Menu
077-3451111
איך לפרסם חכם בדיגיטל ב-2017? - 4.8 מתוך 5 בהתבסס על 30 הצבעות

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 
מבוא

ניתוח עוגת הפרסום בישראל של השנה החולפת (2016) מציג תמונה מעניינית על השינויים שחלו במדיות השונות. על פי נתונים של איגוד השיווק הישראלי, סך הוצאות הפרסום 201520162017 בטלוויזיה בשלטי החוצות ובעיתונות נמצא במגמת ירידה ביחס לשנת 2015 בעוד הפרסום ברדיו ובקולנוע צמח באחוזים בודדים בלבד. הכוכב העולה בתחום הפרסום הוא השיווק הדיגיטלי עם עלייה חדה של 15% (מ-1023 מיליוני שקלים ב-2015  ל1176 מיליון ב-2016). בשנת 2016, ובוודאי בשנת 2017, כאשר נתח השוק של הפרסום בדיגיטל מתקרב אל הטלוויזיה עוד ועוד, לא ניתן עוד להתעלם מכוחו הרב של האינטרנט כאשר מבצעים חשיבה שיווקית אסטרטגית.

2017 כבר כאן, ואנחנו צופים עוד שינויים ועוד חידושים בעולם השיווק הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי 2015בשנים האחרונות הקדמה הטכנולוגית נותנת את אותותיה גם בעולם השיווק הדיגיטלי ומביאה עימה טכנולוגיות שיווקיות חדשניות בקצב הולך וגובר. החדשנות הטכנולוגית הזו מבוססת בעיקר על כלים מתקדמים לאיסוף מידע על הגולשים (לקוחות פוטנציאלים), המאפשרים פילוחים מדויקים יותר של קהלי היעד. מדיות חברתיות שמעודדות שיתוף ואינטראקציה בין הלקוחות, לצד כלים מגוונים שמאפשרים רכישה מהירה ופשוטה תוך כדי תנועה. כיום, משווק טוב יודע לאמץ את השינויים הללו ולרתום את הטכנולוגיות החדשניות לטובת מיתוג העסק, הגדלת המכירות ומקסום חוויית הרכישה.

אז מה מצפה לנו ב-2017? כל המומחים מתעקשים שהפרסום יהיה ממוקד הרבה יותר ממה שהיה בעבר. הפרסומות יהיו מדויקות הרבה יותר ולכן והאפקטיביות שלהן עבור המפרסם תעלה. המפרסם יהפוך למעין ישות בעלת חשיבה מתוחכמת וחריפה, כזה שיגיע אל הלקוחות שלו בדיוק ברגע הנכון ובזמן הנכון. לא עוד פרסומות משוללות רלוונטיות ו'מפריעות' לעין, אלא פרסומות מתוחכמות שמגיעות בדיוק ברגע
הנכון.

אם נבחן את שוק הפרסום בישראל בשנים האחרונות, נגלה שחברות רבות עדיין מפנות תקציבי פרסום רבים לאמצעי המדיה המסורתיים (מסיבות רבות שאין זה המקום לפרטן) וחבל שכך. הפרסום המסורתי באמצעי המדיה המסורתיים (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות) בו המפרסם מציף את הלקוחות במסרים פרסומיים, הולך ונעלם מן העולם. עם הזמן, הצרכנים הופכים לחכמים יותר ולומדים להעריך מוצרים ותוכן שיווקי ממוקד יותר, המותאם להם באופן אישי. המפרסמים חייבים להיות מודעים למגמות אלו ולחשוב בפרמטרים של שיתוף הקהל ושל קידמה טכנולוגית.עם הזמן ובהתאם לשינויים של השוק, גובר הצורך לרענן את האסטרטגיה הפרסומית ולבדוק את העלות ביחס לתרומה של כל ערוץ מדיה, בין אם דיגיטלית או מסורתית בכדי להעריך כמה, כיצד ואיפה כדאי להשקיע.

תחום בולט אשר צפוי להתחזק השנה הוא ההתאמה לסלולר. מכשירים ניידים הם זמינים ונגישים לכל הגילאים יותר מהמחשבים הנייחים ולכן אם חברות מפרסמות מוצרים או שירותים באינטרנט, אין סיבה שהם לא יהיו קיימים גם במכשירים הניידים כדי להגיע לקהלים רחבים יותר בכל מקום. השימוש בפרסום במדיה החברתית צפוי לגדול גם כן, כאשר יותר ויותר משתמשים גולשים ברשתות החברתיות השונות. שיווק תוכן (Content Marketing) הוא אחד הכלים החשובים שעומדים בפני מותג ליצירת מעורבות צרכנים ולחיזוק הקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים. הרצון ליצור תכנים מעניינים, רלוונטיים ומותאמים אישית ללקוחות ולצרכים שלהם רק ילך ויגבר. גם הפרסום בווידיאו יהפוך לנפוץ יותר ויותר כאשר מפרסמים ימשיכו ליצור מגוון סרטוני ווידאו יצירתיים ומפורטים של מוצרים ושירותים. בשנת 2017 צפויים אנשי השיווק הדיגיטלי להרחיב את השימוש גם בכלי הניתוח של מסעות פרסום (Marketing Analytics) כאשר הצפי הוא לעלייה של כ-60%. בנוסף, בעתיד הקרוב יורחב הפיתוח של תוכנות אוטומטיות המפיקות מאגרי נתונים שישמשו מומחים לשיווק דיגיטלי ויסייעו בשיפור הקמפיינים ויהפכו אותם ליעילים יותר.

בשורה התחתונה, חשוב ביותר להמשיך ולהתעדכן בטרנדים ובמגמות שיווקיות המשתנות בצורה מהירה לעיתים תכופות. אחרי ככלות הכל, מהלך שיווקי דיגיטלי מוצלח נמדד בכך שהוא מביא לתוצאות המיטביות, בהשקעה הנמוכה ביותר. לכן, משקיעים אנשי השיווק חשיבה ותכנון רבים (הן בפן
האסטרטגי והן בפן הביצועי) בכל הקשור למסעות הפרסום.
2016201723

שיטות פופולריות לפרסום שנת 2017

קידום אתרים אורגני SEO - Search Engine Optimization

קידום אתרים אורגני הינו תחום בשיווק הדיגיטלי שנועד לקדם אתרים בעמוד תוצאות החיפוש לאחר הזנת מילות מפתח בשאילתת החיפוש. יש להבחין בין קידום אתרים אורגני (S.E.O) לבין קישורים ממומנים (S.E.M).Search Shaving
ככלל, כאשר בונים אתר חדש ברשת יש לקחת בחשבון שמעבר להיותו מיועד עבור הגולשים, הוא גם אמור להיות מותאם ומזוהה על ידי מנועי החיפוש (Google, Bing וכו'). Googlebot הוא כלי שפותח על ידי גוגל ותכליתו הינה לסרוק מיליוני דפים ואתרים חדשים במטרה לצרף אותם לרשת האתרים של גוגל. אולם, אסור לשכוח שכלי זה הוא עדיין תוכנה וכתוכנה, יש לה את המגבלות והיכולות שלה הנובעות מהאלגוריתמים שמנחים אותה. אחד העקרונות הבולטים בחזון של גוגל הוא "Focus on the user and all else will follow" – כאשר משמעותו הינה 'להתמקד בצרכי המשתמש'. גוגל מכירה בכוחו של המשתמש ומציבה את המשתמש הסופי במרכז פעילותה ומחשבתה. לאור זאת, הובילה גוגל בעבר וממשיכה להוביל גם כיום את המגמות בשוק האינטרנט העולמי. מאתרים רועשים ובעלי תוכן מועט ודל השוק עובר השוק להתמקד באתרים בעלי קווי עיצוב נקיים, ממשק משתמש פשוט ונוח בעל תוכן מקורי, עשיר ואיכותי.

קיים משנת: 1997.
יתרון מרכזי: כולם עדיין מתחילים את החיפוש במנוע החיפוש.
חיסרון מרכזי: מצריך המון סבלנות. לא תמיד מצליח.
מתאים ל- אתרים עשירים בתוכן איכותי.
מגמה: היחלשות. כיוון שקשה לעשות מניפולציות על גוגל.

פרסום ב-Google AdWords PPC

Google AdWords הוא כלי המשמש כפלטפורמה לפרסום מודעות במנוע החיפוש של גוגל. הפרסום באמצעות כלי זה מבוסס על הזנת מילות חיפוש בתוכניות "תשלום להקלקה" (P.P.C -Pay Per Click).201620175פרסום בגוגל AdWords הוכח ככלי פרסומי בעל ערך רב והוא צובר פופולריות רבה והופך במהירות לערוץ פרסום אינטרנט מוביל. ביכולתו של המפרסם לבחור את מונחי החיפוש הרלוונטיים שלצידם תופענה הפרסומת שלו. כמו כן, המפרסם יכול להציג מודעה שונה עבור כל קבוצת חיפושים או מילות מפתח שהוא מגדיר. המפרסם משלם בפועל רק כאשר המשתמש מקליק ונכנס לאתר היעד שהוגדר על ידו. כלומר,  המפרסם איננו מחויב על הופעה של המודעות. גובה התשלום עבור כל ביטוי נקבע בשיטת מכרז בהתאם  לתחרות בתחום החיפוש הרלוונטי. 
בשנה האחרונה ראינו גם מגמה של טשטוש הגבולות בין תוצאות אורגניות לתוצאות ממומנות מבחינה ויזואלית. גוגל הפכה את התגית של "מודעה" ליותר ויותר שקופה, והופכת את ההבחנה בין מודעות ממומנות לתוצאות אורגניות ליותר קשה. התפתחות זו מחזקת את מגמת הפרסום בPPC ומחלישה את כוחן של התוצאות האורגניות (SEO).
קיים משנת: 2000.
יתרון מרכזי: גמישות, היכולת להגיע לקהלי יעד שונים עם קרייאטיב ומסר מותאמים.
חיסרון מרכזי: תחרות גוברת, מחירים גבוהים.
מתאים ל- כל מי שחפץ בגולשים.
מגמה: התחזקות מתונה ועיקבית

פרסום ב- PPC – Bing Ads
indexבדומה לכלי הפרסום של גוגל, Bing Ads מהווה למעשה את פלטפורמת הפרסום המאוחדת של מיקרוסופט ו-Yahoo אשר משתפים פעולה בניסיון להכות את גוגל. באופן דומה לגוגל AdWords, פלטפורמת Bing Ads פועלת בשיטת P.P.C לצד שליטה פרטנית על התקציב. בשנת 2012 החליפה מייקרוסופט את שמה של הפלטפורמה AdCenter ל-Bing Ads בהתאם לשמו של מנוע החיפוש שלה.

קיים משנת: 2008.
יתרון מרכזי: הרבה פעמים יותר זול מ-Google Adwords  לאור מיעוט מתחרים.
חסרון מרכזי: פופולרי במיוחד בארה"ב. רק 20% מהגולשים משתמשים בו.
מתאים ל- בעיקר פרסום בארה"ב.
מגמה: התחזקות מתונה עם הרבה סימני שאלה.

פרסום ברשת המדיה של Google AdWords

Google Web Designer HTML5 Ads Banners Templateרשת המדיה של Google AdWords מכילה יותר ממיליון אתרים, סרטונים ויישומים שבהם מודעות של מפרסמים יכולות להופיע. אתרים שנמנים ברשת זו מציגים מודעות AdWords רלוונטיות. רשת המדיה (שנקראה בעבר רשת התוכן) היא חלק בלתי נפרד מרשת Google‏. יכולות המיקוד מגוונות. את המודעות (בגדלים שונים) ניתן להתאים אוטומטית לאתרים ולמיקומים אחרים כגון אפליקציות לטלפונים ניידים או טאבלטים, זאת כאשר מילות המפתח קשורות לתוכן האתרים או מופיעות באתרים עצמם. אפשרות נוספת היא לבחור למקד את הפרסום
למיקומים ספציפיים כמו אתרים או דפים שעוסקים בנושאים ספציפיים, או עבור קבוצות דמוגרפיות ספציפיות וכן הלאה.
במהלך השנה האחרונה, גוגל וויתרה על פרסום של מודעות טקסט ברשת המדיה, ודחפה את המפרסמים ליצור באמצעות הכלי הייעודי שלה מודעות דינמיות, מה שמאפשר למפרסמים להגיע ביותר קלות, ליותר אתרים וליותר מיקומים באתרים. אין ספק שרשת המדיה של גוגל רק הולכת ומתחזקת, וגם שנת 2017 תציג את מגמה זו.
קיים משנת: 2008.
יתרון מרכזי: חשיפה רחבה מאוד במיליוני אתרים, אפשרויות מיקוד מתקדמות.
חיסרון מרכזי: גולשים מתעלמים בשל עיוורון לבאנרים.
מתאים ל- כולם (בתנאי שיודעים לעשות זאת נכון).
מגמה: התחזקות.

Remarketing שיווק מחדש

Remarketing או בשמו העברי 'שיווק מחדש' remarketing2מאפשר למעשה לפנות לאנשים שביקרו בעבר באתר מסוים או בדף מסוים ולהעביר להם מסרים פרסומיים מותאמים אישית. המודעות גם יכולות להופיע בפני גולשים אלה כאשר הם מבקרים באתרים אחרים ברשת המדיה של גוגל. גם אם משתמשים לא ביצעו רכישה בפועל ויצאו מהאתר, שיווק מחדש מאפשר להגיע ללקוחות פוטנציאליים אלה בזמן שהם גולשים באתרים אחרים, על-ידי הצגת מסר או מבצע משכנעים שיעודדו אותם לחזור שוב לאתר בתקווה שיבצעו רכישה.

קיים משנת:  2012.
יתרון מרכזי: ממוקד, גורם למפרסם להיראות כמו מפרסם שמוציא כסף רב.
חיסרון מרכזי: גולשים מתעלמים בשל עיוורון לבאנרים.
מתאים ל- כולם (בתנאי שיודעים לעשות זאת נכון) שיווק מחדש עשוי להיות מרכיב אסטרטגי כמעט בכל קמפיין, בין אם מעוניינים להגדיל את המכירות, להגדיל את כמות הנרשמים או ליצור מודעות למותג. שיווק מחדש מסוגל להניב החזר גבוה יותר על השקעה (R.O.I )  לכל סוגי המפרסמים.
מגמה: התחזקות.

פרסום באנרים באתרים - רכש דרך האתר או חברת מדיה

פרסום באנרים באתרים מובילים שונים (לדוגמא דה מרקר, Walla, Ynet וכו') הוא סוג מאוד ותיק של פרסום באינטרנט. פרסום זה מתבצע בפועל באמצעות רכישת מדיה (שטח פרסום) באתר המיועד והצבת מודעות בו. כמובן שבכל אתר קיימים מיקומים שונים, מרכזיים יותר או פחות עם תעריפים שונים.
עם התחזקותן של פלטפורמות כמו Taboola וOutbrain, אנו צופים שמגמת ההחלשות תמשיך.
קיים משנת: מהיום שהאינטרנט נולד.
יתרון מרכזי: נראות גבוהה, מנכ"לים רואים עצמם בעמודים הראשיים של Walla  ו-Ynet ומאוד מתלהבים.
חסרון מרכזי: מחיר גבוה. קושי בהערכת תמחור אדמיניסטרציה מרובה.
מתאים ל- חברות מאוד עשירות (בדרך כלל מונופולים).
מגמה: היחלשות.

קידום ופרסום ברשתות חברתיות

תחום זה נחלק ל- 2 :

S.M.M = Social Media Marketing ו-S.M.O = Social Media Optimization

הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של גולשים רבים ויש להן שימושים רבים: תקשורת בין אישית, החלפת קבצים ותמונות, שיתוף מידע וכו'. תפקיד נוסף ומרכזי הוא הפצת והעברת מסרים שיווקיים. עולם הפרסום כבר מזמן הבין את הפוטנציאל העצום שגלום בכלי הזה בכדי 22 04 2016 09 11 51 smo1לחזק ולשפר את הקשר בין המותג לבין הצרכן. היום, מומחים למדיה חברתית חייבים לחשוב כיצד ניתן לבנות ולהציג את המותג אותו הם מעוניינים להוביל להצלחה. מאחורי הקלעים מתבצעת עבודה רבה בתחום הזה על ידי חברות רבות וניתן לקבוע שיש לכך תמורה רבה.

קיים משנת: 2006.
יתרון מרכזי: לא נתפס תמיד כפרסומת.
חסרון מרכזי: מחיר.
מתאים ל- מוצרים או שירותים.
מגמה: התחזקות.

פרסום ב-Facebook

facebook
Facebook היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, נוסדה בארה"ב ב-2004 וכיום יש בה יותר ממיליארד חשבונות פעילים!. החברה מספקת פלטפורמת פרסום של מודעות אשר מפוזרות על פני הרשת החברתית באתר כאשר רק חברים רשומים יכולים לצפות באותן מודעות, כתוצאה מכך ניתנת לבתי עסק אפשרות לפרסם וליצור קשר ממוקד יותר עם מבקרים באתר. המגמה היום היא לא להסתפק במודעה המוגדרת על פי מילות מפתח כמו בגוגל אלא לנסות ולהתאים את המודעה לסגנון החיים של המשתמשים תוך יצירת פילוחי קהל יעד מדויקים יותר ובדגש על העדפות אישיות של הגולשים.

מבחינה זו Facebook מספקת פלטפורמה נוחה מאוד עבור המפרסמים מכיוון שכל מי שנרשם כמנוי בפייסבוק ממלא פרטים אישיים כגון מין, גיל, מצב משפחתי, מקצוע ועוד. אם למשל רוצים לפרסם מוצר לגברים נשואים בני 40 באנגליה,לא ניתן לדעת מי הם אבל המודעה של המפרסם,
שכוללת טקסט ותמונה, תופיע בפניהם כאשר הם יתחברו לרשת החברתית. בדרך זו מקבלים חשיפה מאוד ממוקדת ואיכותית.
הפרסום בFacebook הופך ליעיל ואיכותי יותר מיום ליום, כך שאם אתם מתכננים את מסע הפרסום הבא שלכם, אסור לכם לוותר על פייסבוק כפלטפורמה.
קיים משנת: 2010.
יתרון מרכזי: הגעה (Targeting) לקהלים ייחודיים בשל המידע הרב שיש לפיסבוק על הגולשים.
חסרון מרכזי: גולשים לא אוהבים שמפריעים להם במקום שנתפס כחברתי.
מתאים ל- כל מי שהפילוחים בפייסבוק טובים עבורו.
מגמה: התחזקות.

פרסום YouTube

YouTube כיום הוא אתר האינטרנט השלישי הנצפה ביותר בעולם עם מיליוני משתמשים. 201620176תכליתו היא לאפשר למשתמשים ברשת לשתף סרטוני וידאו (שירים, קליפים, הרצאות, שיעורים וכו') ולצפות בהם. בשנת 2006 רכשה גוגל את YouTube ורישתה את מנוע החיפוש שלה עם האתר. הפרסום בווידאו אונליין ממשיך להתחזק, והופך להיות מיינסטרימי. "היתרון של מדיה זו הוא השלמתה למדיה הטלוויזיונית באופן מפולח יותר עם דגש על קהלים צעירים שקשה להביא בטלוויזיה המסחרית הפרסום ב- YouTube היא דרך יעילה וחדשנית יחסית המאפשרת לפרסם אתר, מוצר, בית עסק או שירותים המסופקים ע"י המפרסם, וכל זאת בדרך חדשה ויצירתית. לא מדובר בהעלאת וידאו לאתר ולקדם אותו באמצעים שונים כגון רשתות חברתיות או קמפיין ויראלי, אלא בפרסום הרגיל הממקם את הסרטון שלכם לצד סרטונים אחרים בדומה לפרסום בגוגל תחת "קישורים ממומנים". YouTube מציעה מגוון אפשרויות פרסום – מודעות לאחר החיפוש במנוע החיפוש של YouTube, מודעות לצד הסרטונים, מודעות שמופיעות בתוך הסרטונים לפני הצפייה בהם וכן סרטוני פרסומת שמופיעים כהקדמה לסרטונים אחרים. החל משנת 2010 ניתן לנהל מודעות וידאו באמצעות גוגל AdWords.
קיים משנת: 2007.
יתרון מרכזי: זול יחסית בשל מיעוט מפרסמים.
חסרון מרכזי: מסובך לרכישה, מצריך התמחות. אחוז המרה נמוך יחסית.
מתאים ל- כל מי שהפיק סרטון וידאו איכותי ומעוניין בצופים.
מגמה: התחזקות.

פרסום ב-WhatsApp

אפליקציית WhatsApp צוברת עם הזמן פופולריות רבה (מעל 700 מיליון משתמשים ברחבי העולם), WhatsApp Hide Message Previewכאשר רבים מעדיפים אותה על פני רשתות חברתיות אחרות כגון פייסבוק. זאת הודות לרמת פרטיות גבוהה אותה היא מספקת, לצד היעדר פרסומות מוחלט (לפחות בשלב הזה). אז איך בכל זאת ניתן לייצר פרסום בוואטסאפ? השיטה היא לייצר קמפיין בעל ערך מוסף שיגרום ללקוחות להזמין את המפרסם ולהפוך אותו ל"אחד מהחבר'ה". WhatsApp היא אפליקציה המשמשת להעברת מסרים מיידים, תמונות ווידאו באמצעות המכשיר הסלולרי, וייחודה טמון בהעברת מידע במהירות וביכולת להקים קבוצות דיון ושיתוף בין מספר משתמשים. כך למעשה האפליקציה משמשת גם כרשת חברתית וגם כאמצעי תקשורת זמין ומהיר. בינתיים מייסדי האפליקציה מתנגדים לאפשר פרסומות בתוך האפליקציה, וטוענים שחלק מהצלחתה העצומה של הפלטפורמה הוא בכך שהיא נקייה מפרסומות ומאפשרת פרטיות מלאה למשתמשים. המפתח להצלחה של פרסום בוואטסאפ היא שילוב של רעיון מגניב ומעניין, עם ערך מוסף משמעותי ללקוחות או עם פרס נחשק, שיגרום לקהל היעד להזמין את המפרסם לקבוצת הוואטסאפ
"כאחד מהחבר'ה".
עם זאת, בשנה האחרונה דובר לא אחת על שילוב של מפרסמים בפלטפורמה. כרגע נראה שהכוונה היא לשילוב של פרופילים עסקיים לצורך מתן שירות לקוחות דרך הפלטפורמה.
קיים משנת: 2009.
יתרון מרכזי: הוויראליות של המסרים גבוהה מאוד כמו ברשתות חברתיות. אמינות המסרים גבוהה מאוד הודות לעובדה שמי שמעביר את המסר הוא לרוב חבר בתוך קבוצת הוואטסאפ ולכן מוכר, בניגוד לפרסומות ממומנות בפייסבוק או בגוגל ובערוצים דיגיטליים נוספים.
חסרון מרכזי: חייבים רעיון מגניב ומעניין.
מתאים ל- חברות שיש להן יח"צ קריאטיבי במיוחד.
מגמה: התחזקות.

פרסום ב- LinkedIn

LinkedIn היא רשת חברתית שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשים. linkedin businessהרשת מונה מעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מתוכם כמיליון בישראל. לינקדאין הוקמה במטרה להתמקד בעולמות הקריירה, גיוס כוח אדם ו-Networking. פרט לאוריינטציה העסקית שלה, היא מהווה גם רשת חברתית לכל דבר ועניין. הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, הכשרות וקורסים אותם עברו, תפקידים שונים והתנדבויות אותן ביצעו וכו'. באמצעות בניית פרופיל זה, ניתן ליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים, לגייס עובדים במגוון תחומים וכן למצוא אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות. בפרופיל המשתמש ניתן להציג ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיים על ידי סיכומים תמציתיים של המשרות בהן מועסק והועסק המשתמש, תיאור התמחויות מקצועיות, רקע לימודי והישגים בלימודים, הצגת המלצות מעסיק ועוד.על מנת להרחיב את מעגל הקשרים של כל משתמש ולמנף את הפוטנציאל הרב הקיים בקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה. דירוג זה מאפשר למשתמשים לבסס קשרים חדשים עם משתמשים שאינם מקושרים אליהם ישירות.הפרסום בלינקדאין הוא ממוקד למספר מגזרים - שיווק, אסטרטגיה, B2B, הייטק, נדל"ן, פיננסים, גיוס, השמה ועוד. ממשק הפרסום של הרשת נקרא LinkedIn Campaign Manager כאשר ניתן להבחין בין מודעות רגילות לבין סטטוס ממומן מתוך דף עסקי של חברה, אותם ניתן להציג בעמודי הרשת השונים. פלטפורמת הפרסום ברשת מתבססת על שני מדדים - CPC (עלות לכל הקלקה) ו- CPM (עלות לכל 1,000 חשיפות). נכון להיום טרם פותחו כלים לאופטימיזציה אוטומטית או מדדי המרות. לינקדאין מציעה למפרסם במקום קוד המרה ספציפי לשתול כפתור בדף הנחיתה וכאשר הגולש מקליק על המודעה ועובר לדף הנחיתה יש לו אפשרות לאשר קבלת מיילים (Lead). בכך, ביכולתו של המפרסם לקבל גם את פרטי המשתמש וגם את פרופיל המשתמש של הגולש בלינקדאין.יתרון נוסף שקיים בפרסום בלינקדאין הוא הוא פרסום ברשת המדיה של הרשת שמכילה אתרים רבים עם אוריינטציה עסקית (לדוגמא Business Insider, CNN ועוד), דבר המוביל לחשיפה גבוה יותר בקרב קהלי יעד נוספים. כיום, גם גולשים בסלולר אשר משתמשים באפליקציה של הרשת ובאתר המותאם שלה נחשפים למודעות וסטטוסים ממומנים כמו במחשב הנייח.


קיים משנת: 2008.
יתרון מרכזי: אפשרויות מיקוד ייחודיות.
חסרון מרכזי: פרסום יקר. אפשרויות מיקוד בקהל יעד (Targeting) חסרות.
מתאים ל- Business 2 Business.
מגמה: התחזקות.

פרסום באינסטגרם ופינטרס

עולם הרשתות החברתיות כולל בין היתר גם את Instagram ו-Pinterest. לכל אחת מהרשתות הללו יש יעוד משלה אולם זה לא מונע מהמפרסם לעשות שימוש בשתי הרשתות לקידום המכירות, לחיזוק המותג שלו וכו'. מאחר ועדיין קיים שוני בין שתי הרשתות, דרך השימוש בכל אחת מהן תהיה שונה אבל המטרה הינה זהה.
אינסטגרם היא רשת חברתית לשיתוף תמונות וסרטונים שהושקה ב-2010 ומאפשרת למשתמש לצלם תמונות (בסמארטפון או באמצעי אחר) ולשתף אותן ברשתות חברתיות אחרות. בנוסף, המשתמש יכול לעקוב אחר תמונות אחרות שמשתמשים אחרים בחרו לשתף בהן. הרשת כוללת אפשרויות נוספות כגון הוספת אפקטים גרפיים שונים לתמונות, עריכת תמונות ועוד. מבחינה דמוגרפית, כ-55% מכלל המשתמשים באינסטגרם הם נשים, מרבית המשתמשים (67%) ברשת הם בגילאי 18-34 כאשר הפופולאריות הולכת ויורדת באופן דרסטי בהתאמה ככל שעולים בגיל.
pin
פינטרסט היא רשת חברתית שעלתה לאוויר ב-2010. הממשק שלה בנוי בצורת לוח מודעות כאשר כל משתמש ברשת יכול להכין מעין קולאז' של עולמות תוכן שונים, כל עולם תוכן מיוצג על ידי תמונות שונות והמשתמשים בוחרים ('Pin It') בעולמות התוכן שמעניינים אותם, מקבלים מידע נוסף עליהם ויכולים לעקוב אחר משתמשים אחרים. מבחינה דמוגרפית, מרבית המשתמשים ברשת הזו הן נשים (קרוב ל-80%), פילוח הגילאים נע בין 18-34 (הליבה המרכזית) שהם 56% מקהל המשתמשים. שני הנושאים הפופולאריים ביותר ברשת הם עיצוב אופנה ואומנויות. המוטו של הרשת הוא "לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות דברים שמעניינים אותם".

אם נבקש להשוות בין שתי הרשתות ניתן לבחון מספר מאפיינים:

צרכני ויצרני תוכן - אינסטגרם היא רשת חברתית, אשר הצרכנים שלה הם גם היצרנים שלה. כלל התמונות באינסטגרם הועלו ע"י המשתמשים החברים בתוך הרשת. לעומת זאת, בפינטרסט הצרכנים של התוכן לא מייצרים אותו, אלא אוצרים אותו במגוון תבניות.


עדכונים בזמן אמת - באינסטגרם התוכן נוצר לרוב בזמן אמת ע"י המשתמשים. מספר שעות לאחר מכן, התוכן נדחק אחורה לטובת תוכן חדש יותר. זה טבע הדברים ברשתות חברתיות, בהן התוכן מיוצר על-ידי הצרכנים, ומשותף בעמוד החדשות המרכזי של המשתמשים.

בפינטרסט יש עמוד חדשות מרכזי (Newsfeed) אשר מציג תוכן מהחברים ברשת. את התוכן אוצרים ממקורות שונים ברשת לתוך לוחות. סדר האירועים בתוך הלוחות לא משנה, והתוכן אשר מוצג בהם יכול להיות ישן לצד חדש. כלומר, החשיבות למימד הזמן בפינטרסט היא פחות משמעותית.

מה מחפשים ברשתות החברתיות? אינסטגרם מאפשרת ליצור קשר עם חברים באמצעות תמונות. אפשר לעדכן את החברים ברשת, בחיי היום-יום שלך באופן יצירתי, ללא צורך בחיבורי מילים. פינטרסט היא מקום מצוין לקבל רעיונות חדשים בנושאים שונים כמו: גינון, לבוש, סידור הבית, עיצוב וכדומה.

כמות משתמשים – ככלל, שיעור המשתמשים ברשת האינסטגרם נמצא בעלייה מתמדת, יותר מכל רשת חברתית אחרת. ממחקרים שנערכו עולה כי שני שלישים ממשתמשי אינסטגרם מבקרים בה מדי יום בעוד ש- ¼ בלבד ממשתמשי פינטרסט העידו שהם נוהגים לבקר ברשת מדי יום. לאינסטגרם יש כ-200 מיליון משתמשים ברחבי העולם ולעומת זה לפינטרסט יש 'רק' כ-70 מיליון משתמשים.


פרסום – חברות נוהגות להשתמש בפינטרסט שלא כמו באינסטגרם ליצירת לוחות של תמונות סביב המותגים שלהן, מה שנראה כמו קטלוג צבעוני ומושך את העין. בשיטה זו חברות מאפשרות לצרכנים לצפות במוצרים ובשירותים באופן נוח ופשוט יותר מאשר שימוש ב-Newsfeed של אינסטגרם. אפשרות נוספת שעומדת בפני מפרסמים בפינטרסט היא היכולת לקשר בין תמונות בלוח לבין עמודי נחיתה של חברה מסוימת. האינסטגרם לעומת זאת, משמש כממשק יעיל יותר בכל הקשור ליצירת מעורבות צרכנים (Customer Engagement) גבוהה יותר, וכן לטובת שיפור השיח בין המותג לבין לקוחותיו.

אינסטגרם - מאפיינים

קיים משנת: 2011.
יתרון מרכזי: בולטות, ויזואליות גבוהה, פחות מלל וטקסטים.
חסרון מרכזי: קהל שממש לא אוהב לראות פרסומות.
מתאים ל- מפרסמים בעלי תכנים ויזואליים.
מגמה: התחזקות.

פינטרסט - מאפיינים

קיים משנת: 2011.
יתרון מרכזי: מגדר - יכולת הגעה מצוינת לקהל הנשים.
חסרון מרכזי: לא הספיקה לצבור קהל רב, קהל שממש לא אוהב לראות פרסומות.
מתאים ל- חברות בתחום העיצוב, לייף סטייל, אופנה ואומנויות.
מגמה: התחזקות.

פרסום ב- Twitter

twitter company statistics 1024x335טוויטר היא רשת חברתית חינמית שנוסדה ב-2006 וכוללת כיום מעל 284 מיליון משתמשים פעילים. לפני כחצי שנה פורסם סקר בדה-מרקר לפיו בטוויטר בישראל משתמשים כ-235 אלף גולשים. בנוסף, בשנה האחרונה חלה עלייה של 35% במספר המשתמשים בישראל כאשר קיים ניסיון ברור מצד מנהלי החברה להעמיק את החדירה לשוק הישראלי. הייעוד של טוויטר הוא העברת מסרים קצרים בין משתמשים כאשר כל מסר כזה מכונה 'ציוץ' (Tweet). השירות עליו מתבססת החברה הוא Micro-Bloging שמאפשר לגולש לשתף ברשת עדכוני טקסט קצרים, תמונות, סרטוני וידאו ועוד, כאשר הגולש מעביר את העדכונים הללו בפועל באמצעות מיילים, הודעות טקסט, קבצי קול ומסרים מידיים.
בשנים האחרונות הרחיבה טוויטר את מגוון אפשרויות הפרסום שלה, ביניהן: קידום ממומן של ציוצים (Sponsered Tweets - שהם ציוצים שקודמו בתשלום ומופיעים בפיד של הגולשים לצד ציוצים אחרים) וכן חשבונות מקודמים (Sponsered Accounts - חשבונות של עסקים וחברות שמופיעים בחלק של 'חשבונות ששווה לעקוב אחריהם'). כיום השתכללו יכולות המיקוד בטוויטר לקהלי יעד מגוונים בהתאם למיקום, גילאים ומאפיינים דמוגרפיים. בשנה האחרונה נוסף כלי של מיקוד לפי שפה (המאפשר לדוגמא פרסום לישראלים) וכלי לקידום התקנת אפליקציות בניידים.
קיים משנת: 2010.
יתרון מרכזי: יכולת להעביר מסרים באופן ישיר.
חסרון מרכזי: הגבלה ל-140 תווים בפוסט, Spaming גבוה.
מתאים ל- מפרסמים ששמים דגש על תוכן אינפורמטיבי (80%) ופחות שיווקי (20%).
מגמה: התחזקות.

פרסום ב - Outbrain, Taboola etc
outbrain1
Outbrain הוא כלי שפועל כחלק משיווק דיגיטלי באמצעות תוכן שיווקי (Content Marketing) אשר מאפשר שילוב של מאמרי תוכן מהאתר של המפרסם הן בתוך אתרי תוכן גדולים (Publisher) והן בתוך אתרי נישה. כבר היום אתרי תוכן מובילים כגון וואלה, מאקו, דה מרקר ו-Ynet- משלבים בתוכם את פלטפורמת הפרסום של אאוטבריין.

כאשר גולש קורא כתבה או מאמר באתר ומגיע לחלקו התחתון, ניתן להבחין שמוצגות הצעות לכתבות תוכן נוספות אשר עשויות לעניין את הגולש. הצעות אלה מבוססות על אלגוריתם שאאוטבריין בנו אשר קובע מה עשוי לעניין את הגולש. במידה והקורא לוחץ על אחת מהכתבות המוצעות לו על ידי אאוטבריין הוא יעבור לאתר התוכן שבו נמצאת הכתבה. אתרי תוכן מעוניינים לייצר רווח מכל מבקר ובו בזמן לתת לגולש חווית קריאה מהנה. Outbrain מייצרת עבורם רווח עבור כל גולש רלוונטי, אשר עבר לאתר אחר, בצד השני מרוויח בעל האתר (המפרסם) אשר ברגע זה נכנס לאתרו לקוח פוטנציאלי – Win-Win situation.

קיים משנת: 2012.
יתרון מרכזי: לא נתפס  על ידי רבים כפרסומת,  עדין זול יחסית.
חסרון מרכזי: לידים לא תראו משם אבל הרבה מיתוג.
מתאים ל- לשחקנים אשר רוצים למתג את עצמם ויש להם תוכן מעניין.
מגמה: התחזקות.

רשתות שותפים – Affiliates

שיווק שותפים הוא למעשה שותפות עסקית בין בעלי עסקים (אתרים) לבין חברות לקידום מכירות. בדרך זו מפנים מומחים לקידום מכירות תנועה של גולשים לאתרים תמורת קבלת עמלות על פעולות המרה באתרים עצמם. רשתות השותפים הוקמו על בסיס הרעיון ששיווק ופרסום בדיגיטל עולים לא מעט כסף וכדי לצמצם עלויות עבור בעלי עסקים (לצד הקטנת הסיכון הכלכלי שטמון במכירת מוצרים חדשים וותיקים כאחד) ניתן לפנות לרשתות שותפים. שיטה זו מסייעת לבעל האתר המבקש לפרסם לחסוך בעלויות מאחר והוא משלם אך ורק עבור פעולות המרה ולא על כלל פעולת הפרסום. כלומר, רשתות שותפים הוא מודל עסקי אשר מוכוון תוצאות בפועל. קידום המכירות ברשתות הללו מתבצע בכלים מגוונים כגון קידום אתרים (SEO), קידום ממומן (SEM), שליחת מיילים בתפוצה נרחבת, פרסום באנרים וכו'. פעולות המרה יכולות להיות מוגדרות כהשארת פרטים באתר (Lead), רכישת מוצר באתר, הורדת אפליקציה הרשמה לשירות בתשלום ועוד. ברשתות השותפים נמנים מומחים לקידום מכירות ופרסום ממגוון תחומים - בעלי אתרי אינטרנט, סוכנויות לשיווק דיגיטלי, מדוורים מקצועיים ׂE-mail Marketing, שיווק בסלולר, מומחי SEO, מומחי SEM (גוגל), מומחים לשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות ועוד. ככלל, לכל לקוח ממונה מנהל קמפיין אשר מלווה אותו לאורך התהליך כולו, החל מאפיון והגדרת והצרכים ועד ביצוע אופטימיזציה לקמפיין והעברת דו"חות נתונים עם התוצאות.

קיים משנת: 2002.
יתרון מרכזי: אם אין תוצאות לא משלמים. מחיר ההמרה נקבע ע"י המפרסם כך שאין הפתעות.
חסרון מרכזי: זמן הקמה ממושך.
מתאים ל- חברות סטטיות.
מגמה: היחלשות קטנה.

דיוור אלקטרוני Email Marketing

email marketingאם בעבר חברות היו מעבירות מידע ומסרים עבור קהל לקוחותיהן באמצעות דואר רגיל, הרי שבשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בתיבות המייל האלקטרוני. קהלי היעד הם לרוב לקוחות קיימים לצד לקוחות פוטנציאליים אשר קיים סיכוי שבעתיד יצטרפו לקהל הלקוחות הקיימים. שיטת הדיוור האלקטרוני מומלצת במיוחד עבור חברות שיש להן מועדוני לקוחות ורשימות תפוצה. חברות רבות עושות שימוש כיום בדיוור אלקטרוני על מנת לשמר את הקשר עם הלקוחות בשוטף, לעודד נאמנות וקנייה חוזרת, לשכנע לקוחות קיימים לשוב ולרכוש מוצרים או שירותים על ידי מבצעים שונים, להעביר הודעות מנהלתיות וכו'. חלק מהחברות שולחות ללקוחותיהן Newsletter (עטוף במסרים שיווקיים) שמכיל עדכונים לגבי החברה, מבצעים חדשים, הצעות למוצרים ושירותים ועוד. בנוסף, קיימת גם האופציה לקנות מאגרי מידע, ולפנות באופן אקראי ללקוחות פוטנציאלים חדשים. דוגמאות לחברות אשר עושות שימוש בשיטה זו: אל-על, שופרסל, Club 365 וכו'.

קיים משנת: מהיום שהאינטרנט נולד.
יתרון מרכזי: עלות אפסית.
חסרון מרכזי: נתפס כספאם ועלול לפגוע במיתוג.
מתאים ל- חברות שמנהלות יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות.
מגמה: התחזקות מועדוני הלקוחות, החלשות הספאם.

inbound marketing – שיווק פנימי

"צור שיווק שאנשים אוהבים"
המשמעות של שיווק פנימי (Inbound Marketing) היא שיתוף תכנים עם העולם. באמצעות יצירת תוכן שנועד לפנות אל הלקוחות האידיאליים שלך, שיווק פנימי מושך לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך ודואג גם להחזיר אותם באמצעות גירוי. שיווק פנימי נחשבת לשיטת שיווק יעילה ביותר בשוק העסקים המקוון מאז שנת 2006. במקום השיטות המסורתיות של "שיווק חוץ" (Outbound Marketing), כמו קניית מודעות, קניית רשימות דיוור והשגת לידים, שיווק פנים מתמקד ביצירת תוכן איכותי ומקורי המושך אנשים אל החברה ומוצריה, המקום בו הם ירצו להיות נוכחים באופן טבעי. על ידי התאמת התוכן לתחומי העניין של לקוחותיך הפוטנציאלים, ניתן למשוך גולשים פנימה אל תוך האתר בצורה טבעית ובשלב הבא להפכם ללקוחות בפועל, ואף לממליצים.

inbound marketingבגרף ניתן לראות את ארבעת הפעולות המומלצות למשווקים בשיטת השיווק הפנימי (משיכה, המרה, סגירה, וסיפוק) בכדי להשיג מבקרים, לידים ולקוחות. מתחת לכל פעולה שכזו ניתן לראות את הכלים בעזרתם המשווקים יכולים לבצע אותן (שימו לב שישנם כלים שיכולים להשתמש בהם במספר שלבים, כמו אי-מיילים, המופיעים במקום הראשון שבו ניתן להשתמש בהם, אך גם במקומות נוספים בשלבי המתודולוגיה השונים בהם הם יכולים להיות חיוניים). שיווק באמצעות תוכן מושך ומעניין ברשת אשר יכול לא רק לגרום ללקוח פוטנציאלי להיכנס לנכס הדיגיטלי שלכם , אלא גם לשתף אותו באמצעות המדיה החברתית בצורותיה השונות.

התחרות משנה את צורת החשיבה: לא עוד אסטרטגיית " דחיפה/ push" של פרסום אגרסיבי בכל שיטות השיווק הקיימות באינטרנט אלא "משיכה/ pull " באמצעות מענה או פתרון לבעיה או יצירת סקרנות אצל האדם אשר מחפש מוצר או שירות ברשת. לרוב שיווק באמצעות תוכן איכותי מתייחס לשיטות האורגניות של קידום העסק במנוע חיפוש או רשתות חברתיות, וידאו, בלוגים ועוד. המטרה העיקרית שלנו בתור אנשי הפרסום היא לזהות את השלב הספציפי בו נמצא הלקוח הפוטנציאלי בתהליך הקניה ולספק לו מידע אמין ואיכותי, אשר בסופו של דבר יביא את הגולש לביצוע המטרה שהגדרנו בתחילת הדרך. לא עוד מסרים פרסומיים שצועקים ללקוח "תלחץ , תלחץ , כדאי זה זול" . היום אנחנו רוצים לא רק כניסה אלא גם שהלקוח יחזור ויביא לנו חברים נוספים מכיוון שאנחנו נותנים מידע משכנע ואיכותי מאוד מחוץ לאתר וגם on site כאשר נכנסים אלינו לחנות און ליין. הפרסום האגרסיבי כבר לא עובד בכל המקרים ושיווק דיגיטלי באמצעות תוכן הוא הפתרון לבעיה. השינוי המשמעותי בתפיסה של המשווקים הגיע לאחר העדכונים המשמעותיים אשר ביצעה חברת גוגל העולמית במנוע החיפוש אשר גורמת לתעשיית הפרסום ליצור תוכן חדשותי ומעניין יותר.

קיים משנת: 2006.
יתרון מרכזי: לא נתפס כפרסום.
חסרון מרכזי: לא מתאים לכל תחום.
מתאים ל- חברות מענינות ויצירתיות
מגמה: התחזקות.

שיווק ויראלי (Viral Marketing) – חוצה פלטפורמות

BLOGViral marketingשיווק ויראלי הוא למעשה מסר או רעיון אשר המופצים באופן מהיר כמו וירוס וגורמים ל'הדבקה' המונית של משתמשים ברשת. לאחר שמשתמש מסוים 'נדבק' במסר, הוא מעביר אותו למשתמשים אחרים שמעבירים אותו הלאה על מנת לשתף אותם בחוויה. שיווק זה מתבסס על רשת האינטרנט (אתרים, רשתות חברתיות, בלוגים, דפי נחיתה וכו'). ככל שחולף הזמן, יורדת יוקרתן הפרסומית של הפקות ענק לצורך מיתוג. גם מותגי ענק ומפרסמים גדולים מבינים היום את הכח של המדיה החברתית ומחפשים דרכים לעשות קמפיינים קטנים וחכמים שיהפכו לויראליים ברשת. שיווק ויראלי הופך להיות מילת הקסם, וללא ספק מה שהופך קמפיין לויראלי הוא רעיון קטן וחכם. רוב הסרטים הויראליים ברשת הופקו בתקציב נמוך ולעיתים במצלמת חובבים. ולכן חשוב לשים את הדגש על הרעיון המעניין ועל ייצור תוכן באופן שוטף, ואין צורך בהפקה מושקעת ויקרה. אחד המרכיבים החשובים שיסייעו בהפצת המסר הפרסומי במהירות הוא הומור. לדוגמא, חברת Doritos הפיקה קליפ (Goat4Sale) לקראת ה-Super Bowl האמריקני ובו גבר חובב דוריטוס הולך ברחוב ופוגש בעז חובבת דוריטוס שמוצעת למכירה. הוא קונה אותה, מביא אותה לביתו ונותן לה לאכול דוריטוס עד שנגמר ואז היא מתנכלת כביכול לגבר ששילם בעדה. הפרסומת זכתה להד רב במדיה וזכתה אפילו בפרס.

קיים משנת: 2006.
יתרון מרכזי: לא נתפס כפרסום.
חסרון מרכזי: לא מתאים לכל תחום, לעיתים מטריד את הגולשים (דואר זבל וכו').
מתאים ל- חברות יצירתיות
מגמה: התחזקות.

שיווק סלולרי (Mobile Marketing) – שיווק מונחה מיקום

בשנים האחרונות תחום השיווק הסלולרי הולך וצובר תאוצה כאשר נתונים מראים שמספר הגולשים ברשת באמצעות מכשירים ניידים עוקף את מספר המשתמשים במחשבים נייחים. מכאן, שהסלולר מהווה פלטפורמה משמעותית ביותר עבור חברות ומפרסמים. יתרון עצום שגלום בטלפונים ניידים הוא האפשרות למקד פרסום על פי מיקומו המדויק של המשתמש. כדי להמחיש את הכוח השיווקי העצום הזה, תארו לעצמכם לקוח שמגיע למרכז קניות בעיר ועם כניסתו בשער הוא מקבל הודעות SMS על מבצעים חמים בחנות אלקטרוניקה שנמצאת בקומת הכניסה. כאשר משתמש מבצע חיפוש בטלפון הנייד שלו של חנויות חומרי בניין הוא מצפה לקבל תשובה באופן מיידי כדי לנתב את דרכו לאחת מהחנויות הקרובות למקום בו הוא נמצא במינימום זמן ומרחק. חיפוש שמבוצע במכשיר נייד לעיתים הרבה יותר יעיל מחיפוש שבוצע בבית או במשרד במחשב נייח מאחר ומבקש השירות כבר נמצא בתנועה, סביר
יותר שהוא יהיה מוכן לבצע את הרכישה ובדיוק כאן זה המקום המתאים ביותר לשלב את הפרסום.
852967248dd3e6cb3942a1fe6af42945
ניתן לנצל את העליונות הטכנולוגית הזו (שהולכת ומשתפרת מיום ליום) למגוון תחומים (צרכנות, תיירות, בילוי, פנאי ועוד). תיירים זרים לדוגמא אשר מבקרים במדינה זרה ואינם בקיאים בשירותים המקומיים שעומדים לרשותם (לדוגמא מועדון ריקודים או מסעדת דגים) ושיווק מונחה מקום עשוי לספק את המידע הרלוונטי עבורם. מחקרים מראים כי 18% מבני דור המילניום (גילאי 18-34) גולשים אך ורק באמצעות הסלולר. יותר מ-67% נוספים גולשים גם ממחשב נייח וגם ממכשיר נייד. מחקר נוסף צופה עלייה חדה ביותר בתקציבי הפרסום בסלולר במהלך שנת 2016 (כ-75%). נתון מדהים נוסף מראה כי בישראל יש יותר מכשירי סלולר וטאבלטים מאשר תושבים!. למרות כל נתוני הצמיחה הגבוהים ומספר האפליקציות העצום בחנויות של Google ו-Apple, עדיין לא נראים חידושים משמעותיים בכל הנוגע לפרסומות ואופן הצגתן. מודעות סטנדרטיות ובאנרים בנאליים מציפים את הצורך בכלי פרסום טובים ומתוחכמים הרבה יותר. בעתיד הקרוב מאוד אין ספק שהמפרסמים ובעלי החברות יוכלו לעשות שימוש בכלים מתקדמים הרבה יותר על מנת להביא חשיפה מקסימלית למוצרים רבים, להניב הכנסות גבוהות יותר ולשמור על שביעות רצון של הגולשים.

קיים משנת: באופן בסיסי ביותר SMS/MMS (2001), 2007 – באופן מתקדם יותר עם הופעת הסמארטפונים.
יתרון מרכזי: מבוסס מיקום מדויק, הנעה לפעולה.
חסרון מרכזי: מסך קטן, בעיות התאמה לסלולר.
מתאים ל- כולם (בתנאי שיודעים לעשות זאת נכון).
מגמה: התחזקות משמעותית.

סיכום

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בחשיפה לאמצעי המדיה החדשה על חשבון אמצעי המדיה המסורתית, מגמה שתימשך כמובן ואף תתגבר גם בשנים הבאות. אחוזי השימוש במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) בהשוואה למחשב הנייח נמצאים בעלייה מתמדת ולכן בהתאמה גדלים גם תקציבי הפרסום המופנים לשיווק דיגיטלי ככלל ולשיווק הסלולרי בפרט.

ההתפתחויות הטכנולוגיות המרשימות החילו תהליך של פרסונליזציה על עולם הפרסום. אם לפני מספר שנים היה נהוג לפרסם ברמה גלובלית (שימוש בשפה אחת בין לאומית ובאזורים נרחבים יותר), הרי שהיום השיווק הרבה יותר מדויק, מוכוון אזורים ספציפיים (ואפילו ערים ושכונות), מפולח נכון לקהלים שונים ופונה לאינדיבידואל. אפשרויות מתקדמות נוספות מתייחסות לניטור המיקום הפיזי של קהלי היעד ואף למאפיינים דמוגרפיים מגוונים (מגדר, גיל וכו') על מנת להכווין מסרים פרסומים ביעילות רבה.

בדומה לשיווק הסלולרי, גם השיווק ברשתות החברתיות נמצא במגמת התחזקות כאשר תקציבי הפרסום בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ויוטיוב צפויים גם כן לעלות השנה. שחקן עולה נוסף בתחום השיווק הדיגיטלי הוא שיווק באמצעות תוכן. חברות אשר מייצרות תוכן איכותי ומותאם לקהל הצרכנים שלהן מצליחות לעניין את הגולשים ולהקנות לעצמן יתרון על פני המתחרים. הפרסום במודל PPC (Adwords, Bing Ads וכו') ממשיך את מגמת ההתחזקות המתונה כאשר במקביל הכלים האנליטיים אשר עומדים בפני המפרסמים ובעלי אתרים מספקים תחזיות סטטיסטיות מדויקות יותר ומרחיבים את יכולותיהם לבחון את האפקטיביות של כל שקל המושקע בפרסום.

הנכם מוזמנים להשאיר תגובות:

 

הוסף תגובה


מאמרים נוספים

טיפים לפרסום חכם במובייל

זירת המובייל הולכת בשנים האחרונות וממצבת את עצמה במקום מרכזי מבין ערוצי השיווק השונים באינטרנט. רק בישראל, מעל 60% מסך המשתמשים באינטרנט גולשים...

איך לפרסם במובייל ב-2017?

בשנים האחרונות זינק נפח השימוש העולמי במכשירי מובייל כאשר היום הגולשים יכולים לבצע כמעט כל פעולה באמצעות הנייד - לחפש מוצרים ושירותים, לבצע רכישות...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר