Menu
077-3451111
הדור הבא של ניהול הקמפיינים - הצצה לכנס החדשנות של Google - 5.0 מתוך 5 בהתבסס על 5 הצבעות

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 
בשבוע שעבר נערך כנס החדשנות השנתי של חברת Google בסן פרנסיסקו בתחום השיווק הדיגיטלי (Google Ads & Analytics Innovations Keynote). במסגרת הכנס חשפו בכירי החברה את החידושים הקרובים בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי בדגש על פלטפורמת הפרסום Google AdWords וממשק Google Analytics לניתוח אתרים.

השנה האחרונה הוכרזה בפי ענקיות האינטרנט בעולם כשנת המובייל, ואכן הנתונים של Google מצביעים על טריליוני חיפושים ברחבי העולם כאשר יותר ממחצית מהם בוצעו במכשירי מובייל (סמארטפונים וטאבלטים). דפוסי הגלישה האלה מחייבים את ענקיות הפרסום באינטרנט להיערך לכך על מנת להעניק למשווקים את הפתרונות המתאימים ביותר. איך Google נערכת לכך? באמצעות מספר צעדים שישדרגו את אפשרויות המיקוד בקמפיינים, שידרוג ממשק Google Analytics, שידרוג Google AdWords (ביצוע התאמה להצעות מחיר, הצגת מדדים מפורטים יותר ועיצוב מתקדם) ועוד.

עם פתיחת הכנס התייחס סרידהאר רמסוואמי (סמנכ"ל בכיר למודעות ומסחר) לחיים היומיומיים של כולנו אשר מורכבים מהמון רגעים. אבל הרגעים החשובים באמת מכונים מיקרו-רגעים (Micro Moments) - אלו הם אותם הרגעים בהם הגולשים מחפשים מידע רלוונטי אחר מוצר או שירות. ב-Google נוהגים לחלק את הרגעים הללו ל-4 סוגים:

  • אני רוצה לעשות (I-Want-To-Do) - רגעים שבבסיסם קיים מימד של עשייה פיזית. לדוגמא גולש מנסה לתקן מכשיר חשמלי בבית ומעוניין לדעת מה הדרך הכי פשוטה לעשות זאת.
  • אני רוצה ללכת (I-Want-To-Go) - רגעים המדגישים צורך שמצריך הליכה למיקום מסוים - גולשת שנמצאת בדרך לעבודה ומחפשת בית קפה קרוב כדי לעצור ולקנות ארוחת בוקר.
  • אני רוצה לקנות (I-Want-To-Buy) - חיפוש אקטיבי של מידע אודות מוצרים (מחיר, יתרונות, חוות דעת ועוד) - גולש שמחפש מוצר ספציפי במנוע החיפוש כגון נעליים, מצלמה, מוצר מזון, מכונית חדשה, חבילת נופש ועוד.
  • אני רוצה לדעת (I-Want-To-Know) - חיפוש של מידע ברחבי הרשת בציפייה למצוא מענה מהיר ורלוונטי - גולשת מנסה לתרגל פילאטיס בבית ורוצה לחפש ביוטיוב תרגילים שאפשר לעשות לבד.

google1

איך כל זה רלוונטי למותגים, אנשי שיווק, מנהלי דיגיטל ומפרסמים? בדיוק באותם הרגעים האלה אנחנו נשאף להראות את הנוכחות שלנו על מנת לקדם את המוצרים והשירותים שאנחנו מעוניינים לקדם. קמפיינים שמבוססים על התאמה למכשיר הנכון (מובייל), למיקום ממוקד ולקהל הרלוונטי - יכולים להניב למפרסם המון וזה הכיוון ש-Google צועדת אליו.

ממשק AdWords חדש
 
ברבע הראשון של 2017 צפויה Google לשחרר את הגרסה החדשה של הממשק כאשר הקווים המנחים שמובילים את המפתחים בחברה הם הצורך בנוחות משתמש מקסימלית, פשטות, קלות ומהירות בצפייה וניתוח של הנתונים.

אז למה אפשר לצפות? נתחיל בעיצוב חדשני ונוח יותר של כל הממשק. דף הבית החדש יציג את המדדים שבאמת מעניינים כל מנהל קמפיין, החל בביצועים מפורטים של כל אמצעי גלישה בנפרד, תרשים ביצועים של קמפיינים בחתך ימים ושעות, מפת ביצועים עפ"י מיקומים גאוגרפיים ועוד. בקרוב יוכלו מנהלי הקמפיינים לפרסם מודעות טקסט ברשת החיפוש גם עבור קהלים דומים לקהלי השיווק מחדש אשר ביקרו באתר בעבר באמצעות הצעות מחיר מותאמות אישית. עד כה יכלו המפרסמים להשתמש רק בקהלי השיווק מחדש. בנוסף, יחולו שיפורים גם במאפיינים הדמוגרפיים של הקהלים השונים ברשת החיפוש, כך שהמפרסם יוכל לקבל יותר מידע אודתם.

על מנת להפוך את בניית הקמפיין לפעולה פשוטה ואינטואיטיבית יותר, ניתן יהיה לבחור מטרה מוגדרת לקמפיין עפ"י חלוקה לקטגוריות הבאות: הגדלת רכישות באתר (מעורבות באתר האינטרנט), הגדלת מספר ביקורי הלקוחות בחנות (באמצעות תרגום נכון של חיפושים בנייד לכוונות בפועל), הגדלת מספר השיחות בעסק והגדלת השימוש באפליקציה.

google5

עולם המובייל - One World Mobile

בשנים האחרונות עורכים אנליסטים ב-Google מחקרים רבים בשיתוף עם מותגים שמפרסמים ב-AdWords באשר להתנהגות הגולשים והרגלי הגלישה במכשירי מובייל. במסגרת המחקרים עוקבים אנליסטים אחר פעולות הגולשים החל מרגע התעניינות וחיפוש מידע אחר מוצר מסוים ועד הרכישה המקוונת בפועל או לחילופין הגעה פיזית של הגולש לחנות המפרסמת. התוצאות המרשימות מראות שחברות אשר מפרסמות מודעות במכשירים ניידים (בדגש על רשת החיפוש) הצליחו למשוך גולשים רבים לחנויות עצמן ובכך להגדיל את הרווחים שלהן.

המחקרים הללו מעידים על מגמה הולכת ורווחת בעולם כולו - המובייל הוא לא סתם עוד מכשיר אלא הפך למעין "חבר" שאפשר להתייעץ איתו בכל שאלה, לקבל ממנו המלצות על מוצרים, לרכוש בפועל ולחוות דברים שבעבר היה בלתי אפשרי לחוות אותם בעולם הטכנולוגי. בבסיס התפישה של עולם המובייל ניצב הקו המוביל של Google - לשאוף לגשר על הפער שבין העולם הדיגיטלי לבין העולם הריאליסטי הממשי שבחוץ. שימוש בטכנולוגיות חכמות ומדויקות במכשירים ניידים מצליח לתרגם חלק מהפעולות הבסיסיות שכל אחד מאיתנו עושה ביומיום לממשק דיגיטלי.

מודעות טקסט חדשות לניידים ברשת החיפוש


כחלק ממהפכת המובייל, הבינו ב-Google שניתן להגדיל את שטח המודעות ואת מספר התווים שלהן על מנת לספק מידע רב יותר לגולשים שנמצאים בתנועה ובכך לגרום לפרסום להיות מדויק וממוקד יותר. כמו כן, בקרוב המודעות יהיו מותאמות בצורה טובה יותר לדגמי מכשירים ספציפיים - מה שצפוי להגדיל את שיעור ההקלקה. כיום, מודעה לנייד מכילה כותרת בת 25 תווים ושתי שורות תיאור בנות 35 תווים כל אחת. מחודש יולי הקרוב, הכותרות של המודעות יוצגו בפונט בולט הרבה יותר, לצד שורת תיאור ארוכה בת 80 תווים. בנוסף, כתובת הדומיין תחולץ באופן אוטומטי על מנת למנוע מקום לטעויות - מה שהיום מוזן באופן ידני ע"י המפרסם.

rsz google4

חידוש נוסף בממשק ה-AdWords ישפיע על ביצוע התאמות מחיר עבור אמצעי גלישה בקמפיינים. כיום מנהלי הקמפיינים יכולים לקבוע התאמות להצעות מחיר אך ורק עבור מכשירים ניידים כאשר לא ניתן לבצע שינויים בהתאמות המחיר עבור מחשבים נייחים וטאבלטים. בממשק החדש נוכל לקבוע התאמות עבור כל שלושת אמצעי הגלישה, מה שיאפשר אופטימיזציה מדויקת יותר לקמפיין גם בזירה הזו. במידה וקמפיין ספציפי מייצר יותר המרות במחשבים נייחים מאשר בטאבלטים וניידים - נוכל להשפיע על כך.

גם מודעות הבאנרים של רשת המדיה במכשירי מובייל צפויות לעבור בחודשים הקרובים מקצה שיפורים. המפרסם יוכל להזין בממשק החדש כותרת למודעה, תיאור מילולי, תמונה ולינק לאתר הרלוונטי ו-Google AdWords תדע לקחת את כל המידע הזה ולבנות באופן אוטומטי באנרים מעוצבים שיהיו בעלי זיקה לעיצוב של אתר היעד ויותאמו לסוגי מכשירי מובייל שונים.ב-Google הבטיחו להגדיל את את מאגר שטחי הפרסום העצום של החברה ברשת המדיה (אתרים ואפליקציות) ברחבי העולם במטרה לאפשר למפרסמים להגדיל את טווח ההגעה (Reach) בקמפיינים של שיווק מחדש.

Google Maps - ממשק משופר, הזדמנויות חדשות

גם תחום המיפוי (Google Maps) לא יישאר מקופח כאשר יחולו גם בו מספר שיפורים שנועדו להגביר את ההגעה הפיזית של הגולשים (בעיקר מניידים) לחנויות ועסקים. בשנתיים האחרונות החלו ב-Google לערוך מחקר מקיף שיבחן כיצד משפיעות מודעות טקסט בניידים על תנועת גולשים בפועל לבתי עסק. חברות כמו Nissan ורשתות קמעונאיות גדולות אחרות בארה"ב ואירופה לקחו חלק במחקר והתוצאות המרעישות הוצגו לאחרונה - יותר ממיליארד ביקורים של גולשים שמקורם בפרסום במכשירי מובייל. הנתונים הללו והרצון לשמור על מובילות טכנולוגית הביאו את בכירי החברה לשקוד על פיתוחים נוספים: ראשית, בקרוב גולשים יוכלו לראות במפות עצמן עסקים מקודמים בדמות נעצים לאורך מסלול הנהיגה שלהם כמו בתי קפה, תחנות דלק, מסעדות ועוד. שנית, דפים עסקיים של עסקים מקומיים (Google My Business) יעברו מתיחת פנים לשיפור הויזואליות ויציגו מידע רלוונטי נוסף עבור גולשים ולקוחות פוטנציאליים כגון מלאי מוצרים, מבצעים ועוד. כמובן שהצעדים הללו הם רק ההתחלה ואנחנו נראה עוד הפתעות רבות בתחום.

google8

לצפייה ביוטיוב בכנס המלא - הקליקו כאן

 

הוסף תגובה


אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר