Menu
077-3451111
SEO Fails – כשהעמוד הלא נכון מדורג לביטוי המפתח המקודם שלך - 5.0 מתוך 5 בהתבסס על 1 הצבעה

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 

צוות ActvTec

קידום ביטויי מפתח נבחרים, לעמודי נחיתה תואמים באתר שלנו, הוא עניין שבשגרה ובעצם מהווה את מהות עבודת הקידום האורגנית. אומנם לעתים ניתקל במצב בו ביטוי מפתח מסוים (או יותר נכון שאילתה מסוימת) אינו מוביל לעמוד הרלוונטי ביותר אצלנו באתר, מה שברוב המקרים גם ישפיע על הדירוג שלו.

אז מה עושים?

ראשית מתחילים בתעדוף – נגלה מהם ביטויי המפתח (וכתובות ה- URL) שמקבלים הכי הרבה טראפיק (ניתן לבדוק זאת בקלות באמצעות Google Search Console). במידה ונמצא ביטויי מפתח שאכן מביאים לנו תנועה רבה לאתר, אך לכיוון הלא נכון (משמע לעמודים פחות רלוונטיים או שאינם הכי רלוונטיים באתר), נתמקד בהם.

לדוגמה (סלחו לי על הפרובינציאליות), לשאילתה "מכונות גילוח כשרות" עלו תוצאות החיפוש הבאות:

 Search Shaving
 
 
אנחנו רואים שתוצאת החיפוש של zap.co.il דורגה במיקום (האורגני) החמישי בלבד, זאת בעוד שדומיינים אחרים (למעשה כל אלו הנמצאים מעליו ברשימה), בעלי סמכות דומיין נמוכה יותר, מדורגים גבוה יותר... 
 
מעבר לכך, ייתכן כי תוצאת חיפוש זו אינה הרלוונטית ביותר עבור הגולש בדומיין zap.co.il – דבר העשוי לפגוע ביחס ההקלקה על התוצאה ועל יחס ההמרה באתר.
 
ובכן, כיצד נוודא כי שאילתות החיפוש (התואמות במידה כזו או אחרת לביטויי המפתח המקודמים שלנו) אכן יובילו לעמודים הרלוונטיים ביותר אצלנו באתר? יש לעקוב אחר השלבים הבאים:
 
 

1.      The Search Menace

נבצע חיפוש בתוך האתר (ע"י site:yoursite.com <search term>) על אותה שאילתה/ביטוי חיפוש על מנת לבחון האם קיימת לנו תוצאת רלוונטית אופטימאלית לשאילתה. למשל במקרה דנן – 
 
מכונות גילוח כשרות site:www.zap.co.il 
 
תוצאות אפשריות:
 
   א.      לא קיים עמוד כזה באתר – נצטרך ליצור אותו (מי אמר "מחלקת פיתוח תוכן" ולא קיבל?)
 
   ב.      קיים עמוד רלוונטי אך ייתכן ויש לו בעיות אינדוקס וזחילה (קיים תג Meta Robots בעמוד, תוכן שאי אפשר להגיע אליו, נמצא מאחורי מסגרת JavaScript מסובכת, Ajax וכדומה), תוכן (לא קיים מספיק, לא מספיק ייחודי, אינו בעל ערך ייחודי בעיני Google) או קישוריות (לא מספיק קישורים פנימיים וחיצוניים, לא מספיק קישורים איכותיים המצביעים עליו כחשוב ומשמעותי באתר)
 
   ג.       עמוד מאונדקס, בעל תוכן ומקושר, אומנם היכולת של Google לדרג את העמוד, מוכרעת ע"י עמוד אחר (בעל תוכן רלוונטי יותר, מקושר יותר וכדומה)
 
 

2.      Attack Of the Links (אבל לא רקJ)

זהו שלב היצירה ו/או תמיכה בעמוד אותו נרצה לקדם. ייתכן וקיים לכם כבר עמוד שאמור להיות מדורג לביטוי ואז כמובן אין צורך ליצור אחד חדש.
 
קידום העמוד ע"י:
 
   א.      תוכן:
 
      ·         הוספת ביטוי המפתח המקודם (או ורסיות שלו) לעמוד 
 
      ·         הוספת מונחים ומושגים קשורים
 
      ·         הוספת ערך ייחודי העובר לגולש באמצעות התוכן 
 
   ב.      קישורים פנימיים – מדובר בעבודה סיסטמתית – אסטרטגית על פרופיל הקישורים הפנימיים שלכם באתר, כך שיוביל בסופו של דבר (אך גם בתחילתו) אל העמודים החשובים לכם לדירוג
 
   ג.       הגברת השימושיות בעמוד – זו האינטראקציה של הגולשים שלנו עם העמוד (אנחנו כבר יודעים ש- Google בוחנים פרמטר זה וכבר כללו אותו באלגוריתם) ובעיקר:
 
      ·         יחס ההמרה באתר
 
      ·         אחוז הנטישה ממנו
 
   ד.      קישורים חיצוניים – את פרופיל הקישורים המגיעים אליכם מחוץ לאתר תוכלו לבדוק בקלות באמצעות OpenSiteExplorer או Majestic. יש להקפיד על:
 
      ·         שינוי הלינקים כך שיובילו לעמוד הנכון והרלוונטי
 
אם לא נרדמתם עד עכשיו, אנחנו עוברים ל...

3.      Revenge Of the Ranking Signals

הורדת הסיגנלים המשמעותיים לדירוג העמוד שאינו רלוונטי (טקטיקה פחות מסורתית אבל זה הדיבור...) ע"י:
 
   א.      הורדת ביטויי מפתח ומושגים קשורים
 
   ב.      הפיכת העמוד לפחות נגיש לזחילה (קישורים מאחורי תמונות, מסגרת JavaScript מסובכת, אזכורים מעטים וכדומה)
 
   ג.       הפניה מחדש של קישורים פנימיים, מעמוד זה לעמוד הרלוונטי לנו
 
   ד.      יצירת קישורים מביטויי מפתח עשירים ורלוונטיים, מכל העמודים שעלו אצלנו בחיפוש (שלב 1), אל העמוד הרלוונטי
 
   ה.      ביצוע שינויים בקישורים חיצוניים:
 
      ·         קישור לכתובת ה- URL הרלוונטית
 
      ·         שינוי ביטוי המפתח המקשר לעמוד הלא רלוונטי
 
ואם כל זה לא עבד... 

4.      A New Hope

יוצרים הפניית 301 (קבועה) מהעמוד הלא רלוונטי (זה שעולה כרגע  בתוצאות החיפוש) לעמוד הרלוונטי (זה שאנחנו רוצים שיופיע) ויצירת העמוד הלא רלוונטי בכתובת חדשה, תוך העברת התוכן ממנו – כאן חשוב, חשוב, חשוב לשנות ולהתאים את התוכן שעבר, כך שלא יווצר מצב בו Google רואה את אותו התוכן (בעמוד ממנו הוא מפנה ובעמוד החדש שיצרנו עבור תוכן זה...) ועשוי לחשוב שמא עשינו טעות ולהמשיך לקדם את העמוד הלא רלוונטי.
 
כל הלינקים והכוח הקידומים (ברובו הגדול), יעברו מהעמוד ממנו ביצענו את ההפניה, לעמוד אלינו הפנינו, מה שעתיד להעלות אותו ראשון (לדומיין) בדף תוצאות החיפוש
 
 
 
זהו עד כאן, מקווה שנהניתם, בהצלחה שיהיה

 

 

הוסף תגובה


אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר