Menu
077-3451111
פרסום על הדרך ב-Waze - 5.0 מתוך 5 בהתבסס על 1 הצבעה

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 
כולנו שמענו כבר רבות על תופעת ה-Waze ועל ההשפעות שלה בקרב ציבור הנהגים. איך אפשר לנצל את הפלטפורמה של האפליקציה הפופולרית גם לזירה העסקית? לפניכם סקירה עדכנית של כלי הפרסום ב-Waze המוצעים כיום למפרסמים וכן השוואה של יעילות הפרסום ב-Waze ביחס לערוצי פרסום אחרים במובייל.
 
איך נולדה Waze?

כמו רבות מן האפליקציות המוצלחות הזמינות בשוק הניידים, גם Waze פרצה לתודעה בעקבות צורך של משתמשים - אהוד שבתאי, מהנדס תוכנה והייטקיסט מצליח קיבל לידיו בסוף שנות ה-2000 מחשב כף יד עם תוכנת ניווט (GPS). עד מהרה הבין אהוד שתוכנת הניווט איננה עונה על הצרכים של המשתמש, מאחר והיא אינה מציגה את המציאות האמיתית של נסיעה בכבישים, ובנויה בקוד סגור שאינו מאפשר למשתמשים אחרים לבצע שינויים פרט לחברה עצמה.

waze actvtec
לאחר שניסה לפנות לחברה שיצרה את תוכנת הניווט עם רעיונותיו וסורב, החליט שבתאי לפעול בעצמו. עם המון סבלנות ואמביציה, החל אהוד לתכנת פלטפורמה חדשה ודינמית שתשלב שני אלמנטים - ממשק קוד פתוח וקהילת נהגים שיתופית. הרעיון מאחורי הפלטפורמה הזו היה לשקף בצורה מדויקת ככל האפשר את מצב הכבישים, התנועה והעומסים בכל רגע נתון, ובמקביל לספק מידע מרבי לנהגים אודות הדרך. למשתמשים בפלטפורמה יועד תפקיד מפתח - יצירת מפות עדכניות, כאשר התמורה תהיה האפשרות להשתמש באותן המפות ללא תשלום.

בשלב הראשון יצא לדרך פרויקט המיפוי העצמי השיתופי הראשון בישראל 'Freemap'. איך עבד המיפוי העצמי בפועל? נהגים הפעילו את האפליקציה בזמן שהם נסעו בדרכים והאפליקציה מיפתה את הדרך תוך כדי הנסיעה. ב-2006 הושלם הפרויקט וההימור הצליח בגדול עם הקמת החברה בשנת 2008. מאז ועד היום הספיקו המפות להתעדכן, נפח המשתמשים גדל פלאים ו-Waze התרחבה גם למדינות נוספות פרט לישראל (ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה ועוד).

לפני כשנתיים וחצי רכשה חברת גוגל את Waze במיליארד דולר בין היתר על מנת לחסום את פייסבוק המתחרה וכדי להעמיק את שליטתה בתחום הניווט. אילו חידושים מתכננת עבורנו Waze בעתיד? שירות איסוף טרמפיסטים בין נהגים ונוסעים שמשתמשים באפליקציה (RideWith) - כרגע נמצא בשלבי בטא, איסוף נתונים מתוחכם יותר ביום בו יהיה אינטרנט בכל רכב - האפליקציה תתחבר לחיישנים שיהיו ממוקמים סביב הרכב במיקומים שונים ויוכלו להתריע על נהיגה בגשם, רכב תקול, על תאונות דרכים ועוד. שדרוג נוסף שנמצא בבחינה הוא העברת נתונים לנהג שיאפשרו פנייה למוסכים שנמצאים בדרך והשוואת מחירים לתקלות שונות. עם יותר מ-50 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם - יש בהחלט למה לצפות.

waze1

Waze בישראל - מדינה קטנה, פוטנציאל ענק

חרף העובדה שישראל היא לא מדינה גדולה בכל קנה מידה, פוטנציאל השימוש באפליקציה הינו גדול. כמות הנהגים הממוצעת אשר עושה שימוש חודשי ב-Waze עומדת על כ-3 מיליון. זאת לצד כמות נהגים יומית של 850 אלף. הנהג הישראלי הממוצע משתמש באפליקציה כ-8 שעות בחודש עם ממוצע שימושים חודשי של 17 פעמים. עם כמות משתמשים גדולה, למה לא להשתמש גם בשירותי פרסום על הדרך?

פרסום ב-Waze

בדומה לרשתות חברתיות רבות,חלק ניכר מהמודל העסקי של Waze נשען על הכנסות מפרסום. מאז הקמתה, עברה פלטפורמת הפרסום ב-Waze מספר שיכלולים וכיום היא מציעה מספר כלים יעילים שיכולים לקדם את בית העסק, להגביר את החשיפה, להרחיב את מאגר הלקוחות ובסופו של דבר גם להגדיל את המכירות. צריך לזכור שהפרסום כאן הוא במתכונת של B2D, כלומר Brands to Drivers. הווה אומר שהפרסום חייב להיות ממוקד ומשך החשיפה של הנהג למודעות הוא קצר מאוד בשונה מפרסום בערוצים אחרים בדיגיטל.

כמובן שגם בתי עסק קטנים יותר יכולים להשתמש בשירותי הפרסום של Waze אבל צריך לזכור שפרסום זה יהיה יעיל יותר למותגים שנצרבו בתודעת הצרכנים (לדוגמא חצי-חינם, סופר פארם ועוד) לצד בתי עסק שיש סיכוי שנהגים יחפשו אותם או יתפתו להכיר אותם כאשר הם יחלפו בסביבה. לדוגמא, בתי קפה, מסעדות, פרויקט נדל"ן חדש ואיכותי שממוקם בסמוך לכביש ראשי יכול להיות רלוונטי מאחר , 'טמבוריה' שכונתית קטנה שמוכרת חלקי חילוף וברגים יכולה להיות פחות רלוונטית.

נכון להיום, מאפשרת Waze למפרסמים להשתמש במספר סוגים של מודעות. הסוג הראשון הוא סיכה ממותגת. הייעוד המרכזי של סיכות ממותגות הוא להוות מעין שלטי חוצות דיגיטליים אשר מגבירות את החשיפה, מציגות ומתזכרות את הנהגים אודות מיקום בית העסק. לחיצה באפליקציה מאפשרת לנהג לראות פרטים נוספים כגון כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה ועוד. כמו כן, לחיצה על כפתור הניווט ('סע לשם') תנווט את הנהג ישירות לבית העסק.

waze2    waze3
(דוגמאות לסיכות ממותגות)

כלי נוסף לפרסום ב-Waze הוא חיפוש ממותג, כלומר, הצגת מודעות של עסקים במנוע החיפוש. כאשר המשתמש מבצע חיפוש ספציפי של רשתות, מותגים ומרכזי קניות הוא יוכל להיחשף למודעות רלוונטיות בהתאם למיקום הגיאוגרפי שלו. לחיצה על מודעה בתוצאות החיפוש תציג מידע דינמי אודות בית העסק. בחלק מהמקרים מאפשרת Waze להוסיף פרטים נוספים כגון מחירים, שעות פתיחה, לינק לאתר הבית ואפשרות לחיוג באמצעות הנייד. רעיון חדש של Waze הביא להוספת מחירי דלקים במודעות של תחנות דלק, מה שמאפשר העברת מידע מעודכן לנהגים בזמן אמת והשוואת מחירים בין תחנות דלק באזור בו הנהג נוסע.

waze4    waze5
(דוגמאות לחיפושים ממותגים)


הסוג המוביל של הפרסום כיום ב-Waze הוא מודעות Take Over. אלו הן מודעות אשר מוצגות באפליקציה בעצירה מוחלטת של הרכב בצמתים או לצד הדרך ומטרתן להניע לפעולה את המשתמשים. פלטפורמת הפרסום תציג את המודעות הללו מבלי להתחשב במיקום הפיזי של המשתמש ביחס למיקום של בית העסק. נכון להיום קיימים שלושה סוגים של כותרות מניעות לפעולה - 'התקשר עכשיו', 'שמור מיקום' ו-'שמור לשימוש מאוחר יותר'.

waze6  waze7
(דוגמאות למודעות Take Over)

לאחרונה החלו להשתמש ב-Waze גם בהתראות במכשירי מובייל (Push Notifications). משתמשים אשר מאפשרים לאפליקציה לשלוח להם התראות למכשיר הסמארטפון יוכלו לקבל התראות על מבצעים מיוחדים ברשתות אופנה בסמוך למיקומם או קופונים לבתי קפה וחנויות נוחות בצד הדרך. לאחר קיום האינטרקציה בין המפרסם לבין המשתמש תועבר לתיבת הדואר האלקטרוני של המשתמש מייל תזכורת מהמפרסם.

למי זה מתאים בכלל? קהלי יעד ועלויות
 
מלבד פרסום מבוסס מיקום גיאוגרפי מדויק, ממשק הפרסום במערכת מאפשרת למפרסמים לפנות לקהלי היעד הרלוונטיים באמצעות מגוון פילוחים: מבוסס שעות (פרסום מודעות והודעות בשעות משתנות), מבוסס מצב תנועה (מאפשר להגיע למשתמשים גם בפקקים), מבוסס מערכת הפעלה (ios / Android), מבוסס טווחי נסיעה בק"מ (לפנות לקהלי יעד בנסיעה למרחקים קצרים וארוכים) ועוד.

אם נבחן את עלויות הפרסום ב-Waze ביחס לעלויות הפרסום בערוצי שיווק אחרים בדיגיטל הרי שכאן העלויות יהיו זולות יותר. תקציב הפרסום המינימלי למפרסמים בממשק עומד היום על 150 ש"ח לחודש בעוד שעלות ההקלקה (CPC) הנמוכה ביותר שניתן להגדיר במערכת הינה שקל. באופן יחסי לזירות פרסום אחרות.

לסיכום

אפליקציית Waze אכן עברה ועדיין עוברת שינויים ופיתוחים טכנולוגיים רבים על מנת להגדיל את היעילות שלה בקרב קהל המשתמשים. באמצעות שדרוג הממשק מקווים בכירי Waze למשוך יותר מפרסמים שיוכלו להתחרות ביניהם באמצעות כלי פרסום חדשים ומתקדמים יותר.
אם נבחן את היעילות של הפרסום ב-Waze, עם יותר מ- 3 מיליון משתמשים בישראל מדי חודש לצד עלויות הקלקה נמוכות ביחס לערוצי שיווק אחרים בדיגיטל ניתן בהחלט לייצר חשיפה נאה לעסקים רלוונטיים ובמקביל למשוך לקוחות פוטנציאלים וקיימים.
בעידן דיגיטלי בו מותגים ועסקים רבים עושים שימוש במכלול הכלים והערוצים השיווקיים העומדים לרשותם, אין סיבה להימנע מפרסום ב-Waze, במיוחד לעסקים אשר נותנים שירותים 'על הדרך'.
 
באנר waze

 

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר