Menu
077-3451111
סקריפטים - 5.0 מתוך 5 בהתבסס על 7 הצבעות

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 

         82  81 80

סקריפטים הם למעשה טקסט המורכב משורות קוד בשפת תכנות מסוימת (לרוב הסקריפטים יהיו בשפת Java Script). בממשק גוגל אדוורדס מהווים הסקריפטים כלי במערכת האוטומציה אשר מטרתם הינה כפולה - גם לשפר פרמטרים בקמפיין ספציפיים בקמפיין (ציון איכות, מחיר להמרה, התאמת מילות מפתח ועוד) ובמקביל לשפר כמובן גם את תוצאות הקמפיינים בכללותם.
באמצעות שימוש חכם בסקריפטים בממשק האדוורדס ניתן להפוך פעולות רבות שמתבצעות ככלל באופן ידני לאוטומטיות. כל מה שנדרש לעשות הוא להוסיף קוד Java Scriptאשר יהיה מותאם לחשבון מסוים. ככלל, אפשר להשתמש בסקריפטים על מנת ליצור, לערוך, לשנות או להסיר רכיבים שונים בחשבון, זאת על מנת לחסוך זמן יקר בניהול הקמפיין וגם כדי לנהל אותו בצורה טובה ואפקטיבית יותר.
code
 
 להלן דוגמאות לשימוש בסקריפטים:

סקריפטים לדוגמא:

באמצעות סקריפטים ניתן לבצע אינסוף שינויים בקמפיינים שלכם באופן אוטומטי. ריכזנו כאן מספר דוגמאות לסקריפטים מובילים שחשוב להשתמש בהם בחשבון כדי לייעל את תהליך האופטימיזציה, לקצר את משך הזמן של ניהול הקמפיין בהשוואה להגדרות ידניות והכי חשוב - כדי לסייע למנהל הקמפיינים לחסוך כסף.

1. סקריפט אשר מבצע שינוי התאמה של מילות מפתח (מהתאמה רחבה להתאמה לביטוי) - סקריפט זה מריץ בדיקה של מילות המפתח בקמפיין, בודק את כלל הפרמטרים שלהן כגון אחוז הקלקה, חשיפות, הקלקות, ציון איכות ומשנה באופן אוטומטי בהתאם לתזמון שנקבע את סוג ההתאמה. לדוגמא, הגדרתי סקריפט שמשנה את סוג ההתאמה רק עבור מילות מפתח שציון האיכות שלהם נמוך מ-3, סוג ההתאמה הנוכחי שלהן הוא "רחבה" ובתנאי שהן גרפו מעל קליק אחד ב-30 הימים האחרונים.
2. סקריפט אשר מבצע שינוי התאמה של מילות מפתח (מהתאמה לביטוי להתאמה מדויקת). סקריפט זה זהה לקודם פרט לסוגי ההתאמה.
3. סקריפט אשר מיועד למנהלי קמפיינים מקצועיים בעלי חשבון MCC המחשב בכל חשבון את ציון האיכות הממוצע של כלל המילים ומרכז אותם בטבלה אחת.
חשוב להדגיש שבכל סקריפט ניתן להגדיר תנאים ופרמטרים שונים אשר יובילו להפעלת הסקריפט (ציון איכות ספציפי, תקופת זמן מוגדרת, חשיפות, המרות ועוד).


איך ליצור או להפעיל סקריפט מוכן מראש?


איך לכתוב סקריפט?

כתיבת סקריפט מצריכה למעשה ידע בסיסי בשפת Java Script. ניתן למצוא הנחיות כתיבה מפורטות באתר של גוגל מפתחים (Google Developers).
בתום הכתיבה, יש להעלות את הסקריפט לחשבון בו מתנהל הקמפיין בהתאם להוראות הבאות:

  1. היכנסו לחשבון שלכם
  2. בחרו בכרטיסייה קמפיינים.
  3. בסרגל הצד, לחצו על פעולות גורפות ולאחר מכן בחרו באפשרות - סקריפטים. (אם אתם מחובר לחשבון של 'מרכז הלקוחות שלי', לחצו על סקריפטים בסרגל הצד
  4. לחצו על הלחצן "+ סקריפט".
  5. כעת, תנו שם לסקריפט שלכם.
  6. בתיבת העריכה של הסקריפט, הזינו את קוד ה- Java Script שלכם. במידה ואתם כותבים את הסקריפטים ישירות בעורך הסקריפטים, תוכלו להשתמש במספר כלים - השלמה אוטומטית, בעצות לתחביר נכון ובכלי הזחה לכתיבה מהירה של הסקריפטים.
  7. ובמידה ואתם עדיין לא מעוניינים להפעיל את הסקריפט שלכם, לחצו על "שמור", מעל לעורך. לחלופין, לחצו על הסמל שמשמאל ל"תצוגה מקדימה" כדי לעיין בתצוגה מקדימה של התוצאות שיתקבלו מהרצת הסקריפט שלכם למשך 30 שניות.


הערה חשובה:

לפני עיון בתצוגה מקדימה או ביצוע השינויים, תקבלו הודעה ובה תתבקשו לתת הרשאה לסקריפט זה לבצע שינויים בחשבונכם. לחצו על "הרשה כעת" שמעל לעורך הסקריפט, ולאחר מכן לחצו על "הענק גישה" כדי לאשר שהסקריפט הזה מורשה לבצע שינויים בחשבונכם.
8. כשתהיה מוכנים, לחצו על 'הרץ סקריפט כעת' שמתחת לעורך הסקריפט כדי להפעילו.
בעת ביצוע הרצת סקריפט, הוא יופיע בקטע 'יומנים' בצירוף מידע על ההתקדמות שלו. תוכלו לעצור סקריפט על ידי לחיצה על הלחצן עצור לצד כל סקריפט פועל.

הערה חשובה:

סקריפטים שרצים למשך יותר מ-30 דקות – או 60 דקות עבור סוגי סקריפטים מסוימים של MCC – יפסיקו לפעול בתום הזמן הקצוב לתפוגה. אם פעולת הסקריפט שלכם הופסקה בתום הזמן הקצוב לתפוגה, ייתכן שלא כל השינויים הושלמו. כדי לוודא שהסקריפט שלכם פעל במסגרת הזמן הקצוב לתפוגה, בדקו את היומנים שלכם. אם פעולת הסקריפט שלכם נפסקה בגלל תום הזמן הקצוב לתפוגה, מומלץ לצמצם אותו ואז להריצו שוב.

כיצד ניתן לתזמן את הפעלת הסקריפטים?

לאחר יצירת הסקריפט, אפשר לתזמן אותו כך שירוץ פעם אחת, מדי יום, מדי שבוע או מדי חודש בשעות מסוימות. איך מגדירים את תזמון הסקריפטים?

  1. בעמוד הסקריפטים בעמודה "פעולות", לחצו על + " צור תזמון" לצד הסקריפט שברצונכם לתזמן.
  2. בתיבה הנפתחת לצד 'תדירות', בחר את התדירות שבה תרצו שהסקריפט יפעל.
  3. בהתאם לבחירה שלכם בתדירות, תוכלו לבחור תאריך מדויק, יום בשבוע או יום בחודש. תוכלו גם לבחור את השעה שבה אתם רוצה שהסקריפט יפעל.
  4. התיבה לצד 'שלח לי אימייל אם ההרשאה שלי פגה' מסומנת כברירת מחדל. במידה והסקריפט שלכם לא יכול לפעול מכל סיבה שהיא, תקבלו על כך הודעה באימייל - מה שעשוי להתרחש לעתים אם יש לכם סקריפטים מרובים. אם אתם לא מעוניינים לקבל התראה במייל – בטלו את הסימון בתיבה.
  5. לחצו על שמור.
  6. אם תחליטו מאוחר יותר להפעיל סקריפט במועד אחר, לחצו על שנה תזמון בעמודה "פעולות" של השורה שמכילה את הסקריפט שלכם.

איך לנהל מעקב אחר הסקריפטים?

לאחר שיצרתם סקריפטים, תוכלו למצוא את כולם בעמוד הסקריפטים שבחשבונכם. רשימה מעודכנת של הסקריפטים הנוכחיים שלכם מופיעה בחלק העליון של הדף.
לצד שמו של כל סקריפט יופיע סמל בעמודה 'סטאטוס', שיציין האם הסקריפט מופעל (סמל ירוק) או שהוסר (סמל אדום). ניתן להסיר סקריפט על ידי לחיצה על הסמל הירוק ובחירה ב"הסר". חשוב לזכור - לאחר הסרת הסקריפט, לא ניתן עוד להפעילו מחדש.
מתחת לרשימת הסקריפטים תראו את יומני הפעולות שהסקריפטים שלכם ביצעו. תוכלו לראות מתי כל סקריפט פעל ומה היה הסטאטוס שלו. אם קיים יומן מפורט יותר, תראה קישור "הצג פרטים". הקישור הזה יציג את השינויים שבוצעו, אופן השינוי והערך לפני ואחרי השינוי.

איך לפתור בעיות בסקריפטים?


לעבודה עם סקריפטים ברמת ה- MCC יש מספר יתרונות:

במידה ונתקלתם בבעיות באחד משלבי הכנת הסקריפט והעלאה שלו, תוכלו למצוא עזרה בפורום קהילת המפתחים של גוגל. הפורום מסייע לכלל סוגי המפרסמים - ממתחילים ועד מומחים - ומציע את עזרת המומחים שיכולים לספק הדרכה, טיפים ועוד.


 

מאמרים נוספים

סקריפט הצעת מחיר למיקום - MCC

// תווית לחשבונות הרצויים var TARGET_ACCOUNT_LABEL = 'תווית לחשבונות רצויים'; // מיקום ממוצע רצוי var TARGET_AVERAGE_POSITION = 3; // הפרש מקסימלי ממקום...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר