג. ניתן לבדוק זאת האמצעות הכלי הזה - SERP Turkey.

pT5e9jB6c ביצוע בדיקה לכותרות של דפים שאינם קיימים/חסרים ול-Meta Description.

pT5e9jB6c האם התוכן שמופיע ברמת ה-On-Page כולל מילות מפתח וביטויים מרכזיים אשר מופיעים מספר פעמים? האם הביטויים והמילים מופיעים גם בהטיות ובגרסאות שונות?

pT5e9jB6c עמודי המפתח צריכים לכלול כמות גדולה של תוכן ייחודי ומקורי אשר עבר אופטימיזציה.

pT5e9jB6c ביטוי / מילת המפתח העיקרית צריכה להיכלל תחת H1 Tag.

pT5e9jB6c השמות של קבצי התמונות וה-Alternate texts אמורים להכיל את מילת המפתח/ביטוי העיקריים שמקושרים אל העמוד.

pT5e9jB6c יש לוודא שכלל ה-URLs כוללים מספיק תוכן מפורט ועברו אופטימיזציה.
  • בזמן שהכללה של מילת המפתח העיקרית ב-URL מהווה יתרון, שינוי של ה-URLs יכול להשפיע באופן שלילי על התנועה כמבצעים 301. מומלץ לבצע אופטימיזיצה ל-URLs כשהקיימים הם טעונים שיפור או כשאין צורך לשנות את ה-URLs עם קישורים חיצוניים קיימים.
  • ה-URL אמור להיות נקי ככל האפשר מפרמטרים מיותרים או נתוני Session.
  • כתובות URL החשופות למנועי חיפוש צריכות להיות סטטיות.

pT5e9jB6c כתובות URL's קצרות.
  • URL אמור לכלול 115 תווים מקסימום - ההגבלה הזו היא לא קו אדום, אולם ככל שה-URL's קצרים יותר - כך הם יהיו שימושיים יותר.

חזור למעלה


content1.png
pT5e9jB6c ביצוע אופטימיזציה לעמוד הבית.
  • האם עמוד הבית מכיל לפחות פיסקה אחת של טקסט?
  • עמוד הבית חייב להכיל מספיק תוכן על מנת לאפשר למנועי החיפוש להבין מה נושאי האתר. ההמלצה היא לכתוב טקסט שיכיל לפחות 150 מילים.

pT5e9jB6c ביצוע אופטימיזציה לעמוד הנחיתה.
  • האם עמודי הנחיתה מכילים לפחות מס' פסקאות של תוכן? האם זה מספיק כדי לאפשר למנועי החיפוש לגלות מה נושא העמוד או המוצרים המרכזיים?
  • האם התוכן שמופיע בעמוד הנחיתה הוא מקורי וייחודי או חוזר על עצמו גם באתרים אחרים?

pT5e9jB6c האתר מכיל תוכן אמין וייחודי - האם התוכן מקורי ואמין או למעשה הוא מהווה רשימה של לינקים לעמודים אחרים?

pT5e9jB6c מילות מפתח למיקוד (Targeting).
  • האם קיים קשר הדוק בין מילות המפתח לבין דף הנחיתה?
  • האם נוספו מילות מפתח במגוון ההתאמות (רחבה, מדויקת וכו') אשר יפנו לעמודים השונים באתר?
  • התאמה רחבה (Long-Tail) - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול מונחים דומים, מילים נרדפות, מילים בהטיות שונות, שגיאות כתיב ועוד.
  • התאמה לביטוי (Mid-Tail) - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול ביטויים וגרסאות קרובות של ביטוי זה.
  • התאמה מדויקת - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול רק את המילים המוגדרות ללא גרסאות קרובות.

pT5e9jB6c תיקון והחלפת מילים וביטויים.
  • בצעו מחקר מילים מעמיק באמצעות כלים דוגמת כלי מילות המפתח של Google.
  • חפשו תכנים משוכפלים באמצעות  Moz Pro Crawl Test.

pT5e9jB6c פרט לתוכן שמופיע על האתר במנועי החיפוש, רצוי שיופיע באתר ובעמודים גם תוכן אשר מפרט אודות המוצרים והשירותים אותם מספקת החברה.

pT5e9jB6c עיצוב התוכן והטקסט.
  • עיצוב הטקסט (סוג הפונט, ניגודיות של טקסט ורקע וכו') צריך להקל על הגולש ולאפשר קריאה מהירה.
  • האם ה-H tags נמצאים בשימוש?
  • האם קיים שימוש בתמונות ועזרים ויזואליים?
  • האם הטקסט בנוי בפסקאות ברורות לקריאה?
pT5e9jB6c ניסוח כותרות בפוסטים של בלוגים- הניסוח צריך להיות משכנע על מנת לגרום לגולשים לקרוא את הפוסטים.

pT5e9jB6c שילוב נכון בין כמות התוכן למס' הפרסומות.
template-91490 640
  • מאז היישום של שיטת הדירוג החדשה בגוגל (Panda), כמות שטחי הפרסום בעמוד הפכה למדד חשוב בעת תהליך הדירוג והמדידה של אתרים במנועי החיפוש.
  • חשוב לוודא שיש מספיק תוכן איכותי בחלק העליון של העמוד.
  • אם בעמוד מסוים כמות הפרסומות עולה על כמות התוכן הייחודי ייתכן מאוד והדירוג ייפגע.

חזור למעלה



copy1.png
 
pT5e9jB6c לכל פיסת תוכן אמור להיות URL ייעודי.
  • האם ה-URLs כוללים פרמטרים של קודים למעקב? במידה וכן, זה עלול להשפיע על מספר ה-URLs עבור תכנים.
  • האם אותו התוכן מופיע ב-URLs שונים? בדרך כלל זה קורה עקב שכפול של תוכן או מוצרים בקטגוריות שונות באתר.


pT5e9jB6c ביצוע חיפוש לבדיקת תוכן משוכפל.
  • לצורך הבדיקה, ניתן לקחת תוכן לדוגמא, להדביק אותו בשדה החיפוש עם מרכאות ולבצע חיפוש אחר התוכן.
  • האם התוכן מופיע במקומות נוספים פרט לדומיין?
  • במידה והתוכן שוכפל לאתרים אחרים, ניתן להגיש בקשה להסרת תוכן מ-Google.
  • טיפ למתקדמים - ניתן להשתמש בכלי Copyscape.


pT5e9jB6c שכפול תוכן ב-Sub-Domian.
  • האם אותו התוכן קיים גם ב-Sub-Domains אחרים?

pT5e9jB6c בדיקת גרסה מאובטחת של האתר.
  • האם התוכן קיים גם בגרסה המאובטחת של האתר?

pT5e9jB6c בדיקת אתרים נוספים אשר בבעלות החברה.
  • האם התוכן שוכפל גם בדומיינים אחרים שנמצאים בבעלות החברה?

pT5e9jB6c בדיקת עמודים בגרסת ה- 'Print' שלהם.
  • במידה וקיימים עמודים בגרסאות 'Print Friendly' (ידידותי לסביבה ללא הדפסה), ייתכן והם תורמים לשכפול מידע ותכנים.

חזור למעלה

 access1

pT5e9jB6c בדיקה האם חלק מהאתר או תוכן מרכזי נחסם בגלל קובץ robots.txt ?

pT5e9jB6c הפסקת פעילות ה-JavaScript, Cookies and CSS.
  • השתמש ב-Web Developer Toolbar
  • האם מופיע שם תוכן?
  • האם קישורי הניווט עובדים?

pT5e9jB6c כעת יש לשנות את ה-user agent ל-Googlebot.
  • השתמש ב-User Agent Add-on.
  • האם הם ממוסכים?
  • האם זה נראה כבעבר?

pT5e9jB6c בדיקת SEOmoz PRO Campaign.
  • ביצוע בדיקה של שגיאות 4xx ו-5xx.

pT5e9jB6c XML sitemaps מופיעים בקובץ robots.txt.


pT5e9jB6c XML sitemaps רשומים ב-Google/Bing Webmaster Tools.


pT5e9jB6c בדיקת ה-meta בעמודי האתר - robots nonindex tag.
  • האם העמודים תוייגו לא במכוון ב-meta בפקודת robots nonindex.
  • Are there pages that should have the noindex command applied כל הדפים צריכים לכלול פקודת noindex.
  • אפשר לבצע בדיקה מהירה של האתר בכלים כגון Screaming Frog.

pT5e9jB6c Do goal pages have the noindex command applied?

pT5e9jB6c האם דפי המטרה שהוגדרו כוללים פקודת noindex?
  • This is important to prevent direct organic visits from showing up as goals in analytics.
  • דבר זה חשוב למניעת ההופעה של ביקורים אורגניים ב-Analytics.

חזור למעלה


 sitemap1

pT5e9jB6c מספר הלינקים בעמוד - יעד סביר הוא בין 100-200 לינקים אבל הוא עדיין התחלתי וצריך לשאוף לעבור אותו.

pT5e9jB6c מבנה תקין של קישורים אנכיים (Vertical linking).
  • עמוד הבית מקשר לעמודי הקטגוריות של האתר.
  • עמודי קטגוריות מקשרים לעמודים של תת-קטגוריות/עמודי מוצרים.
  • עמודי מוצר מקשרים לעמודי קטגוריה רלוונטיים.

pT5e9jB6c מבנה תקין של קישורים אופקיים (Horizontal linking).
  • עמודי קטגוריות מקשרים לעמודי קטגוריות רלוונטיים אחרים.
  • עמודי מוצר מקשרים לעמודי מוצר רלוונטיים אחרים.

pT5e9jB6c קישורים מצויים בתוכן.
  • לא מומלץ להשתמש בכמות גדולה מאוד של לינקים בתוך התוכן בכדי לבצע קישורים פנימיים.

pT5e9jB6c קישורים ב-Footer.
  • אין להשתמש בכמות גדולה של לינקים ב-Footer במקום לינקים של navigation.
  • מומלץ שלא לקשר דפי נחיתה עם Text Anchors שעברו אופטימיזיצה.

pT5e9jB6c Anchor text פנימי איכותי.

pT5e9jB6c ביצוע בדיקת לינקים שבורים - ניתן להשתמש ב-Link Checker ו-Xenu.

חזור למעלה

technic1

pT5e9jB6c שימוש ראוי בהפניות 301.
  • האם נעשה שימוש בהפניות 301 עבור כל ההפניות?
  • אם קיימת הפנייה לדף הנחיתה - מתבצע שימוש ב-301 במקום 302?
  • על מנת לבצע בדיקה של הפניות 301 ניתן להשתמש ב-plugin של Firefox.

pT5e9jB6c הימנעות מקישורי Redirect רעים.
  • כולל: 302, 307, רענון Meta ו-JavaScript redirects, מאחר והם חסרי ערך ממשי.
  • ניתנים לזיהוי באמצעות כלים דוגמת Screaming Frog.

pT5e9jB6c ה-Redirect מצביע ישירות אל כתובת ה-URL הסופית ואינה עושה שימוש בשרשרת של הפניות.
  • שרשראות שכאלו מרסקות את מהימנות ההפניות המקושרות לעמוד הסופי.
  • Google הודיעו בעבר כי יפסיקו במעקב אחר שרשראות שכאלו לאחר שיזהו חזרה על פעולת ההפניה.

pT5e9jB6c שימוש ב-JavaScript.
  • האם התוכן באתר מופיע ב-JavaScript?
  • האם הלינקים מופיעים ב-JavaScript? האם יש קשר מכוון ל-PR sculpting או שזה מקרי?

pT5e9jB6c שימוש ב-iFrames.
  • האם התוכן מוזן באמצעות iFrames?

pT5e9jB6c שימוש ב-Flash.
  • האם כלל האתר נבנה באמצעות Flash או שקיים שימוש מצומצם שאינו משפיע על הגלישה?

pT5e9jB6c בדיקת שגיאות ב-Google Webmaster Tools.
  • ניתן להיעזר בכלי זה לקבלת רשימת שגיאות טכניות שזוהו באתר (לדוגמא שגיאות של 4xx/5xx, דפים שאינם נגישים ב-XML Sitemap ועוד).

pT5e9jB6c XML Sitemaps.
  • האם ה-XML Sitemaps ממוקמים נכון?
  • האם ה-XML Sitemaps מחפים על מבנה אתר שהוא דל?
  • האם ה-XML Sitemaps תוכננו להציף בעיות של Indexation?
  • האם ה-Sitemaps מבצעים מעקב אחרי פרוטוקולים של XML?

pT5e9jB6c שימוש בהפניות מחדש מסוג 301 עבור כתובות אתרים שאינן קנוניות.

pT5e9jB6c פירוט הגרסה הקנונית ב-Google Webmaster Tools.

pT5e9jB6c תג קישור Rel מוטמע בכל האתר.
  • ודא כי הקישורים הם לעמודים הנכונים, וכל דף אינו מצביע על עמוד הבית.

pT5e9jB6c השתמש בכתובות מוחלטות ולא בכתובות יחסיות.
  • במידה ויש root domain עם מדורים מאובטחים - זה יכול ליצור בעיות.

חזור למעלה


speed1

pT5e9jB6c בדיקת מהירות טעינת הדפים הראשיים באתר.
  • האם זה משמעותי עבור גולשי ה-P.C והמובייל?

pT5e9jB6c יש לוודא שה-Compression הופעל.
pT5e9jB6c הפעלת Caching.

pT5e9jB6c ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר.
pT5e9jB6c Minify your CSS/JS/HTML.

pT5e9jB6c יש לאחסן את האתר בשרת טוב ומהיר.
  • מומלץ לשקול להשתמש ב-CDN עבור התמונות שלך.

חזור למעלה


 mobile1

pT5e9jB6c מומלץ לבדוק את חוויית הגלישה במכשירים ניידים.
  • האם קיים אתר ייעודי לשימוש בנייד?
  • אם קיים כזה, האם הוא רספונסיבי ומתאים למגוון מכשירים ניידים?

pT5e9jB6c במידה וקיים תוכן ייעודי אך ורק למובייל, יש לוודא שאנלטיקס אכן מוטמע שם.

pT5e9jB6c במידה ו-Dynamic Serving נמצא בשימוש, יש לוודא שגם Vary HTTP Header נמצא בשימוש. צעד זה 'מעדכן' את מנועי החיפוש שהתוכן הוא שונה עבור משתמשים במובייל.

pT5e9jB6c מומלץ לבחון האם חווית הגלישה במובייל תואמת את מטרות הגולשים עצמם באמצעות הנייד.
  • האם למבקרי האתר במובייל יש מטרה שונה ממבקרי האתר במחשבים רגילים?

pT5e9jB6c יש לוודא שלא קיימות הפניות מטעות לאתר הנייד.
  • במידה והאתר מכווין גולשים לכתובת URL שאיננה רלוונטית, יתכן וניתוח פעילות הגולשים תיפגע מכך ולא תהיה אמינה.

pT5e9jB6c וודא כי היחסים בין האתר הנייד והאתר למחשב מסומנים כראוי עבור מנועי החיפוש. "אם האתר הנייד מסומן ב M. האם האתר למחשב מסומן ב- rel=Alternate? האם יש באתר הנייד תג canonical המצביע על האתר למחשב?


חזור למעלה

flag1

pT5e9jB6c יש לבצע בדיקה של כתובות האתר כפי שהן מופיעות במדינות נוספות.
  • לדוגמא: site.com/fr או fr.site.com.

pT5e9jB6c Webmaster Tool - יש לאפשר מיקוד על פי מדינות היעד של האתר.
  • אם האתר מיועד למדינה ספציפית אחת, האם זה מוגדר ב-Webmaster Tools?
  • האם יש באתר דפים שפונים לקהלים בינ"ל, האם זה הוגדר נכון ב-Webmaster Tools?
browser-98386 640
pT5e9jB6c במידה ורלוונטי - יש ליישם hreflang / rel alternate. איך עושים זאת?

pT5e9jB6c אם יש מספר גרסאות לאתר באותה השפה (כמו /us/ ו-/uk/ ששניהם באנגלית) יש ליצור עדכון על מנת ששניהם יהיו ייחודיים Unique.

pT5e9jB6c יש לוודא שסוג המטבע (לדוג' USD) תואם ליעד שנבחר (לדוג' ארה"ב).

pT5e9jB6c מבנה ה-URL חייב להיות כתוב בשפת המקור של המדינת קהל היעד. יש להימנע ממצב בו כלל ה-URLS הם בשפת ברירת המחדל.

חזור למעלה

 analytics1

pT5e9jB6c יש לוודא שהקודים של אנליטיקס מוטמעים בכל עמוד באתר.
  • ניתן לבדוק זאת באמצעות שימוש בפילטר Custom בכלי של Screaming Frog Crawl.
  • האם יש דפים שאמורים להיות חסומים (Blocked)?

pT5e9jB6c בכל דף צריך להופיע GA property.
  • שימוש באותו GA property עלול ליצור בעיות עם מדידת Pageviews והערכים נוספים כגון Pages per visit ו-Bounce Rate.
  • אין בעייתיות במספר GA properties.

pT5e9jB6c GA מבצע מעקב פעיל גם אחר חיפושים פנימיים.

pT5e9jB6c מעקב אחר מאפיינים דמוגרפיים (Demographics) פעיל.

pT5e9jB6c קיים חיבור חשבונות בין GA לבין AdWords ו-AdSense.
  • הנחיות לקישור חשבון ל-AdWords.
  • הנחיות לקישור חשבון ל-AdSense.

pT5e9jB6c כתובות IP פנימיות לא הוכללו.
pT5e9jB6c נעשה שימוש בפרמטרים של קמפיין UTM למאמצי השיווק.
pT5e9jB6c Meta refresh and JavaScript redirects are avoided - צעד זה יכול לגרום באופן מלאכותי להורדת שיעור הנטישה.

pT5e9jB6c מעקב אחר Events אכן הופעל עבור אינטרקציות של משתמשים באתר.

חזור למעלה


יש לכם המלצות נוספות? נשמח אם תוסיפו אותן בתגובות

 

הוסף תגובה


מאמרים נוספים

טיפים לפרסום חכם במובייל

זירת המובייל הולכת בשנים האחרונות וממצבת את עצמה במקום מרכזי מבין ערוצי השיווק השונים באינטרנט. רק בישראל, מעל 60% מסך המשתמשים באינטרנט גולשים...

איך לפרסם במובייל ב-2017?

בשנים האחרונות זינק נפח השימוש העולמי במכשירי מובייל כאשר היום הגולשים יכולים לבצע כמעט כל פעולה באמצעות הנייד - לחפש מוצרים ושירותים, לבצע רכישות...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר